Gå til innhold

hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg hadde dåp for sønnen for litt siden. Hun syntes ikke at gutten hadde noe nytte av alle sølvskjeene, så hun byttet alle inn og fikset seg på denne måten et flott smykke til seg selv.

Tviler på at jeg klarte å skjule forbløffelsen, men hun sa det som om det skulle være det mest naturlige i hele verden.

Er det jeg som er merkelig eller er dette helt snålt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er tragisk, syns jeg. Tenk å bytte ut dåpsgaver til barna for å skaffe seg selv noe nytt. Tullete og egosistisk dame.

Skrevet

Helt greit. Ville trolig blitt hele familien som hadde tatt i bruk alt dette sølvtøyet uansett. Håper mannen fikk seg et ullpledd også, da, og at ikke hun tok alt.

Skrevet

Dette sølvtøyet burde blitt tatt vare opå til barnet ble voksen og kunne avgjort selv hva som skulle bli gjort. Vi får sølskjeer til barna av en tante, hver bursdag. dette blir ikke brukt av oss, men spart til barna blir store.

Skrevet

Det er nok et flertall som ikke "sparer" sølvtøyet på den måten. Selv har vi ikke gjort det. Det har sammenheng med at vi har en del sølvtøy i dette mønsteret fra før, og trolig vil skaffe oss mer. Nå blir selvsagt ikke sølvskjeene ødelagt ved bruk, men litt oppskrapt vil det kanskje bli.

Når barna blir voksne, vet jeg om flere tilfeller hvor de uansett ikke er interessert i sølvtøy. Og i så fall ville det ha ligget ubrukt nedi skuffa i mange år, til ingen nytte. Dåpsgavene er like mye en gave til mor og far som til babyen.

Skrevet

Jeg synes det er helt ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...