Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 Skal vokse leggene for første gang i morgen og er litt spent. 1) Det stemmer at man bør ha spart opp litt vekst når man kommer? 2) Hvor lenge forblir beina glatte? 3) Hvor vondt er det? Håper noen kan svare meg på disse nybegynnerspørsmålene
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #2 Skrevet 28. april 2010 Hei! 1) Ja,hårene på leggene dine bør være minst 5mm slik at voksen klarer å snu seg rundt hårene og dra dem opp. 2) Det kommer an på nårtid du barberte de sist. Hvert hårstrå har sin egen vekstsyklus,slik at ikke alle hårene vokser likt og samtidig. Hvis du barberte for f.eks 14 dager siden,så er ikke alle hårene kommet frem enda. Da kan du oppleve at noen hår kommer tilbake om en ukes tid etter voksing. Dette er ikke de samme hårene som ble vokset bort,men hår som har logget i sin hvilefase under huden. Mange som tror at hudpleieren har gjort dårlig jobb siden hårene kommer tilbake før det har gått 3 uker,men det er ikke hudpleieren sin feil. Det er bare hårene som vokser ulikt. Jeg bruker si til mine kunder at de bør i hvert fall ha 2 til 3 voks timer før hårene vokser mer likt. Unngå for ALL del barbering i mellomtiden,det er det verste du kan gjøre. Da ødelegger du "voksesyklusen" som hårene går inn i ved hårfjerning med voks. 3) Du vil som regel kjenne den første stripsen som den verste,men fullt overlevelig! Dessuten går det så fort og du blir så vant til det,nesten litt bedøvd,så du er ferdig på no time! Det der blir gå så bra! Husk at det høres mye verre ut enn det er. Og hjemmevoksing kan ikke sammenlignes engang! Håper det var til litt hjelp,og at du skjønte svarene jeg ga. Ikke altid så lett å forklare dette med hårvekst så... Lykke til! Hilsen hudpleier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå