Gå til innhold

Rekkehus/hus med 3 etg,hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Upraktisk å bo over 3 etg?

Stue i en etg og kjøkken i en annen...Dessuten er soverommene fordelt på to etg. Føles så upraktisk når man kommer fra leilighet med alt på en flate...

Er bad i to av etg da. Synspunkter???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du blir sprek av å gå i trapper:)

Går fint å bo over tre etasjer, men som alle andre hus og leiligheter kommer det jo an på om huset har en god eller dårlig planløsning.

Forrige hus jeg bodde i hadde vi kjellerstue, vaskerom med dusj, matbod, bod, verksted, samt en inngang vi brukte til skitne barn, og ut og inn fra hagearbeid m.m. i kjelleren.

Stue, kjøkken, toalett, gang med hovedinngang i 1. etasje og soverom og bad i øverste etasje, og det var et stort deilig hus, veldig praktisk og greit. Eneste jeg kan kommentere er at det er langt å bære skittentøy ned to etasjer til vaskerommet, og rent tøy opp to etasjer for å legge på plass i skapene:)

Ting du bør tenke over er f. eks. handling av mat, ligger kjøkkenet "langt unna" der du parkerer bilen (alt annet av handling gjør man relativt sjelden, men akkurat matvarer er det greit å slippe å bære opp eller ned flere etasjer), skittentøy i forhold til vaskerom som nevnt over, at spisestue er i samme etasje som kjøkkenet er også praktisk, kjedelig å frakte varme fat og rene / skitne tallerkener opp og ned trapper:)

Hvis du ser for deg at "daglige gjøremål" går fint i huset du har lyst på, så ville jeg gått for det:)

Skrevet

De husene med kjøkken og stue i hver sin etasje er noe av de mest upraktiske jeg ser. Vi slo fra oss flere hus nettopp pga det når vi nylig var på husjakt. Og det var en del slike hus i det området vi ville bo i. Soverom over to etg kan gå, men kommer jo an på hvor mange barn en har, og hvor gamle de er. Men sånn ideelt syns jeg ikke det er. Har noen sånne her i nabolaget vi bor, og jeg er glad vi fikk kjøpt den hustypen vi har. Stue, kjøkken, bad og inngang i 1. etg, og 3 soverom, 1 disp.rom og bad i 2. etg

Skrevet

Å bo over tre etasjer er ikke noe problem. Vi har selv tre etasjer. Har inngang, gang, kjellerstue, bad og et soverom i første, kjøkken og stue i andre og tre soverom og bad i tredje. Derimot er jeg ikke så begeistret for å ha stue og kjøkken i hver sine etasjer, jeg tror det ville bli veldig upraktisk.

Skrevet

Tusen takk for innspill!

Er spisestue i samme etg som kjøkkenet. Men vi er veldig glade i å spise foran tven...Men kanskje fin måte å bli kvitt en dårlig vane på ;o)

Skrevet

Ja, du kan jo se på det som en fin måte å bli kvitt en dårlig vane på. Nå blir det enklere for dere og samles rundt spisebordet heller enn foran TV'en. Det lille man spiser foran TV, som snacks og brus når man ser en god film, er jo ikke så vanskelig å bære opp og ned. Hvis huset ellers er slik du ønsker klarer dere jo å bo der fint. Og blir dere lei av å ha det slik er det vel ingenting i veien for å gjøre om på romløsningen. Kanskje kan de andre rommene ved kjøkkenet gjøres om til en stue, og stua gjøres om til et par soverom?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...