Gå til innhold

Uke 14

første i magen- Høygravid!

Anbefalte innlegg

Jeg våkner med skrekkelig hodepine hver morgen nå og er trøttere enn jeg har vært i første trimester. Prøver å kjenne etter livmoren når jeg våkner om morgenen og ligger på rygg og noen ganger er det noe hardt og rundt noe som ligger ca. halvveis opp til navelen, men jeg er slett ikke sikker på om det er noen livmor for mange morgener kjenner jeg ingenting der! Har for så vidt ikke noe særlig til mage når jeg står oppreist heller, er jo min første.

Blodig utflod er mer eller mindre blitt en del av denne graviditeten min og gjør meg ikke lenger så vettskremt som det gjorde i begynnelsen (var på tidlig ul to ganger i uke 6 og 9 og alt var bra med den lille), men jeg forholder meg jo konstant småbekymret pga dette, ingen kan jo fortelle meg hvor jeg blør fra.. Har mye nedtrykk, sånn ubehagelig trykk nedover.. kjennes nesten ut som om noen dytter nedover nederst i magen min, og til tider litt magesmerter med stikking

Noe annet som er meget merkelig er de mørke ringene som man får rundt brystvortene, disse kommer og går, nå har jeg ikke sett de på noen dager. Syntes jeg kunne skimte en mørk strek fra navel og ned her om dagen, men i dag finner jeg den ikke. Er det virkelig mulig at slikt kommer og går?

Alt i alt en ganske så merkelig asymptomatisk graviditet, slett ikke slik den skal være i følge læreboken. Kvalmen kommer i små blaff, begynte ganske sent hos meg med en topp rundt uke 11-12 og nå er jeg bare av og til litt småkvalm.

Jeg gleder meg helt sinnsykt til graviditeten er "sikker", vet ikke helt hva det betyr, kanskje er det den store voksende magen, ordinær ultralyd eller å kjenne spark/aktivitet der inne.. Jeg har i allefall funnet ut at det å komme over dørstokkmila som de berømte 12 ukene jo er er en ganske vag bekreftelse på at alt fra nå av skal gå bra. Jeg føler meg slett ikke gravid, men har fortalt det til alle og alle prater BARE om graviditeten med meg (koselig det da!), bare håper håper at alt går bra..!

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...