Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 Jeg var (og er) ikke så flink til å si nei. Leser her om flere som er i samme båt og ser at det samme stort sett gjelder for alle: man får nemlig ikke takk. Her er en episode som illustrerer dette: Etter at jeg fikk lappen forventet alle at jeg skulle kjøre når vi skulle til byen. Dette selv om jeg hadde eksamen og egentlig ikke skulle ut. Overtalingspresset ble tilslutt så stort at jeg sa ja (bare jeg og én til hadde lappen). Jeg fikk ikke noe takk, bare dritt og sure miner da jeg ville hjem ved midnatt. I et halvt år var jeg sjåfør for venninnegjengen (stort sett ufrivillig) og jeg fikk aldri takk. En gang jeg faktisk måtte si nei, ble de kjempesur og snakket negastivt om hvordan jeg hadde ødelagt dagen for dem. Heldigvis så fikk de hun andre som hadde lappen (og som hver gang ellers hadde sagt nei) til å kjøre denne gangen. Og hva skjer? Det er ikke måte på hvor glad de blir, hvor super hun er som kan kjøre og hvor mye takk hun får. De spandere blant annet middag på henne og betaler for bensinen. Hvorfor er det slik at de som 'alltid' sier ja ikke får takk når de stiller opp, men mye dritt når de en gang sier 'nei', mens de som som regel sier nei, blir takket voldsomt, får stjerne i vennegjengen og påspandert det ene og det andre den ene gangen de sier ja? I ettertid blir den som alltid sa ja ofte husket for de få gangene den sa nei, mens den som 'alltid' sa nei blir husket som en reddende engel de få gangene denne personen faktisk sa ja. Noen andre som har opplevd det samme?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #2 Skrevet 28. april 2010 Og hva gjør kan man gjøre for å få folk til å sette pris på at man stiller opp og ikke bare ta en forgitt? HI
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 Hadde jeg vært deg så hadde jeg sagt neste gang de spurte meg: "regner med at jeg får middag og bensinpenger da, som takk?" Siden xxxxxx fikk det sist hun kjørte. Hadde også sagt at dere må ikke glemme at jeg ALLTID har sagt ja.
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 28. april 2010 #4 Skrevet 28. april 2010 Helt enig med 14:41 ja! Du må si ifra, lar du deg bli tråkket på så blir du automatisk det. Blir det noe surmuling etter du tar det opp (noe det helt sikkert vil bli),så driter du oppi dem rett og slett. De er ikke venner om de oppfører seg sånn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå