Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 Jeg er livredd for å få en dverg:/ Er gravid med sistemann (nr 3), fått 2 friske barn. Har enda ikke vært på ordinær UL, og har syke drømmer om at jeg har en dverg i magen. Kjenner INGEN som er dverg,eller har fått en dverg. Så jeg vet ikke hvor vanlig det er,noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 Å skrive at du er redd for å få en dverg, er omtrent som å skrive at du er redd for å få en mongo. Ordet brukes ikke av noenlunde opplyste mennesker.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #4 Skrevet 28. april 2010 Det er kjempevanlig. Ca 50% av alle barn er dverger. Så siden du har fått to udverger er det nok bare å forberede seg på dverg denne gangen.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #5 Skrevet 28. april 2010 Da må du opplyse meg; hva skal jeg kalle en dverg,hvis jeg ikke kan kalle h*n en dverg??For det vet jeg faktisk ikke. Ja,kunne godt skrevet at jeg heller ikke ønsker meg en "mongo", men nå er det denne greia med disse drømmene da, hvor det er dverg det er snakk om. HI
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #7 Skrevet 28. april 2010 En dverg er et spesielt kortvokst menneske. Maksimal høyde for en dverg er 147 centimeter. Dvergvekst hos mennesker skyldes genetiske disposisjoner, og de fleste innbefatter enkle genvariasjoner som påvirker strukturen eller utviklingen av ben-, brusk- eller bindevev. Denne typen av avvik kalles skeletal dysplasi. Også kondrodystropi, kondrodysplasi og osteokondrodystropi anvendes i medisinsk litteratur med omtrent samme betydning. I mange av disse tilfellene er i hovedsak bein og knokler de påvirkede kroppsdelene, og personen er frisk ellers. I andre tilfeller påvirker de genetiske forandringene også andre deler av kroppen. Akondroplasi er en av de vanligste og kanskje mest lettgjenkjennelige skeletale dysplasier. Dette rammer ca. 1 av 40 000 barn, og begge kjønn i samme utstrekning.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #8 Skrevet 28. april 2010 Tenk å få en mongonegerdverg. Da kan du melde deg på freakshow! I mellomtiden kan du lære at det heter kortvokst og lese litt på disse sidene hvis du vil ha ordentlig informasjon: http://www.ffo.no/no/Medlemsorganisasjoner/Norsk-Interesseforening-for-Kortvokste/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå