Tante Brun Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 I går kom beskjeden vi har vært så redde for å få.... To tomme eggeskall på uttaket og ettersom jeg har fått maksdoser av forskjellige medisiner, er det ikke mer de kan gjøre for oss. Det er rett og slett ikke egg i lageret... Det er altså så tungt og trist, selvom jeg har vært veldig forberedt på det her lenge. Tydeligvis kan man ikke være godt nok forberedt, er helt sår i øya i dag! Blir hjemme fra jobb resten av uka, og blir nok nødt til å få meg en ny jobb snart. Jeg stortrives ikke med arbeidsoppgavene fra før, men å jobbe på en barneskole hvor man ser så mange barn som ikke blir tatt vare på blir nok litt i overkant sårt for meg. Det er så urettferdig!! Mennesker som ikke skulle hatt barn plopper ut den ene ungen etter den andre, mens andre som har alt å gi og ønsker seg barn over alt i verden, får det altså ikke til. Dere vet jo hva jeg mener.... Eggdonasjon er ikke aktuelt for min del, men adopsjon eller fosterhjem "på livstid" har jeg veldig lyst til. Problemet er at mann min ikke vet helt hva han vil, og han må jo få god tid til å finne ut av det. Ettersom adopsjon tar minst 3 år, er det jo om å gjøre å få sendt avgårde papirer så fort som mulig, så jeg krysser fingrene for en rask avgjørelse ; ) Så da sier jeg takk for meg og takk for følget, det har vært en god støtte og trøst å være blandt dere flotte damer! Lykke, lykke til jenter!! Stoor klem fra (evige?) Tante Brun = )
bolla12 Skrevet 28. april 2010 #2 Skrevet 28. april 2010 Dette er kjempetrist. Og jeg kan virkelig ikke sette meg inn i hvordan du har det. Og uansett hva jeg sier så er det nok lite som hjelper:) Men du virker sterk, den skal du ha. Ønsker deg og din kjære lykke til med hva dere enn bestemmer dere for. Håper du stikker innom for å si hei:) Tenker masse på deg, og takk for støtten jeg har fått fra deg her inne. Den største klemmen fra L8
jente_80 Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 Tusen takk for følget, Tante Brun. Ønsker deg masse lykke til videre - uansett valg. Du er ei tøff dame!
Stjernemagnolia Skrevet 28. april 2010 #4 Skrevet 28. april 2010 Forferdelig beskjed å få...stor sympati klem fra meg. Viste det var normalt at 20% av eggposene er tomme uansett men to stykker samtidig? Dette vet jeg ikke mye om og kan ikke uttale meg om. Sitt ned og grå dine modige store tårer. Ta vare på deg selv. Skjønner godt du tenker på alle barnene som ikke har det godt når du jobber på en barneskole (tenk også på hvilken god innflytelse du har på dem, du bryr deg om dem uansett). Jeg sier bare er det mulig å bry seg så lite som noen foreldre gjør?! Vi har slitt med å få barn selv og gått igjennom samme tankene dere nå skal igjennom. Merker det er forskjell på kvinner og menn, for mennene, iallefall min slår seg lettere til ro med tanken på at det ikke blir noen egne barn på naturlig vis.Så flott dere ser på andre muligheter til å skaffe dere barn. Det er barn der ute som trenger dere og jeg vet dere vil finne ut av det. Vi har valgt å ta oss av en liten solstråle på fem år som er hos oss på vanlig samværsordninger. Moren er kjempefornøyd med ordningen og vi samarbeider godt. Hun er blitt så trygg og vi ser alle sammen hvor godt hun har det nå som hun har en ekstra bonusfamile i livet sitt. Masse lykkeønskninger videre. Alt er mulig og det er barn der ute som trenger å bli sett og få den kjærligheten dere ønsker å gi.
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 28. april 2010 #5 Skrevet 28. april 2010 Dette var veldig trist å lese... Lykke til med hva dere enn bestemmer dere for....
håpefull *er mamma* Skrevet 28. april 2010 #6 Skrevet 28. april 2010 Uff, nå fikk jeg vondt i hjertet ;-( Vi har jo fulgt hverandre litt her inne. Ønsker deg lykke til med den løsningen dere kommer fram til ;-)
kikki73 Skrevet 29. april 2010 #7 Skrevet 29. april 2010 Trist trist å atter trist...Lykke til med det videre valget deres! Livet er så fordømt urettferdig!!! Sender deg en stooor goklem!
Tante Brun Skrevet 29. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 29. april 2010 Tusen takk for gode ønsker, damer!! Dere er vel gode å ha!! Det er jo ikke alle som klarer helt å skjønne greia, for vi "kan jo bare adoptere!". Joda, vi kan jo kanskje det, men jeg satsa på et lite sprell i 30årspresang! Å vente i 4 år er ikke heeelt det samme som 9mnd, men vi får ta imot det som kommer. Sånn enten eller. Man har jo ikke no annet valg, sånn jeg ser det hvetfall = ) Dere får være flinke verpehøner, alle sammen Ü
Søskenhåp adopterer Skrevet 29. april 2010 #9 Skrevet 29. april 2010 Vi har vært på første samtale med bv i dag ang. godkjenning til adopsjon, og det er ikke "bare bare å adoptere" nei.... det er et stort skritt å velge ta seg av en fremmed 2-3 åring men en eventuell trøblete bakgrunn. Det er svært forskjellig fra å føde egne barn og noe en må være klar for mentalt. Ønsker dere lykke til, og jeg tror du får mannen din med på laget etter hvert. I adopsjonssammenheng er dere jo veldig unge så ventetid på 3-4 år burde ikke skremme dere fra å gå for dette. Vi hadde 9 søskenforsøk før vi gav oss, jeg hadde mange flotte egg jeg men det hjalp lite når det ikke ble noen graviditet ut av det.
håpefull *er mamma* Skrevet 29. april 2010 #10 Skrevet 29. april 2010 Den har jeg fått også "dere kan jo adoptere". Ikke det at vi ikke nødvendligvis kan det, men det er så enkelt å si når man sitter med egne barn selv. Det blir nesten det samme som "bare ikke stress med å bli gravid, så blir dere det". ikke alle som skjønner helt hva de snakker om, men, men. Det meste blir vel sagt i beste mening, men ikke alltid like greit å høre..
Mirakel <3 Skrevet 29. april 2010 #11 Skrevet 29. april 2010 Føler med deg og får den vonde følelsen jeg hadde da jeg hadde 10 tomme skall og bare ett befruktet som heller ikke klarte seg. Vi har heller ikke så gode prognoser men håper på at resultatet blir bedre nå med kort regime. Har også en samboer som er lite fortrolig med det å adoptere eller fosterhjem så det er vinn eller forsvinn neste forsøk Skjønner også frustrasjon over andre som plopper ut barn som ikke bør ha...Jeg jobber også på skole og i tillegg avlastning for barn og ser MYE rart... Så jeg også føler urettferdigheten ,men må bare prøve å la det være å egentlig fortrenge det for ikke å bli bitter på omverdenen. Ønsker deg lykke til å håper at ting ordner seg til det beste . Klem
Pia76.. Skrevet 1. mai 2010 #12 Skrevet 1. mai 2010 Huff,,,no ble jeg lei meg ja,,,,,Dette fortjente du ikke. Ta vare på hverandre. Stor klæm fra mæ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå