Gå til innhold

8 mnd. Hvor store var deres små? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på kontroll senere i dag, så er veldig spent. Vesla er 8,5 mnd nå, så er litt sent, men bedre sent enn aldri. Kikket i bøkene til guttene i går og de var:

10120g og 76,5 cm

9560g og 72 cm (8,5 mnd)

9030g og 72,5 cm

Tror vesla er litt mindre enn dem, så tipper på 71 cm og ca 8,5 kg, spent på om jeg har rett :-)

Skrevet

Han var 79 cm og 11,7 kg på 8 mnd kontrollen

Skrevet

Oi, det var stor gutt! :-) Noe du sikkert er lei av å høre, hehe... Ligger han over kurvene da på både vekt og høyde? Min eldste var ganske stor på den alderen og fortsatte å være stor/er stor (ligger på øverste streken på kurvene, var 12 kg og 86 cm på 1 års kontrollen), men ser jo at han var nesten liten i forhold til din.

Skrevet

Lillemor er litt under snitt og på 8 mnd-kontrollen var hun 66 cm og rett under 8 kg. Hun er jo så søt der hun står med den korte kroppen sin og vinker til mamma.

Skrevet

Vi hadde ikke 8 mndskontroll, men ved 9 mnd var han 78 cm og akkurat 10 kg.

Skrevet

Han var 72 cm og 8540g.

Storebroren var lengre og slankere, morsomt å se hvor forskjellige de er.

Skrevet

Han var 70 cm og 9260 g

Nå på 10 mnd var han 71,5 og 9,65 kg...:)

Iallfall tung nok å bære på;)

Skrevet

73,5 cm og 8790gr var gutten. Jente mi var mindre, men har ikke tallene tilgjengelige nå.

Skrevet

Da har vi vært, og jeg tippet ganske bra :-) Hun var 8620g og 70,5 cm. Siden hun er 8,5 mnd var visst det omtrent så gjennomsnittlig stor som man kunne få det. Ørlite under på høyden. Veldig sprøtt egentlig, hun var jo så stor som nyfødt, hele 4210g og 54 cm, da lå hun øverst på kurvene og nå ligger hun midt og og rett under gjennomsnittet. Vesla har virkelig blitt vesla (som i liten) ;-)

Ser også ut som om guttene generelt er større enn jentene, men det skal de vel være?

Skrevet

Ja, gutter er jo litt større enn jenter, men det er bare såvidt. Helt fram til skolelalder er det bare 1 cm som skiller gjennomsnittet for gutter og jenter. Det er nok først en del senere at guttene tar av.

Skrevet

Flisa var 70 cm lang og 7,2 kg- ikke store jenta nei;)

Nå på 18 mnds-kontrollen nærmet vi oss faktisk tosifret for første gang; 9,7 kg og 81 cm.

Skrevet

Lurer på hvorfor jeg fikk høre at jenta mi var så stor da, for på 8 mnd kontrollen var hun 7,6 kg og 68 cm. Er jo ikke så kjempestort akkurat. Hun var 72 cm og 9,5 kg på 1 års kontrollen.

Skrevet

Det høres rart ut ja, hun er jo under gjennomsnittet stor. HS snudde datamaskinen mot meg når hun hadde plottet inn vekt, høyde og hodeomkrets, og da så jeg jo selv at vesla lå omtrent så midt på gjennomsnittstreken som det gikk an å få det på alle målene. Så mye vokser de ikke på to uker, så når din var 68 cm og 7,6 kg vil jeg påstå hun ligger 1-2 hakk under gjennomsnittet og er lita og nett :-)

Skrevet

Min tass var 10 kilo og 72 lang, var akuratt 8 mnd( helt på streken på lengden og litt over streken på vekta)

Men eldste var 75 cm og litt over 10 kilo.Så han var ganske lang og er fremdeles lang, er 22 mnd nå og er over 15 kilo og 92-93 cm lang tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...