♥Kabrimor♥ Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 Vi er en familie med barn på 10 år, 7 år, og en liten på 5 mnd (ved reisetidspunktet) som har tenkt å reise til enten kreta eller mallorca i slutten av august. Vi ønsker ikke at turen skal bli så altfor dyr, 20-25 tusen kanskje.Vi har også vurdert all inclusive, men da til 30-35 tusen. Er det noen som har noen steder eller hoteller å anbefale?
ToPrinsesser<3 Skrevet 28. april 2010 #2 Skrevet 28. april 2010 På Mallorca kan jeg anbefale Sunwing Resort Calabona eller Alcudia; begge med ving (www.ving.no/sunwing). Flotte, familievennlige hotel med ulike type leiligheter. All inclusive er også mulig på begge stedene. Ving har også ett flott anlegg som heter Viva Cala Mesquida Resort; der får dere også all inclusive om ønskelig. På Kreta kan Alexandra Beach anbefales med Ving og Blue Village Atlantica Caldera Beach med Star Tour. http://www.ving.no/hellas/agia-marina-chaniakysten/alexandra-beach http://www.startour.no/feriereiser/hellas/kreta/gerani/blue-village-atlantica-caldera-crete-paradise
♥Kabrimor♥ Skrevet 29. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 29. april 2010 Tusen takk for mange bra tips og anbefalinger! Jeg oppdager nå til min store skuffelse at verken ving eller star tour flyr til kreta eller mallorca fra evenes, som er "vår" flyplass. Det er det bare apollo som gjør. Få alternativer når man bor i nord. Er det noen som har noen erfaringer med hoteller med apollo på kreta eller mallorca?
År og dag Skrevet 29. april 2010 #4 Skrevet 29. april 2010 Jeg har vært på Kreta med familien 2 ganger, begge gangene med Apollo. Har bodd på Bio i Rethymnon og Stellina Royal i Agii Apostoli/Chryssi Akti (ikke helt sikker på staving her). Begge hotellene har 4 stjerner. Bio: - Fine leiligheter og bassengområde - Nært Rethymnon, som har fin gamleby og en del butikker - Forferdelig vei å krysse for å komme til stranden, mye trafikk (kanskje ikke like problematisk for deg som har større barn/baby i vogn) - Litt mye støy fra bygningsprosjekter i nærheten, men det er kanskje slutt på det nå? Stellina Royal: - Lengre tur å gå for å komme seg til by, Chania, kan tenke meg 2-3 km langs stranda, dårlig vei, men vi kom oss fram med barnevogna , god bussforbindelse - Fine leiligheter og bassengområder, tilgang på 3 bassenger og flere barnebasseng ved nabohotellene - Mye greiere vei å gå for å komme til stranda - Litt lite restauranter i nærmiljøet, også lite butikker, og som sagt et stykke å gå til Chania - Bedre strand for barn enn i Rethymnon, høyere bølger i Rethymnon, mindre badevik i Chryssi Akti Jeg har ikke hatt all inclusive. Ellers hører jeg folk er fornøyd med Triton, som også ligger i Chryssi Akti. Ville kanskje valgt det dersom jeg skulle til Kreta igjen. Lykke til!
auro Skrevet 29. april 2010 #5 Skrevet 29. april 2010 Er veldig fornøyd med Chrissi Akti. Liker å bo der det er rolig og heller oppsøke de mer "bråkete" plassene. Super strand, spiseplasser og supermarked som vi har klart oss fint med. Bare 10 min med buss inn til Chania. Og tar du bussen andre veien kommer du til de store turistplassene Agia Marina og Platanias. Har vært der flere ganger og skal tilbake i juni, så vi liker oss der.
År og dag Skrevet 29. april 2010 #6 Skrevet 29. april 2010 Enig, auro, synes selv Chrissi Akti er mye, mye bedre enn Rethymnon, men det er et rolig sted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå