..snøklokke.. Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 Jeg har fått fullstendig dilla på thai kyllingsuppe med kokosmelk, masse chili, sitrongress osv.. Men det blir dyrt hvis jeg skal kjøpe den ferdig hver gang, så håper noen har en god oppskrift å dele:))
74skytte Skrevet 28. april 2010 #2 Skrevet 28. april 2010 Denne synes jeg er veldig god : http://www.tine.no/7974.cms Ser det er oppskrifter på andre supper der og. (tine.no)
rødt&blått Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 Da MÅ du prøve den ferdigposen fra SantaMaria!!!!!!! Den smaker som den orginale du får i Thailand -etter det jeg kan huske ihvertfall! Denne er desidert min favorittsuppe og koster ikke mer enn 10-15,-kr tror jeg. Suppen heter TOM KHA galangal coconut soup mix. Den er litt sterk, men du kan ha mer kokosmelk eller vann i enn det som står i oppskriften om den blir for sterk for deg. Ica og meny har den ihvertfall... Høres nesten ut som om jeg driver reklame, hehe -men den er skikkelig god altså!
SpongeBob Skrevet 28. april 2010 #4 Skrevet 28. april 2010 Thom Ka Gai er lett å finne oppskrift på på nettet, men jeg pleier nå bare å frese en løk, noen cm fersk ingefær og to kyllingfileter i biter i en wok, tilsette sitrongress, chili, fish sauce, en boks kokosmelk, en halvliter vann og en blokk kyllingbuljong. La det koke og ha i nudler hvis du vil ha mer "mat" i den.
..snøklokke.. Skrevet 29. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 29. april 2010 Tusen takk!! Skal ut og handle dette idag:)) Som sagt, skikkelig dilla:)
tulla<3sep2010 Skrevet 29. april 2010 #6 Skrevet 29. april 2010 Sjekk også tvnorge sin 4 stjerners middag. Det var vel camilla harket som lagde en skikkelig thai supper hvor alle bare satt stille og slurpet uten å si et eneste ord! Han kokken var super fornøyd også! Jeg ville sjekket den!
..snøklokke.. Skrevet 29. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 29. april 2010 Ja, det skal jeg gjøre:) Takk for tips. Har nettopp lagd mitt første forsøk på oppskrift fra nett, og den var godkjent, men har noe forbedringspotenisale. Men godt var det. Elsker kokos og lime/chili smaken, utrolig godt<
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå