Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 Når jeg var gravid fikk jeg mange spørsmål om jeg skulle være med på barselgruppe. Jeg har ikke bodd i denne byen så altfor lenge, så kunne godt tenke meg det, man kan jo aldri få for mange bekjente heller Så når jenta mi var 6uker var vi med på treff. Da ble vi 4 damer. En av de meldte seg ut før vi kom dit, hun var ikke særlig pratsom og viser seg at hun bare blir med på treffene på helsestasjonen, men ikke gidder noe mer sosialt. Hun andre er ung og var der med nr 2, hun er typen som røykte under graviditeten/amming og fester hver helg. Hun tredje er nesten 40år og er ganske hyggelig men har sine venninner som hun er med ellers å ikke så interessert i andre, første barn. Så til neste treffet fikk jeg en venninne inn i gruppen, hun hadde kommet i en gruppe med babyer som var "nyfødte" når vi skulle ha treff nr 2, og hennes jente passet aldersmessig bedre i vår gruppe. Så vi to fikk hvertfall glede av hverandre. Så kom det inn en til, som hadde glemt de to første treffene. Hun er 20år og sitter kun å skryter av jenta si og hvor flink hun er til å beholde sitt gamle liv selv om hun har fått barn, totalt uinteressert i andre mennesker. Jeg har arrangert treff privat fire ganger, nå er barna 11mnd og vi er ferdig med treff på helsestasjonen. Det har ikke vært noen treff privat utenom mine, ingen har villet gå turer eller ville arrangere treff hos seg. Selv om de har kost seg hos meg. Det er absolutt ikke meningen å finne feil hos folk, men jeg trodde det skulle være litt normale, alstendige kvinner i en barselgruppe. Min oppfattning av barselgruppe var at man ville treffe andre mødre, for så å ha noen å dele barseltiden med, kanskje danne vennskap videre. Ikke at man skal være totalt uinteressert? Jeg håper virkelig at det blir triveligere på barseltreff når vi skal ha neste barn...
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #2 Skrevet 28. april 2010 Jeg har 2 barn, gikk bare på barselgruppe på helsestasjonen med begge..møttes aldri utenom. Av og til klaffer det bare ikke helt mellom folk, en har ulike liv, alder, behov for nye bekjentskap osv. Noen får nr 3 mens andre er førstegangs og uerfarne.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 så kjedelig, jeg er med i to grupper og begge gruppene er kjempekoselige. Vi treffes hos hverandre og på byen på kaffe og går turer og koser oss. Det er jo sånn det skal være synes jeg, men mulig jeg var veldig heldig.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #4 Skrevet 28. april 2010 Kjedelig - forstår hva du mener. Hadde også forhåpninger til barselsgruppen ettersom jeg var ny i området, men så arrangerte ikke HS slikt her
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #5 Skrevet 28. april 2010 Det kan være disse andre tenkte det samme som deg. at de hadde trudd det skulle være normale folk der, men så kommer en slik som deg.........
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #6 Skrevet 28. april 2010 Jeg sa ja til barselgruppe med forhåpninger om å få litt omgangsvenner med barn på samme alder, som kunne "følge hverandre litt" opp igjennom. Det er jo greit at både mødre og barn kan kose seg samtidig. Men vår gruppe møttes aldri utenom de fastlagte møtene på helsestasjonen, ingen tok initiativ, og helt ærlig tenkte jeg aldri på å gjøre det, hadde det mer enn travelt nok med baby og en turbulent livssituasjon. Jeg ville ikke tenkt at ingen "gidder", men gode intensjoner forsvinner fort i en travel småbarnsmammas hverdag:) Nå har vi flyttet til ny by hvor jeg ikke kjenner så mange, og skal ha barn nummer to snart, jeg satser på å ta imot tilbud om baselgruppe denne gangen også, og håper at det skal bli mer aktivitet utenom helsestasjonen denne gangen:)
Lemonia Skrevet 28. april 2010 #7 Skrevet 28. april 2010 Du var nok bare uheldig, men sånt skjer jo når en barselgruppe tross alt settes sammen kun basert på at man bor i samme område og har fått barn samme måned. Selv fungerte vår barselgruppe veldig godt og vi treffes fremdeles selv om barna er halvannet år. Det er 13 år som skiller eldst og yngst og vi er veldig ulike både i forhold til utdannelse, jobbsituasjon osv. Likevel trives vi godt sammen og har det veldig hyggelig på alle treff.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #8 Skrevet 28. april 2010 Jeg er nok den som trekker meg unna slike barselgrupper,fordi jeg har nok venner med barn. Du sier man aldri kan få nok bekjente,men det er jeg uenig i. Jeg har knapt nok tid tilmine gamle venner. Da jeg ble mor for første gang, ble jeg med i barselgruppa på helsestasjonen, men vi møttes ikke utover det. Dvs, en av de ringte og meldte og maste noe voldsomt,så jeg møtte henne 2 ganger kun basert på at jeg var høflig.Etter 1 år sluttet hun å kontakte meg,heldigvis. Når neste barn kommer,skal jeg ta avtalene på helsestasjonen alene. Orker ikke et sånt mas en gang til, jeg fikk bare dårlig samvittighet hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #9 Skrevet 28. april 2010 Hva er du oppi dette her da, hi? Hvordan oppfører du deg på et barseltreff? Jeg har heldigvis ikke liknende erfaringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå