Gå til innhold

Dokumentasjon og skylapper

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

mammax3, dette var blitt en veldig lang tråd, men jeg skal gi et kort svar på ditt spørsmål. Jeg vaksinerer ikke pga min egen overbevisning, magefølelse blablabla..Hendelser i familien etter vaksine. Har lest mye, mest mot vaksine. Uansett helsestatus på mine tre: De er meget steke alle tre. Ingen allergier, intoleranser, ingen autoimmune sykdommer.

Jeg kan legge til at jeg gjør mye for å holde immunforsvaret deres oppe i perioder, det skulle jeg ønske norske stat hadde gått ut og anbefalt mer, f.eks under svinepesten

mamma-x-3: "At vaksiner er trygge er en løgn."

Dette begynner å få psykopatiske trekk. Gang på gang kommer du med utsagn du har funnet på selv, sprer eder og galle uten et snev av grunnlag (nei, magefølelsen din er ikke et grunnlag verdenen kommer til å innrette seg etter). Dokumentér dine påstander med ordentlig forskning eller klapp igjen.

EJ, du projiserer dine egne egenskaper over på andre. Mener du virkelig at det er trygt med alle vaksinene uten å kunne vise til studier av helt uvaksinerte vs vaksinertes helse?

Selv produsentene innrømmer alvorlige bivirkninger, jfr felleskatalogen.no, på sine vaksiner ENKELTVIS.....

Hvordan det blir med alle vaksiner over tid kan en jo bare spekulere i...

Annonse

Helseinterressert: "Mener du virkelig at det er trygt med alle vaksinene uten å kunne vise til studier av helt uvaksinerte vs vaksinertes helse?"

Asked and answered. Det finnes ingenting som antyder at barnevaksinene som er anbefalt i dag er farlige, og farligere enn sykdommene de immuniserer imot.

Helseinterressert sa: "Selv produsentene innrømmer alvorlige bivirkninger, jfr felleskatalogen.no, på sine vaksiner ENKELTVIS....."

Det er da ingen som nekter for at vaksiner kan ha bivirkninger og komplikasjoner. Disse er imidlertid langt sjeldnere enn komplikasjonene de korresponderende sykdommene kan ha.

EJ sa:

"Det finnes ingenting som antyder at barnevaksinene som er anbefalt i dag er farlige, og farligere enn sykdommene de immuniserer imot."

Tror du virkelig at fordi om det ikke skulle finnes noe som antyder dette så er det dermed sagt at det er trygt???

Helseinterressert sa: "Det er vaksinepusherne (selgerne) sitt ansvar å bevise sine påstander om at vaksinering er trygt."

Hvilket de også gjør i form av bivirknings- og komplikasjonrapportering. Dersom du har forskning som gir grunnlag for en annen konklusjon, kom med den.

Helseinterressertsa: "Fordi det er vel helt utenkelig at vaksinering har en sammenheng med at hundretusener lever på medisiner?"

Igjen, dersom du kan finne noe dokumentasjon på at det er en sammenheng mellom de to tingene er jeg villig til å se på det.

EJ,

For det første er det store underrapporteringer av bivirkninger som jeg jo har vist tidligere her. For det andre benektes sammenhengene mellom.

Jeg kan trolig ikke vise deg noen gode sammenhenger mellom helseforfallet og økt vaksinering som du vil anerkjenne da det desverre ikke er noen som har tatt seg bryet med å studere dette i form av helt uvaksinerte vs vaksinertes helse.

Annonse

Helseinterressert: "For det første er det store underrapporteringer av bivirkninger som jeg jo har vist tidligere her. For det andre benektes sammenhengene mellom."

Og det er påpekt at denne underrapporteringen ikke er problematisk, da disse bivirkningene og deres hyppighet er kjente faktorer. Det er kjent at man kan ha litt vondt i armen etter vaksine, så en slik hendelse vil nok ikke rapporteres. Analogien med trafikkulykker holder vann - det finnes nok stor underraportering av dem også uten at det betyr at man har et mørketall av trafikkdøde.

Helseinterressert: "...sammenhenger mellom helseforfallet og økt vaksinering..."

Vi har høyere forventet levealder og lavere barnedødelighet enn noensinne. Vi har riktignok livsstilssykdommer som hjerte- og karsykdommer, komplikasjoner med overvekt o.l., men vi har aldri hatt lavere dødlighet og komplikasjoner med infeksjonssykdommer enn noensinne, bl. a. takket være vaksiner. Hvilket helseforfall sikter du til?

Dessuten påstår du noe om økt vaksinering. Jeg kan ikke se at vaksineringen har økt på lang tid. Hva sikter du til?

Nei. Jeg kan ikke se at barnevaksinasjonsprogrammet har blitt utvidet på lang tid. Vaksinedekning er jeg usikker på utviklingen, men om det er økt er det jo bare bra i tråd med kunnskap om at vaksiner er effektive og trygge (nei, det finnes ingen dissens omkring dette i vitenskapen!), og jeg som voksen kan ikke se at jeg har blitt del av en ny kundegruppe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...