Gå til innhold

Dere som bruker/ har brukt ladycomp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke erfaringer har dere? Er det 100% sikkert? Styrete? Går det an å bruke ved uregelmessig syklus?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har pearly (litt enklere utgave enn lc), men klarte ikke å være flink nok til å måle til riktig tid hver morgen. Jeg sover utrolig tungt, og skal alltid utsette/slumre med klokka. Høres sikkert skikkelig teit ut, men jeg syntes faktisk det var vanskelig.

Du bør vel helst ha en regelmessig syklus for at det skal funke noe særlig, ellers blir det veldig mange usikre dager.

Skrevet

Men man får uansett noen sikre dager? Bruker kondom nå, og ser per i dag ingen andre alternativ. Får angst av å tenke på ny fødsel og barseltid...

Skrevet

jeg bruker ladycomp på femte måned nå. Synes ikke det er styrete i det hele tatt. Man setter vekkerklokken på et gitt tidspunkt, og kan måle tempen innen to timer før klokken ringer og to timer etter klokken ringer. Man har altså fire timer på seg til å få målt. Ved et nogenlunde regelmessig liv, skulle vel det la seg gjøre. Det er også viktig å måle mens man ligger i sengen, altså før man står opp og går på do osv. Det hender det jeg glemmer, men da dropper jeg bare å måle den dagen. Det viktigste er å måle i dagene rundt eggløsning. Når du får grønt lys (sikre dager) etter el trenger du ikke måle igjen før etter du har hatt mensen. Da registrerer du bare første mensdag, og to mensdager til, og så begynner du målingen igjen.

jeg synes det fungerer supert! Er strålende fornøyd og synes det er mye mindre stress enn med noe annet prevensjonsmiddel jeg har prøvd. Det sies å være like sikkert som p-piller hvis man behandler både rødt og gult lys som usikre dager, og enten venter med sex, eller bruker kondom eller annen tilleggsprevensjon.

Hvis du har veldig uregelmessig syklus, vil du få mange røde og gule dager (dvs. usikker periode), og siden ladycomp og tilsvarende apparater er ganske kostbare i innkjøp, så ville jeg nok kanskje vurdert andre alternativer.

Jeg har ganske regelmessige sykluser, og har (foruten mensuka, som normalt sett er grønn) ca. 14 dager med rødt hver måned. Så, hvis man ikke liker å ha sex når man har mensen blir det jo nesten halve måneden med tilleggsprevensjon. Ved uregelmessig syklus - enda mer..

Skrevet

Også skal man sørge for å ha lyst/tid/hjemme samtidig de grønne dagene.. Nei, det hørtes ikke ut som noe for meg. søren og, syns det høres ut som en god "prevensjon". Men takk likevel :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...