Jolina<3 Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 Jeg bare lurer på når det egentlig er vanlig for småttisene å begynne å krabbe? Jenta mi er 8 mnd i morgen, men det er ikke antydning til å "gidde" å krabbe. Hvis jeg legger henne ned blir det bare sutring:S Hun vil helst sitte, eller gå rundt i "gåstolen" sin. Har også hørt at det ikke er noe bra å bruke den fordi de kan få prøblemer med bekkenet? Når begynte deres barn å krabbe? Og hvor ofte/lenge kan hun bruke gåstolen sin?
Oktober-barn Skrevet 28. april 2010 #2 Skrevet 28. april 2010 Gutten min er 6 mnd og krabber (og da mener jeg krabbing, ikke åling, selv om han kan det og). Men tror det er egentlig ganske tidlig for jeg får hvertfall kommentarer om det. Jeg hadde også sånn en gåstol, som de sitter i og har føttene nede i. Men når jeg var på 6 mndskontrollen sa barnelegen der at det måtte jeg ikke finne på å bruke!! Hun sa at leger, fysioterapeuter og en haug med andre, IKKE anbefalte at vi brukte det!! Det var ikke bra for ungene. Hun var skikkelig alvorlig, ble helste litt redd henne og turte ikke innrømme at vi hadde slik. Så nå har jeg ryddet den opp på kottet igjen. Hjelper det hvis du ligger på gulvet å leker med henne? At du distraherer henne slik at det blir mye morsommere å leke på gulvet hvis mor er der?
Tøssa Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 min er straks 9 mnd og krabber ikke ennå, han likte lite å bli lagt på magen og til slutt sendte helsestasjonen oss til fysioterapeut som fant låsninger i ryggen hans og det var grunnen til at han ikke ville ligge på magen. 3 behandlinger hos kiropraktor og han ble mye mer fornøyd med magestillingen. Nå er det bare for ham å trene så er nok krabbingen rett rundt hjørnet
Jolina<3 Skrevet 29. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 29. april 2010 Når jeg legger henne på magen ligger jeg som regel samme henne, det gjør pappan også. Eneste hvis det er andre barn rundt henne som også ligger på magen, da kaver hun litt rund og synes det er morsomt. Kanksje på tide å få en til:P Neida, men har lakt vekk gåstolen nå. Har henne heller i lekegrinden, der reiser hun seg, men må hele tiden underholdes.
alenemed1. ♥ Skrevet 29. april 2010 #5 Skrevet 29. april 2010 Tulla mi begynte å åle seg et par dager før hun ble 8 mnd, hun reiser seg opp på kne og gynger men legger seg ned og åler for å komme fremover. Fikk beskjed om at man ikke skal sette barna på gulvet før de klarer og sette seg opp selv jeg da, netopp fordi de da ofte ikke vil krabbe men heller ake på rompa. Men er kanskje noe i det en sier her at det kanskje er en låsning ett sted? hadde tatt kontakt med manuell terapaut jeg ( gratis) og de gjør samme jobben som en kiropraktor. Men er nok ingen grunn til bekymring for alle barn gjør ting i sitt eget tempo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå