Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

..bruker dere stavmikser? Eller hvordan lager dere maten? Tenker nemlig å begynne å lage frukt- og grønnsaksmoser til småen (6 mnd) selv, og annen mat etter hvert. Har både foodprosessor og blender, men ser for meg at jeg ikke gidder mer hvis jeg må montere opp prosessoren og vaske opp for hver gang... Ser for meg at stavmikser er mer praktisk?

Og har dere noen andre gode råd til en nybegynner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker bare gaffel jeg. Koker potet og gulrot skikkelig myke og moser dem sammen med en liten klatt smør, da blir det ganske bra finmost. Så blander jeg i litt av vår mat dersom det passer (finstrimler litt kylling eller kjøtt, knisper inn fisk, kutter opp spaghetti, blomkål, brokkoli, bitte små biter av paprika osv). Jo eldre babyen er, jo mer kan du blande i av både mengde og type mat. Like greit å venne babyen til familien sin mat og litt klumper helt fra starten av :-)

Skrevet

Du kan bruke stavmikseren til det meste. Min holdt på å ta fyr en gang så jeg invisterte i en blender. Kan jo brukes til så mye så. Som Alva påpeker kan du og bruke gaffel og sånn potetmoser (aner ikke hva det heter egentlig)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...