Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er idag 15+4 og føler meg elendig!

Tidligere var jeg plaget med kvalme,men dette har gitt seg nå føler jeg.

Men de siste dagene,siden lørdag har jeg hatt en murrende hodepine,ikke direkte vond,men merker at den er der ja,og formen er slapp og veldig rar føler jeg.

Blir helt matt med jevne mellomrom og får "åndenød".

Så begynner man jo å tenke da... hva dette kan skyldes..

Er det flere som opplever/ har opplevd dette?

Tenkte stikke innom legekontoret nå etterpå for å få de til å måle blodtrykk og ta en blodprøve,just in case.

men vil alikavell høre med dere om dette er noe som oppleves som "normalt". :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, slik har jeg hatt det også.

Det kan være både lav blodprosent (den bør du sjekke), lavt blodtrykk og høyt "blodvolum"...

Hodepinen kan ha samme årsaker, men er du tett i nesen? Vi gravide får jo lett hovne slimhinner, som lett kan resultere i bihulebetennelse...

Det krever sin kvinne å gå gravid... :)

God bedring - ta det med ro og ta godt vare på deg selv, nå er du jo litt "dronning"!! :)

Og ha lav terskel for å kontakte lege...

Skrevet

Var hos legen jeg... *kremt*

Alt var bra,blodprosenten var finfin og blodtrykket bra.

Så da er det vel "bare vanlige svangerskapsplager" da.. ;)

Jeg har faktisk litt tett nese,men tror ikke det er bihulebetennelse...men skal jaggu ha det i bakhodet. :)

Skrevet

Hei Nøtta.

Jeg er 14+1 i dag og er plaget med hodepine. Sånn murrende og er plagsomt. Har hatt det i flere dager nå. Ikke hjelper det å drikke mye vann og heller ikke å få luft. Er visst vanlig med hodepine i svangerskapet. Jeg fikk beskjed fra legen at jeg kan trygt ta paracett, men jeg prøver å unngå det. Når man er lengere i svangerskapet skal man være obs med hodepine pag fare for svangerskapsforgiftning eller/og høyt blodtrykk.

Jeg har fått beskjed om å ta det med ro å ikke ha for mye å gjøre hver dag. Er i fare for å få svangerskapdiabetse også.

Skrevet

Føler også at formen min er veldig merkelig for tiden. Etter 2-3 mnd med intens svangerskapskvalme hadde jeg håpet at dette trimresteret skulle bli enklere, men formen er så absolutt ikke på topp. Har vært plaget med en intens hodpine og en rar følelse i magen det er litt vanskelig å forklare. Blir vedlig fort sliten og i butikken i dag svartnet det nesten for meg og jeg ble kjempeuvel.... svettet og hadde sammentrekkninger i magen, ikke noe gøy. Er nå snart i uke 20 er er fint ellers tror jeg, men man blir litt lei alle disse småplagene... :-)

Skrevet

Åh! "Kjekkt" å lese om dere andres plager også! ;)

Når jeg så dette så følte jeg meg straks litt beroliget,fordi dette virker som om det er mye det samme som jeg har. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...