Gå til innhold

Nutrilett når man ammer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at en ikke skal slanke seg når man ammer og det står på pakkene at gravide og ammende ikke skal bruke det...

MEN: babyen min er 9 mnd og jeg har begynt å jobbe igjen, ammer morgen og kveld (mest for kos). Jeg bruker ikke nutrilett for å gå ned i vekt, men i jobben min kan det være ganske hektisk og det er ikke hver dag jeg har tid til matpause.

Jeg syns derfor disse "sjokoladene" til Nutrilett er så kjekke å ha i veska. Da får jeg i hvertfall i meg et lite "måltid" på farten liksom.. Og de metter mer enn en banan!

Det blir som regel en (kanskje to) i løpet av dagen, som regel blir det i stedet for lunsj eller kvelds.

Kan dette påvirke ammingen negativt eller være skadelig for babyen min på noen måte???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen til at man ikke skal bruke nutrilett o.l,. når man ammer er kun pga at man ikke skal på diett med ekstremt lavt kaloriinnhold. Jeg har fått grønt lys fra både legen og jordmor til å spise nutrilettbars og nokashakes som et alternativ til sjokolade, ( er på tjukken) så lenge jeg spiser vanlige måltider i tillegg:) Da kan jeg ikke se for meg at det skal være noe problem bår man ammer heller:)

Skrevet

Bare vær obs på all luften man får i magen av disse barrene, kanskje det kan gå over i melka og plage barnet med luftsmerter. Jeg fikk ihvertfall sinnsykt mye luft i magen av Nutriletbitene

Skrevet

Takk for svar!

Jeg spiser jo vanlig frokost og middag og ellers frukt og grønt og sånt, og de dagene jeg har tid spiser jeg jo også vanlig lunsj.

Tipper det går fint jeg ;-)

HI

Skrevet

Har ikke merket noe til noe mer luft i magen jeg... Og jeg ammer jo så lite, at jeg tenker det ikke vil være noe problem. Mens jeg fullammet kunne jeg spise alt mulig uten at han reagerte på det :-)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...