Gjest Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 ser ut til at jeg kommer til å føde prematurt. Er moden med avflatet mormunn og 2 cm åpning i uke 35. Jfor 2 dager siden var jeg kun moden.. Jeg ønker gjerne svar fra dere som har vært borti lignende.. kommer jeg til å gå slik lenge ? Jeg kan meddele at jeg er sterk fødselangst så derfor ønsker jeg selvfølgelig å høre at det kan ta uker fortsatt selv om jordmora mente det ikke var så lenge igjen til aktiv fødsel.
osima venter 2 små Skrevet 29. april 2010 #2 Skrevet 29. april 2010 I mitt andre svangerskap hadde jeg 6 cm åpning i uke 30, og de regnet med at jeg kom til å føde alt for tidlig. Endte opp med at jeg gikk en uke over tida, tok det veldig med ro og ble tatt godt vare på av sykehuset. Har du hatt kontakt med sykehuset ang hva du bør gjøre? Jeg var der flere ganger i uka for å sjekke at alt var bra, rier osv, men skjedde ikke noe mer, og hun kom ut på over 4 kg likevel på overtid. Håper det ordner seg og babyen holder seg inne iallfall et par uker til.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #3 Skrevet 29. april 2010 unnskyld meg men,me 6 cm åpninig i uke 30 også gikk du en uke over tiden? d hørres veldig sprøtt ut siden jeg ble innlagt med 4 cm åpning i uke 32+4 å måtte føde i uke 33 pågrunn av infeksjon.....å til deg som er i uke 35 så blir ikke d regna som prematur....prematur er di som er født før uke 34 ikke grunn til bekymring hos deg kan jeg bare si deg
osima venter 2 små Skrevet 29. april 2010 #4 Skrevet 29. april 2010 Ja, hadde veldig sterke kynnere fra uke 24 og ble da lagt inn noen dager, men var kun moden. Fikk litt og litt mer åpning og i uke 30 hadde jeg 6 cm åpning. Ble godt fulgt opp, vannet gikk ikke og ingen rier, og gikk faktisk en uke over tida til jordmødrenes og legenes store overraskelse. Ventet og ventet på at hun skulle komme, men tok sin tid. Så ja, det er mulig anonym, jeg finner ikke på slike historier.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #5 Skrevet 29. april 2010 Barnet er prematurt mellom til og med uke 36. Fullbårent barn: Svangerskapsalder 37-41 uker Prematurt barn: Svangerskapsalder < 37 uker Meget prematur: Svangeskapsalder < 32 uker Ekstremt prematur: Svangerskapsalder < 28 uker De fleste barn (muligens alle) født før 34 uke blir automatisk lagt inn på nyfødtavdelingen på sykehuset. Dette fordi pustesenteret i hjernen er umodent og de kan dermed ha pustestopp. Dette er ikke farlig når de overvåkes. De fleste barn starter å puste igjen av seg selv uten stimuli, men noen ganger må de dultes litt i for å huske å puste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå