Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 ..noen som har opplevd at stingene har gått opp før det har grodd ordentelig? Jeg ser at stingene mine holder på å dette av, og ser kanskje ut som at det ikke har grodd sammen! Revnet på den ene kjønnsleppa (indre).. hele veien, sånn at den liksom ble delt i to (yes, sorry detaljer). Er det mulig å få satt nye sting, eller er det for sent nå? Må jeg bare gå sånn da? Med delt kjønnsleppe liksom? Hvem tar jeg kontakt med i såfall? Fastlege? Barsel? Fødepol?
<3 lykkeligeida er mamma <3 Skrevet 28. april 2010 #2 Skrevet 28. april 2010 Jeg ble sydd men, opplevde ikke det nei.. Hmmm.. Tror jeg ville tatt en tlf til sykehuset jeg. Siden ikke det er lengesiden du fødte regner jeg med. Da kan de svare på spm og eventuelt henvise deg videre. for meg mistet jeg noen av stingene tidlig. Alle var borte etter 10 dager. Lykke til og tror de kan gjøre noe ja.. Er ikke ekspert på saken men.. Gratulerer foresten. )
Oktober-barn Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 Hei!! Dette skjedde med meg også! Noen av stingene mine gikk opp før det hadde grodd sammen. Jeg ringte til legekontoret og snakket med hun som tar i mot telefoner (ikke legen selv). Hun sa at jeg burde få hastetime, for det skulle vel ikke være sånn? Så dagen etterpå dukket jeg opp til legen, og han sa at det var ikke noe å gjøre med det, men han kunne se på meg å se om alt det andre var bra. Han sa at det var ikke vits å sy en gang til, for det ville alikevel gå opp igjen ved neste fødsel mente han. Når jeg er ferdig med å føde barn, da skulle de sy det igjen sa han. Så nå går jeg rundt med en delt indre kjønnsleppe ;p Og siden dette var mitt første barn, og jeg regner med å kanskje få to til, så blir det til at jeg går rundt slik i maaaange år til;)
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 28. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 28. april 2010 Hmm.. det var rart, for jeg revnet der med nr.1 også... og da ble det sydd og grodde helt fint. Jordmoren sa det var skikkelig uflaks at jeg revnet denne gangen.. hun hadde det under kontroll helt til slutten av siste pressrie.. Jeg er selv sykepleier på kirurgisk avdeling og ser ikke helt hvordan man skal få det til å gro ved å sy sammen lenge etterpå når det ikke er noe sårflate mer, men helt vev? Vil vel ikke "feste seg" sammen da?
abella Skrevet 28. april 2010 #5 Skrevet 28. april 2010 Oktober-barn: Jeg ble ikke sydd, så jeg har ingen erfaring med dette selv, men har noen venner som har blitt sydd. Det jeg har hørt er at det er en gammeldags oppfatning som fortsatt henger igjen hos en del leger, dessverre, at vi skal gå rundt med ødelagt underliv til vi er ferdige med å føde barn. Det synes jeg er skikkelig dårlig. Man kan jo aldri vite når man er ferdig? Og hva om du ikke er ferdig før om 10-15 år? Så vidt jeg vet er det heldigvis en del leger som ikke støtter denne tankegangen, så hvis jeg var deg ville jeg gått til en annen lege og kreve at de gjorde noe med saken!
Tuddeli Skrevet 28. april 2010 #6 Skrevet 28. april 2010 Ring fødepoliklinikken. De er som regel veldig interessert i å følge opp egne pasienter er min erfaring. Mye fokus på revneskader i disse dager :-) Jeg var til kontroll på sykehuset to ganger etter eget ønske for å sjekkes etter fødsel pga revning, og de hadde mye mer kunnskap på området enn fastlegen, naturlig nok.
Gjest lillemamsi Skrevet 30. april 2010 #7 Skrevet 30. april 2010 Hei ! Jeg har også blitt sydd etter begge mine fødsler, og har grodd fint. Men jeg vet at sånn gjøres det med ditt "problem": Etter du er ferdig med å føde barn, så kan du få gratis operasjon nedentil. Der de lager en sårkant på kjønnsleppene (bare fjerner littegrann sånn at de har et sår de kan sy sammen igjen) Og så gror det sammen igjen, på samme måte som når du blir sydd etter fødsel. Det er noe du må ta opp med fastlegen din, evnt din gynekolog. Om du nettopp har født og du ennå har "fersk" sårkant på kjønnsleppene så kan du forte deg å få de til å sy en gang til. Da tar du kontakt med fødeapoliklinikken i så fall. Ellers så kan du koste på deg en operasjon selv,"mellom" hvert barn. Da kontakter du din gynekolig som evnt henvender deg til et sykehus. Er visst ikke noe i veien for å gjøre dette mellom hver fødsel, men spørsmålet er om det er noe "vits" Lykke til ps: dette er bare noe jeg har hørt fra noen som har gjennomgått det. Så er ikke noe fasitsvar for alle !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå