Hannemor82 Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 pleier og ha smerter og oppblåsthet samt litt friskt blod i forbindelse med EL. Men vet dere om dette er ting som kommer før, under eller etter selve eggløsningen ?? jeg har ikke alltid dette meget omtalte EL slimet menlig Vet dere hvor lenge sæden kan være befrukningsdyktige inne i oss rundt eggløsningen ?? luuuurer fælt...
lykkeliten1 Skrevet 28. april 2010 #2 Skrevet 28. april 2010 Vet ikke så veldig mye om det, men tenkte bare å si at igår kom det en del friskt blod i noen timer og så stoppet det igjen og jeg har EL i disse dager. Så tydfelig at det er flere som har det samme ihverfall
Satya Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 I forbindelse med denne EL blødde jeg forholdsvis mye 1-2 dager før, og følte meg SKIKKELIG oppblåst i går når EL-testen var positiv. Dette kommer og går som EL-symptomer hos meg, på samme måte som EL-slim. Noen ganger er det der, andre ganger ikke. Sæd kan leve i inntil 72 timer!
Julie_82 Skrevet 28. april 2010 #4 Skrevet 28. april 2010 72 timer er nok minimum, dersom man har normal sædkvalitet. Den fruktbare periode begynner 5 dager før el, og jeg har selv blitt gravid ved å ha sex 5-6 dager før el.
Hannemor82 Skrevet 28. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 28. april 2010 Har hørt at dem kan leve i enkelte tilfeller opp til ni døgn, men at dem mister befruktningsdyktigheten etter ca et døgn... men mange mener jo å ha blitt gravid lenge før EL så det kan vel ikke stemme helt.. Vi har brukt "sikre" perioder som prevensjon i 5 år nå, det har fugert bra å ikke hatt ubeskytta sex 5-4 dager før EL.. men det har sannsyneligvis vært et rissikospill..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå