Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 Vi tenker å være i Danmark i 2 uker. Har sett oss ut Fårup sommerland, Legoland, Lalandia Billund, Djursland og Givskog zoo. Er det noen her som har erfaringer med disse stedene? Vi har to barn på 6 år.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #2 Skrevet 28. april 2010 Vi bodde i Blokhus da vi var på fårup når jeg var liten. Båten går til fredrikshavn, ikke så lang kjøretur dit derfra. Fredrikshavn er også en veldig koselig by. Og jeg likte fårup godt. Blokhus og, men litt "windy".. ellers nydelig strand, koselige butikker og bakerier.. Legoland er jo alltid en suksess men.. Ellers er jo tivoli og dyrehagen i københavn super! Men kanskje bedre med sommerland for 6åringer..
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 Heia, beliggenhet i forhold til attraksjoner skal du ikke tenke på Det er så kort vei til alt egentlig. Som sagt, så er det veldig vindfullt på vest kysten og nord i Jylland. Vi skal til Danmark i sommer vi og:) Skal bo på Fyn, der er vann temperaturene omtrent som i syden, pluss at det ligger midt imellom alt egentlig. 2 timer til legoland. kort vei til bonbonland og:) Sjekk gjerne ut campingplassene, de har en myyye høyere standard enn her i norge, pluss at mange av dem an betegnes som rene attraksjoner i seg selv:) Denne linken her hjalp oss masse, da vi skulle finne et sted:) http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=564059 vi skal forresten bo ved Bøsøre strandcamping, det første stedet som blir nevnt i artikkelen:)
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #4 Skrevet 28. april 2010 Håper dere ikke har tenkt til å rekke over alle disse attraksjonene på to uker... Jeg har feriert MYE i Danmark opp gjennom årene, ettersom moren min er dansk. Min erfaring er at Fårup Sommerland er den beste ferieparken i Danmark. Det er utrolig profesjonelt drevet; parkering, renhold, attraksjoner - alt er strålende. Vi hadde sesongkort der sommeren 2008, og jeg kommer ikke på én eneste ting som jeg var misfornøyd med der. Legoland er i mine øyne litt oppskrytt, det er fryktelig mye folk der i fellesferien og attraksjonene er midt på treet. Givskud Zoo (Løveparken) er en fin dyrepark, og et fint avbrekk fra sommerland-parkene. Husk nå endelig å slappe av i ferien, ikke tilbring all tiden i disse parkene, det er både dyrt og slitsomt. Sykkeltur, tur på stranden, kanotur, minigolf, osv er gjerne vel så gøy for barna, det viktigste er at alle (inkludert de voksne) har en trivelig ferie, og at man tilbringer masse kvalitetstid sammen. God tur til Danmark...
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #5 Skrevet 28. april 2010 Vi tenker to dager til Legoland, en dag i Løveparken, to dager til Fårup og to dager til Billund. Tror du det blir for stressende? Kan du anbefale en bra campingplass for campingvogn?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #6 Skrevet 28. april 2010 Personlig tror jeg at det blir en stressende ferie ja, halvparten av ferien i slike parker høres ut som overkill i mine ører. Og det kan da ikke med hånden på hjertet være din og mannens drømmeferie..? To dager i Fårup, en dag i Legoland og en dag i Løveparken ville vært maks parkliv for vår familie. Barna trenger ikke å underholdes opp over ørene, det beste med ferie for dem (etter min oppfatning) er å ha god tid (uten å måtte forholde seg til åpningstider) sammen med oss foreldre, uavhengig av hva vi bedriver tiden med. Blåbærplukking, fisking, Legoland - jeg tror ikke de bryr seg. Når jeg spør barna mine etter endt sommerferie hva som har vært det gøyeste har jeg aldri fått navnet på en feriepark i svar... Campingplasser har jeg dessverre ikke erfaring med, men det må da være mange andre som har gode tips om det - anyone..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå