Gå til innhold

Jeg mangler ett barn :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ganske nøyaktig ett år siden tok jeg abort. Jeg hadde akurat møtt min kjæreste, som har ett barn fra før, og han ville ikke ha ett barn til akurat da. Jeg ble mer og mer sikker på at jeg ville ha barnet, men han ble mer og mer sikker på at han ikke ville. Jeg respekterte hans ønske og nå hater jeg han for det.... Klarer ikke å tenke på noe annet enn den vesle babyen jeg valgte bort. Han sier at det blir bedre etterhvert...at vi skal få mange barn sammen senere, men jeg vil alltid tenke på babyen jeg ikke fikk bli kjent med.

Angrer så skrekkelig og har ingen jeg kan prate om aborten med. Ingen rundt meg som vet noe om den.

Vet ikke helt hva jeg ville med dette innlegget. Måtte bare få ut tankene mine....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst så fikk jeg lyst til å gi deg en veldig stor klem!

Jeg kan godt forstå at det er vanskelig for deg og tror at jeg hadde reagert på samme måte som deg. Kanskje du kan snakke med fastlegen din? Har du ikke en venninne du kan betro deg til? Om du vil må du gjerne sende meg en pm og skulle du tilfeldigvis bo i nærheten møter jeg deg gjerne så du får snakket litt ut. Har selv erfaring med at det er godt å få ting ut, spesielt tunge og vanskelige ting som fyller tankene dag og natt.

Skrevet

åh, så godt at det første svaret jeg fikk ikke var fordømmende :) Tror mange vil tenke at det er bare min egen feil og at abort er så egoistisk osv... Mener det egentlig selv, derfor er jeg så overasket over at jeg fikk meg selv til å gjøre det...Dumme meg trodde at forholdet vårt kom til å bli superbra bare han slapp å få en unge til... (han er ikke så veldig interessert i det første barnet sitt) Så egentli skal jeg vell bare være glad til, men tenker ikke på barnefaren nå....bare på den lille...

Tusen takk for omtanken Verbena :)

Skrevet

Er ikke motstander av abort, men det må være MORENS valg ikke "alle de andre" rundt om...

Tok selv abort for ca 12 år siden, og angrer ikke, men det var helt og fulle Mitt valg... Barnefar hadde ett barn som var vel ca 1 år, og fikk senere 3 med 2 andre..Dvs 4 barn med 3 damer.. Det sier vel litt om stabiliteten hans.. I tillegg var han ganske rastløs, og var

periode-dranker, dvs alkoholiker. Var vel forelsket i han over en lang periode, med tilogfra.... Men han "mente aldri alvor!" Der fikk jeg høre fra han at det jeg gjor var galt, men det hadde blitt et "vansklig forhold for både meg/barn og far... Føler forsatt at valget var rett... Det til tross for at jeg senere bare har lykkest i å få ett barn(+ mistet i uke 9.)

Syns synd på deg, og alle de som lar seg presse..for jeg tror at det er lettere å angre og få dårlig samvitighet da.. Dette var ikke å kladre deg altså..

Sånn egentelig er det for lett å få abort, men samtidig bør det være sånn.. Vondt fordi det er "ikke noe man snakker om" og som man heller "ikke får lov" å være lei seg for...

Håper du klarer å komme deg videre , og ikke tenke så mye på det..

Skrevet

Du er nok inne på noe vesentlig der. Der og da mente jeg ikke at jeg ble presset, men at det var ett lurt valg, men ser i ettertid at det var ikke meg som tok det valget. Ett annet godt poeng er det at det ikke er noe man har lov til å sørge over. Føler ikke at jeg kan fortelle noen om min sorg netttopp for at man ikke har lov til det...

Så bra at du Bettybu ser at du gjorde det riktige valget og håper du får flere barn om det er det du ønsker :)

Skrevet

Det var ei lei historie. Synes det er så trist med alle som blir pressa/overtalt til abort. Det er Ikkje andre enn den som er gravid sjølv som skjønar korleis det opplevast, og kan ta valget. Tenkjer på at du kan snakke med nokon på amathea om det du har opplevd. Dei tilbyd samtalar om reaksjonar etter abort.

http://www.amathea.no/index.aspx?cat=1005&id=1199&mid=3

Klem

Skrevet

Takk for det Soleia:) Trodde Amathea kun var for de som ikke visste om de skulle beholde barnet eller ikke :)

Skrevet

Skjønner at det er vanskelig. Ikke alltid man vet konsekvensene av de valgene man tar i ulike situasjoner. Abort er dessverre et av de valgene som er umulig å gjøre om igjen. Håper du på sikt kan leve med valget ditt. Klem på veien:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...