Gå til innhold

Celleforanding på livmorhals og graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ble 35 i april og har en nydelig sønn på 4 fra tidligere forhold. Min nye kjæreste og jeg har hatt mange - og lange - diskusjoner om vi ønsker oss et barn sammen. Vi har vært MYE frem og tilbake. Nå tror jeg vi heller mot JA. Et lite skjær i sjøen har imidlertid dukket opp. Fikk påvist celleforandring på livmorhalsen i forbindelse med en rutinekontroll i desember. Ny prøve ble tatt i dag for å se hvordan dette ser ut nå. Skal ikke nekte for at dette bekymrer meg litt, men prøver å ikke stresse da jeg vet at det ikke nødvendigvis betyr at noe er galt. Har bestemt meg for å vente med prøving til nye testresultat foreligger.

Vil nå bare høre om andre har fått samme "diagnose", enten før eller i forbindelse med graviditet? Hvordan har det i så fall gått med dere?

Håper på svar fra noen der ute :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En venninne av meg fikk påvist dette for noen år tilbake, husker ikke helt hvor gammel hun var, men hun var vel rundt 36 - 38 år tror jeg det var. Hun måtte fjerne en liten bit av livmorhalsen. Nå er hun passert 40 år og er lykkelig mor til to småtroll. Begge ble gravid hun gravid med på naturmetoden etter dette inngrepet. Så, som du ser, så betyr det ikke nødvendigvis at du ikke kan bli gravid igjen.

Håper de nye prøvene er bedre, slik at du ikke lenger trenger å bekymre deg! Lykke til!

• 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg ble operert da gutten min var 1 år.

Gikk bra det, tar kontr hvert år i fem år.

Ble etter tre år gravid med tvillinger, ble ekstra fulgt opp da det er større fare for fortidlig fødsel etter et sånt inngrep.

Gikk kjempebra med meg.

Jeg var 36 da dette ble påvist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...