max32 Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 Har alltid brukt festdrakt til gutten min. I år tenkte jeg at han ikke skulle ha det. Men ble litt i tvil på hvor pyntet han bør være. Har en fin skjorte, slips, vest, og finbukse (ikke dressbukse) Tenkte han kunne ha noen kule tøysko til. Hva bruker dere som ikke har dress eller festdrakt. Kjøper dere alt nytt? Hvor mye penger bruker dere? Jeg har jo mye fine/tøffe bursdagsklær. Gutt 4 år.
MadamMim Skrevet 28. april 2010 #2 Skrevet 28. april 2010 Hei du! Jeg synes det hørtes helt greit ut det antrekket du beskrev der, jeg! Har en på snart 7 år selv, og han har alltid hatt enten dress eller festdrakt. Men dress-jakka flakser jo alle veier etter en liten stund anyway, og da står han tilbake med skjorte, slips og pen/dress-bukse. Og penskoa brukes kun få ganger i året, og er alltid vonde! He-he! I år skal han gå i sitt første 17.mai-tog, og han skal stadig vekk ha dress, da. Men jeg har fått tak i noen pene, nøytrale og luftige joggesko som han kan ha på bena. Kan ikke sende han avgårde med ikke inngåtte pensko synes jeg. :-)
FruTB Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 Her blir det ikke stivpynta hvertfall. Bo skal ha på seg en mørkeblå linbukse og en lys blå "emilskjorte" - akkurat passe fint, men viktigst; komfortabelt
BlåBlå Skrevet 28. april 2010 #4 Skrevet 28. april 2010 Jeg pleier å kjøpe noe han kan bruke ved andre anledninger også - f eks bursdager. Synes det du nevner høres helt topp ut jeg.
TøffiTrynet☠ Skrevet 28. april 2010 #5 Skrevet 28. april 2010 Gutta mine skal ha på seg mørkgrønne cordbukser, sorte pologensere og lysbrune strikkevester. Svarte Converse. Klærne er arva, så de betalte jeg nada for. Skoene kjøpte jeg i Køben for 200 dkr pr. par. Så i år ble det billig klær gitt.. Det liker jeg! Også liker jeg at klærne er behagelige å løpe og å leke i...
ღBellღ&gulletღ Skrevet 29. april 2010 #6 Skrevet 29. april 2010 De første årene var det festdrakt, men da var det barnedåp eller konfirmasjon som han også kunne bruke det i. I år er det ingenting som vi vet om så da blir det nok penbukse og skjorte om han kan bruke i bursdager osv.....
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 29. april 2010 #7 Skrevet 29. april 2010 Kjøpte bare festdrakt 1 gang når han var bitteliten.. Nå kjøper jeg heller finere klær som han kan bruke i bursdager senere.. I år blir det hvit bukse med blått/brunt belte, skjorte som matcher beltet og evt en jakke utenpå om det trengs..
Twintipp og himmelblå Skrevet 29. april 2010 #8 Skrevet 29. april 2010 Han på 4 år her skal ha på seg festdrakt. Men, når vi kommer hjem og før vi går ned på skolen tenkte jeg å ta på han 16. mai antrekket. De skal jo feire i bhg også, og da har jeg kjøpt en mørkeblå genser, og en maritim Jean paul vest i fargene hvit, mørkeblå og litt rød. Og mørkeblå bukser med mørkeblå og litt røde tøysko. Og mørkeblå jakke. Prisen er jeg litt usikker på, men jeg liker at han er godt pyntet på nasjonaldagen, og ikke går i vanlig bursdagsantrekk. Også har jeg fått tak i 17.mai sløyfe til barn på Toys:o)))
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 29. april 2010 #9 Skrevet 29. april 2010 Min på 17 mnd skal ha på seg sin pappas ordentlige bunad fra da han var liten knært. Den har min sønns oldemor laget, og jeg gleder meg veldig til å se han i den:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå