Gå til innhold

Svangerskapspenger, sykepenger, to ulike jobber?

Anbefalte innlegg

Jeg jobber nå i en nattevaktstilling på sykehus.

Er veldig tungt og krevende til tider.

Antakelig har jeg mulighet til å bli sykemeldt, få svangerskapspenger.

Mistet for tre mnd før uke 12, selvom det nok ikke var pga natt,eller tung jobb men likevel så sliter jo dette på i førsten av en graviditet hvor man trenger overskudd, søvn, hvile etc.

Begynner nå fra 1.Juni i jobb i en barnehage 50%.

Har fortsatt stillingen på sykehuset, og kunne tenke meg å jobbe videre der i svangerskapet også, mnen tror dette blir slitsomt.

Barnehagejobben er jo også en krevende jobb men på en annen måte. Ikke samme type tungt arbeid som f.eks alle tungfe løft, flytting av senger, henting av pasienter og diverse det er på sykehus.

Siden jeg ikke er sykepleier, kan de heller ikke bare flytte meg over i dagstilling på sykehuset.

Går det ann å få svangerskapspenger, bli sykemeldt fra sykehus jobben, men prøve å fortsette åjobbe i barnehagen?

Hvis jeg f.eks etterhvert må bli sykemeldt derfra også, får jeg da penger fra nav fra den jobben og? Hvor lenge må jeg ha jobbet der?

Har jo fra før jobbet 100% i sykkehusjobben, og vil jo få dette utbetalt fra de. Så d holder jo i massevis, det der ikke det. Men hvordan fungere dette egentlig?

De vil vel se på tidligere lønnslipp fra sykehuset, så den er jo grei.

Men f.eks etter et par mnd i barnehagen går de ut fra det grunnlaget da?

Takker for svar, da det jo aldri nytter å spørre nav om noe å få et godt svar på ting :)

Fortsetter under...

Må bare tilføye at jeg ikke har tenkt til å jobbe 150% altsåå .. :P

Sykehus stillingen blir redusert, når jeg starter i barnehagen.

Men hvis jeg får sykepenger derfra, pga at jeg i samråd med lege, arbeidsgiver finner ut at det ikke er bra for meg å jobbe, så regner de vel ut fra siste 6 mnd, eller siste 4 uker uansett?

Å hvordan er dette hvis jeg f.eks får svangerskapspenger/sykepenger fra sykehuset men blir sykemeldt fra barnehagen, åga kvalme, dårlig form eller slike ting?

Det vil jo ikke bli det samme.. ?

For det er jo pga tungt arbeid, ol jeg ikke kan jobbe nattevaktstillingen min. Man får jo ikke svangerskapspenger så lett, så vil ikke tro det vil være grunnlag til å gi meg fra barnehagen.

Håper jo jeg lengst mulig kan fortsette i arbeid i begge stillingene.

Men litt redd for at sykehusstillingen ikke er så bra når jeg er gravid, eller hvertfall i førsten.

Å holder jeg meg i god form fremover i svangerskapet vil jeg jo veldig gjerne starte i jobben i barnehagen :)

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...