frue og mamma Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 Hei, Skal døpe vår datter, og i forbindelse med invitasjonene har vi fått spørsmål om hva vi/hun ønsker oss/seg til dåpen. Ble tatt på sengen, da jeg ikke var forberedt på at det var noe vi måtte tenke gjennom. Noen som har forslag eller vet hva som er vanlig?
Gjest Kira06 Skrevet 28. april 2010 #2 Skrevet 28. april 2010 Vet ikke helt hva som er vanlig ettersom jeg ikke er døpt selv og min datters dåp var den første jeg noen gang var i:) Men kan jo skrive opp noe av det vi fikk, så da du jo se om du får noen gode ideer... - Endel smykker, både kjede og armbånd - Smykkeskrin - Masse flotte bøker, både eventyr og sangbøker - Super kule små gummistøvler (så hun kan være med på tur med bikkja*s*) - Bunadspynt - Sølvkopp og sølvskje - Prinsesse-sett fra Glassmagasinet som inneholder skål og kopp - En kjempe fin ulljakke Tror det var det hvis jeg husker riktig. Vår gave til henne, var at jeg lagde en fotobok med bilder og tekst fra dåpen hennes. Slik at hun kan titte på den, og ha den som et minne fra dagen når hun blir eldre. Lykke til med dåp, håper det blir en flott dag:)
ellen-propellen Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 Jeg pleier selv å gi en barnebibel og penger i de barndåpene jeg er gjest i.De barna er jeg og fadder til. Det vi ønsker til vår datter selv er smykker,men med lange kjeder slik at de også passer etter hun er 2 år. Jeg ønsker at dåpsgavene til barna mine skal vare livet ut:-) Og smykkeskrin i sølv, Mansjettknapper er kjempekult,fotoalbum med sølv forside,armbånd osv. Om du liker bunader er kanskje søljer en ide? Personlig er jeg ikke fan av skjeer,kopper osv da dette som oftest blir liggende i en skuff hos foreldrene for alltid.
mammas skatter <3 Skrevet 29. april 2010 #4 Skrevet 29. april 2010 til min gutt fikk vi: -scrape album av barnet(min søster som har laget) og plass til mere i. -smykker -sølje til bunad -penger -bilderammer -bestikk -fotoalbum -bok om meg olebrumm med sølv frontside -bildetallerken(ser ut som ei rund fotoramme med noen ruter der du skal gravere inn fødselsdato,dåpsdato, fødselsvekt og lengde) -armbånd -kniv(som var hjemmelaget av min lillebror som og er fadder) -påleggsgaffel i sølv -sparebøsje -dåpsaatest -fødselsatest d som e så fint e at du får mye i serier. slik som fotoalbum,bestikk,fat og skål,kopp, bildeasjett. min gutt fikk prins. som e en kjempefin serie.
Trultetryne Skrevet 29. april 2010 #5 Skrevet 29. april 2010 Jenta vår fikk bl.a Bunadsølje 3 smykker Armbånd Smykkeskrin i sølv Sparebøsse i sølv Tinnramme med inngravert navn, fødselsdato, lengde og vekt Dåpsnål (med navn og dåpsdato - kan brukes på barnebunad senere) Barnebestikk (fra Hardangerbestikk) Sølvbestikk (arvet) Boks til den første hårlokken Brodert klokkestreng med navn, vekt lengde og dato litt penger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå