Gjest Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 Enkelte har tydeligvis en veldig trang til å skrive et navn som er nevnt i hovedinnlegget på sitt eget vis? Eks. Overskrift i tråd: "Lillebror til Lukas". Et typisk svar: "Lucas er fint. Navn jeg synes passer fint til Lucas er...". Eller "Oscar, hva synes dere om det?" "Joda, Oskar er fint, det". Er det bevisst?
Euphoria: M. Skrevet 28. april 2010 #2 Skrevet 28. april 2010 Det fenomenet har jeg også merket meg.. Jeg tror det stort sett er veldig bevisst. Som en forkortelse av *jeg synes navnet MÅ skrives sånn og sånn* uten å egentlig påpeke det..
Blomstersara Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 Helt bevisst fra min side når jeg gjør det. Syns ofte "feil" bokstav ødelegger et helt navn!
Vipsenmamma Skrevet 29. april 2010 #4 Skrevet 29. april 2010 Fra min side er det bevisst. Feil stavemåte kan ødelegge et navn synes jeg.
Gjest Skrevet 29. april 2010 #5 Skrevet 29. april 2010 Ser jo absolutt poenget med å påpeke at enkelte stavemåter er finere, men litt sent å si til en som allerede har en Oscar, kan du si...;-)
Miranda C Skrevet 29. april 2010 #6 Skrevet 29. april 2010 Hehe, enig med alle her Jeg gjør ofte det samme, men som såklart litt sent å ''klage'' på skrivemåten når ''Lukas'' allerede er født.
Gjest Skrevet 29. april 2010 #7 Skrevet 29. april 2010 Selvfølgelig er det bevisst Jeg gjør det selv stadig vekk for å vise at jeg syns navnet er fint når det skrives slik jeg gjør! He-he
Azora Skrevet 29. april 2010 #8 Skrevet 29. april 2010 Bevisst :-) Men hvis barnet allerede heter noe med for eksempel en unødvendig h eller c i stedet for s, så bruker jeg jo det som barnet allerede heter. Har man derimot ikke navngitt ungen ennå, så bruker jeg den skrivemåten jeg liker best ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå