Anna-10 Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 Har en gutt på 9 mnd som legger seg ved 6-7 tiden på kvelden og sover til 6-7 på morgenen, og har gjort det siden han var 7 uker:) Helt til nå. Nå våkner han kl 5. Synes der er veldig tidlig, og jeg mistenker at det er på grunn av at det begynner å bli lyst ute på den tiden. Han er jo ikke våken og blid som han pleier, for han skulle nok egentlig ha sovet en stund til. Så det går det en halv time, så begynner han og surve. Noen som har erfaring med barn som våkner tidlig i sommerhalvåret og som har noen gode råd? Ja jeg vet- jeg har egentlig ikke lov til å klage;)
3 små og en mamma Skrevet 28. april 2010 #2 Skrevet 28. april 2010 Jeg tror det er helt vanlig for babyer rundt 7-8-9 mnd å ha en periode der de våkner rundt den tiden. Hadde det sånn med nr 2 (husker ikk emed nr 1) og har det sånn med nr 3 også. Dødsslitsomt! Men det går over! ...får jeg håpe ;-)
mamman til to gutter Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 Sørg for å ha det helt mørkt på rommet hans med lystett rullgardin el, da kan det hende at det løser seg av seg selv. Hjelper ikke det, så er det "bare" å ikke la det være morgen kl5, men la han ligge i senga til kl er 6-7 og du syns det er greit å stå opp. Det har vi praktisert og det har fungert så godt at vi har fått en sønn som stort sett alltid sover lenge nå. Det vi har gjort er å gjøre det samme når han våkner kl 5, som vi har gjort om han våkner feks kl2, begge deler er like lite morgen for meg, så hvis han har vært rolig eller bare småsutret, så har han fått ligge for seg selv. Har han begynt å hyle, så har vi gått inn til han og roet han ned, men likevel gitt minst mulig oppmerksomhet, og da har han etterhvert sovnet igjen.
Anna-10 Skrevet 28. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 28. april 2010 Vi har lystett rullgardin, men vi har døre hans åpen så vi skal høre han hvis han gråter, så derfor kommer det litt lys inn likevel. Men det du sier om og la han ligge, det skal jeg jammen prøve:) Takk for tipset:) Ja, det kan være en periode de har på denne alderen, håper det, og at det går over:)
3 små og en mamma Skrevet 28. april 2010 #5 Skrevet 28. april 2010 jeg har forresten bare latt de ligge. Står aldri opp med dem kl 5....!!! Jeg husker jeg skrev ett innlegg her da mellomste holdte på sånn og ett svar jeg fikk husker jeg den dag i dag og det var det at de fleste babyer har en periode der de våkner så tidlig ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå