Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 Jeg har vært å fått henvisning til slankeoperasjon i dag, men jeg fikk selv bestemme hvor jeg vil sende det hen, Men så lurer jeg på, er det noen her som vet om Mjøskirurgene tar i mot folk med henvisning, eller tar de bare i mot betaling? Og evnt om det er noen som vet om det er kort ventetid noe sted på sånt.... Fikk beskjed av legen at jeg kunne ringe aker sykehus, å lure dem til å tro at jeg hadde fått time et annet sted for å da liksom sette dem opp mot hverandre, for det er jo penger i de operasjonene.. hehe... *nina*
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #2 Skrevet 28. april 2010 Fikk du det!!! Heldig gris!' Jeg var hos legen nå, og fikk beskjed om å melde meg på treningstudio som alle andre.. Dritt lege... Jeg ville forsøkt Aleris jeg, de holder til i Oslo, og er privat men godtar henvisning. Kan jeg spørre hvilken bmi du har?
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 I helseregion sør/øst så er det Aker, Tønsberg og Bærum som opererer på det offentlige, dvs at du selv slipper å betale for operasjonen, men ventetiden er lang! Og den er like lang på stort sett alle sykehusene i Norge. Ellers har du Aleris og Volvat i Oslo som opererer privat, da må du ut med nærmere 140 000 kr.. Hvis du ønsker å få det dekket, så vil du etterhvert få en innkallelse til vurdering, så er det legene på det aktuelle sykehuset som bestemmer hvorvidt de mener du trenger operasjon, og om de ønsker å operere deg, så vil du få satt en tidsfrist for behandling, og om de ikke klarer å operere deg innen den tidsfristen, så kan du selv velge et annet sykehus, privat som offentlig, der du vil få operasjon på statens regning. Ellers har du private muligheter i utlandet, bl.a Russland, der det er mye billigere enn Norge, ca 1/3 av norsk pris. Men de opererer ikke under 40 i BMI i utlandet, med mindre du har overvektsrelaterte tilleggssykdommer.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #4 Skrevet 28. april 2010 Jeg har BMI på 38,7.... Da skal jeg ringe dem å høre, takk for det=) Hvor høy er Bmien din da? siden du ikke får no? Jeg gikk en stund på reductil, men de fikk jeg bare høyt blodtrykk av, så da sa legen vi kunne søke om slankeoperasjon, i tillegg har jeg høyt blod trykk nå også.. HI
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #5 Skrevet 28. april 2010 har du prøvd ketose kur via easy life?? Kjenner ei som går på dette nå, hun har ikke like høy BMI som deg, men hun hadde en fettprosent på 50, så hun var rundt og god! Denne planen (easy life) går ut på at man først går på shake kur i noen uker for å komme inn i ketose. Dette skal man gå på i alt fra 3-5 uker, alt ettersom hvor store lagre man skal tømme. Så blir man saaaaakte trappet opp med mat som passer inn i ketosetilværelsen, men man innfører karbohydrater også, men veldig lite. I tillegg får man traning på det treningsstedet som kjører denne livsstilsendringen Det koster litt penger, men du kan sikkert søke om å få det dekket, og det er avigvarende siden det er en livsstilsendring Det fungerer kjempebra, på ALLE, siden amn tvinger kroppen til å være i ketose døgnet rundt, og dermed forbrenne fett istedet for karbohydrater. Det er ikke farlig, men man skal alltid sjekke med legen først Slankeoperasjon er greit hvis man ikke har noen annen utvei, men det beste er jo å gå ned mest mulig naturlig, og dermed få en endring som vil være der for evig Så kan man heller få statsstøtte for å fjerne evnt overflødig hud Man går ned KJEMPEFORT i starten av easly life kuren, og man holder alt vekk ved å følge planen. Man blir med i en tett gruppe og man har en ukentlig samling der man snakker om hvordan det går, sjekker mål og vekt og kan klage litt sammen Hvis du ikke har prøvd det, så kanskje det er en mulighet for deg å slippe å gjennomgå en operasjon? Det går jo så og si like fort, og man får mange fordeler ved å miste vekta på denne måten istedet for å operere seg Man trenger ikke å bekymre seg for vitaminopptak, betenelser i såret osv Håper dette er noe for deg altså
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #6 Skrevet 28. april 2010 Dersom man tar skrittet til å søke vektoperasjon, så har man sansynligvis prøvd alt annet. Sjansen for å ha et langsiktig tilfredstillende resultat med vektreduksjon ved slanking er desverre små, 1 av 5 som har greid å gå ned går opp igjen innen 5 år. Dette er dersom det i utgangspunktet er snakk om en overvekt på mer enn 25kg Man kan søke om hudreduksjon av overføldig hud som følge av vektoperasjon ved det offentlige også. Men Aleris tar i utgangspunktet ikke i mot offentlige pasienter, dersom det offentlige ikke har overgått tidsfristen sin. man kan med andre ord ikke sende henvisningen sin dit. Jeg vil anbefale deg å melde deg inn på www.vektoperasjon.no Mye fin info.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #8 Skrevet 28. april 2010 Det er ikke fritt sykehusvalg for slankeoperasjon ved offentlig sykehus. Men har du økonomi til å ta det privat. så lenge du ikke har noen tillegsykdommer tror jeg du er for lett, mener bmi skal være på 40 eller mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå