Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 Jeg får så mange 'stygge' kommentarer vedrørende min unge alder. Vi har alt tilrettelagt for det kommende barnet. Vi har hus, bil, jobb og alt det der. Vi er også gift, og føler oss modne. Kroppen min er på sitt beste, biologisk sett. Til tross for dette ryker folk på nesen, og kommer med sine bemerkninger.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #2 Skrevet 28. april 2010 Personlig synes jeg det er i yngste laget, men ikke sånn hysterisk ungt. Husk at hjernen ikke er ferdig utviklet før en er 24, men når en er 21 føler en seg veldig voksen. Når jeg ser tilbake nå, og er midt i 30 årene ser jeg at jeg ikke var så voksen som jeg trodde jeg var. Når det er sagt, så er folk forskjellige - det som passet for meg, er ikke sikkert passer for dere.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 Generelt sett så syns jeg det ja. Greit nok man har det materielle på plass og kroppen biologisk er i sin rette alder. Men det er langt i fra alle som er modne nok og klar for ansvaret det er å ha barn. Jeg ønsket meg også barn som 20-åring. I ettertid ser jeg jeg så absolutt at jeg ikke var klar for noe barn da, og at jeg ikke ble det før mange år senere. Og er egentlig sjeleglad for at jeg ikke fikk det før 10 år senere
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #4 Skrevet 28. april 2010 Nei, det kommer ann på personen det.. Folk er forskjellige! Selv er jeg 19 å venter mitt andre barn nå!
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #6 Skrevet 28. april 2010 Jeg synes ikke det. Selv fylte jeg 21 det året jeg fikk vesla. Du er 21 og du er ung så dette kommer du til å klare bra fysisk tror jeg:) Det at folk kommer meg dumme komenmtarer skal du bare gi bleffen i for det er tross alt ditt (og barnets)) liv. SÅ føler du deg klar så er det ingenting/ingen som kan stoppe deg:) Lykke til
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #7 Skrevet 28. april 2010 Takk for mange oppmuntrende ord. Ja, det er sant - jeg burde lukke ørene når folk begynner med bemerkningene sine, samtidig er jeg åpen for råd fra de erfarne. Noen ganger er det vanskelig å skille konstruktiv kritikk mot ubegrunnet kritikk, syns jeg. Gravidhormonene gjør det ikke lettere. Det er klart, jeg kommer sikkert til å se tilbake på meg selv som mindre erfaren når jeg er førti. Men sånn er det jo gjennom hele livet, eller? En søttiåring syns sikkert han / hun var umoden på noen områder som førtiåring? hehe Jeg liker å tenke at det å få barn er noe helt nytt for alle, uansett alder. Man kan forestille seg fullt ut hvordan det er før man har prøvd det. Mvh. HI
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #8 Skrevet 28. april 2010 Jeg synes ikke du er for ung til å få barn som 21 åring. selv ble jeg gravid som 18 åring, og fikk barn som 19 åring. Jeg syntes ikke det var tidlig da, taklet morsrollen greit, men ser nå 10 år etter at jeg nok ikke var moden for å få barn da, og ville nok ventet om jeg hadde mulighet til det, misforstå meg rett nå, jeg er kjempeglad i barna mine, ville ikke vært dem foruten, men ser at eldste og minste har en helt forskjellig bakgrunn, og om jeg hadde fått barn nå hadde jeg sikkert gjort det annerledes enn med de 2 første.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #9 Skrevet 28. april 2010 Hei HI Jeg fylte selv 21 det året eldstemann ble født. Fikk også mange kommenterar til og med leger; "Vi har en ungmor her" mens han i samme setning sa; "dette er en veldig fin alder og bli mor". Og det må jeg vel si meg enig i. I dag er gutten 11 og storebror til to, der den minste er 14mnd. Vi har holdt sammen, selv om vi ble kasta inn i foreldrerollen. Og synes 21 er en flott alder å bli mor! Du er ung og sprek, utdanning og karriere kan man ta igjen senere! Så ikke bry deg med kommentarer dette greier dere fint! GO GIRL :-)
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #10 Skrevet 28. april 2010 Nei, ikke nødvendigvis, mental modenhet har lite med kroppslig alder å gjøre. Klart, du har jo liten erfaring med "voksenlivet" enda, så enkelte utfordringer med både unger og parforhold vil kanskje oppleves større for deg nå, utfordringer som du kanskje ville taklet mye lettere om noen år. Men dette har med erfaring å gjøre, og erfaring får du jo fort nok Lykke til med den kommende babyen og mammarollen
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #11 Skrevet 28. april 2010 Helt enig med deg 16:42. Dog det ville jo vært en fordel å ha utdannelsen og jobben i boks. Noe ikke jeg hadde. Vel jeg hadde jo jobb, men nå til høsten skal jeg begynne å studere igjen i en alder av 22, og jeg tror det kommer til å gå bra. Man klarer det men vil egentlig:) Jeg tenker som så at jeg fortsatt er ung, så det å ta utdannelsen min nå vil nok ikke påvirke meg så mye. Skal ta som privatist, så da har jeg nok av tid til å være samme familien:) Om noen kommer med bemerkninger så bare smil tilbake, og vis at du er sterk:)
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 28. april 2010 #12 Skrevet 28. april 2010 nei det syntes jeg ikke. selv er jeg 19 år og venter nr 2, folk har bare vært positiv til det, men det har vel sikkert noe med at vi har en på nesten 3 fra før, så de har vel sett att vi klarer det. bare lukk ørene når folk snakker negativt. lykke til
Anne-B. Skrevet 28. april 2010 #13 Skrevet 28. april 2010 Ja. Det går som regel bra å få barn i ung alder, men man bør nok helst vente til man er 24-25. Da er hjernen fullt utviklet, og selv om 3-4 år ikke høres så mye ut, så utgjør det litt forskjell fra en på 21 til en på 25. Hadde jeg kunnet vente og fått de samme unga, så hadde jeg fått eldste rundt 25. Men sånn ble det nå ikke, og jeg er glad i de unga jeg har og ville ikke vært dem foruten. Plusset er at jeg ikke er så gammel når de er gamle nok til å ta vare på seg selv.
Anne-B. Skrevet 28. april 2010 #14 Skrevet 28. april 2010 Hadde jeg kunnet bestemme selv, skulle det stå, i stedet for å vente. Men om nå først har bestemt seg og er gravid, så gjør man det beste ut av det. Det har både sine fordeler og ulemper å være ung, men ansvar for ungen må man jo uansett ta. Sånn sett er jo alle like ferske når de får barn, om de er 17 eller 39.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #15 Skrevet 28. april 2010 Syns det kommer ann på. Da jeg fikk mitt første barn som 18 var jeg altfor ung, men vokste på det og har hatt et fantastisk liv som mamma Nå er jeg gift, vi har hus, bil og et trygt forhold og nå er nr 2 kommen 7 år senere. Min mann har adoptert mitt første barn. Mange er nok for unge selv om man er ''gammel'' med tanke på alder. Jeg kjenner ei på 32 som har fått sitt første barn og jeg vil påstå at det var for tidlig med tanke på hvor lite moden og ansvarsbevist hun er. Hennes prioriteringer er helt på jordet. Men jeg kjenner også mange som er unge i alder, men som er fantastiske som foreldre. Jeg selv trengte litt tid på å bli en fornuftig mor, var vanskelig å slutte å være egoistisk og kun tenke på det beste for barnet. Men med støtte fra gode foreldre så er jeg en god mor i dag. Litt startproblemer, men men.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #16 Skrevet 28. april 2010 Nei! Jeg var 21 da jeg fikk min første og 24 da jeg fikk nmr 2. Hender jeg får bemerkninger jeg også, men da svarer jeg bare kontant at "nei,syns du virkelig det da?". Det syns jeg ikke du skal bry deg noe om! Vær stolt over det du har i vente!
Gjest Skrevet 28. april 2010 #17 Skrevet 28. april 2010 Så lenge en er mentalt moden så ser jeg ikke problemet. Hvis en har en mentalitet som en 12-åring så sier det seg selv at en ikke kan ha barn. Men om en er moden og ansvarsbevisst og er klar over hvilket ansvar det innebærer, så spiller ikke alder noen stor rolle. Jeg fikk sønnen min når jeg var 21 år, og han har vokst seg til å bli en både snill og veloppdragen gutt med tendenser til å ha mye mellom ørene, så det er hva du gjør det til selv. Hvis du føler at du er klar, og at du er ferdig med "tulle-tiden", så er det ingen problemer. Lykke til med babyen :-)
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #19 Skrevet 28. april 2010 Til alle dere som kommenterer at hjernen forandrer seg drastisk når man runder 24: Hva skjer da ? Er det en "magisk grense" ? Konkrete svar ønskes.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #20 Skrevet 28. april 2010 ingen fasitsvar. Det er veldig individuelt. Jeg selv var klar, da jeg fikk barn som 20åring. Men det er meg.. Desverre er det mange som dømmer både unge og eldre mødre.. jeg tror man bare må heve seg over det!
trollmamma Skrevet 28. april 2010 #22 Skrevet 28. april 2010 Nei, det kjem heilt ann på personen. Nokon er modne til å bli mødre som 19 åringer, andre når dei er 30, og nokon blir aldi modne nok ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå