Gå til innhold

Bilstol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken bilstol er bra for ett nyfødt barn? Har forstått at de burde sitte bakovervendt, men har ikke peiling på merker.

Setter pris på svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både Maxi-cosi og Brittax kommer bra ut på tester. Hadde maxi-cosi sist og synes det var ok. Litt dum form på stolen synes jeg (sønnen ble liggende litt dumt med hode) så prøver Brittax denne gangen (men vet ikke om den er bedre på det).

Begge skal være sikre i hvert fall. Om du skulle kjøpe brukt så er det viktig å spørre om stolen har vært med i noen kollisjon. Har den det så bør den visst kasseres og ikke brukes videre (altså du bør ikke kjøpe den). Håper og tror at folk ikke lyver om sånt...

Skrevet

besafe er også ett bra sete, bebe confort sitt sete kom også bra ut på de europeiske testene, så vi har valgt bebe confort sete siden vi skal ha bebe confort high trek vogn

Skrevet

Vi har nettopp kjøpt maxi-cosi bilsete for 0-13 år på barnashus, de hadde satt ned prisen og har kampanje denne uken. Tror den kostet rundt 2500,- med base

Vi er kjempe fornøyde, og den har fått best i test!

Skrevet

Ja, det er anbefalt at barn sitter bakovervendt helt til fylte 4 år faktisk, siden dette er desidert sikrest ved kollisjon. Når det gjelder merke, er de fleste seter gode, her kan du se Forbrukerrådets store test av babyseter fra 2007-2009:

http://forbrukerportalen.no/filearchive/Babystoler%20v2.pdf

Vi har Britax Rømer BabySafe, og selvom det er litt tungt har vi vært godt fornøyd med det. Det virker svært solid og har god plass, så dattern vår bruker det faktisk fortsatt- 1,5 år gammel=)

Skrevet

Fikk gode tips om at være litt obs på vekten på stolen. Kjenner noen som måtte finne seg en ny stol fordi deres Besafe ble altfor tung å bære rundt med unge i. Har kjøpt Maxi Cosi Cabriofix. Prøvde noen stoler i butikken og de var tunge nok uten unge så hadde vel blitt altfor tungt for meg med en unge :). MaxiCosi var overlegen når det gjaldt vekt.

Skrevet

vi har kjøpt acto graco med base:)

Jeg var på kurs med barne seter og det er mange utrolig missvisende tester i omløp. Netopp fordi man ALDRI vet hvor trykket kommer i en kolisjon... det ene sete gjør det bra i side kolisjon, mens ett annet gjør det bra hvis man blir påkjørt bakfra...osv...

Så mitt tips er å finne det DU liker, maxi cosi har gjort mange bra tester...men det har også acto graco:)

LYkke til:)

Skrevet

Vi kjøper izi sleep fordi den kan klikkes på den barnevognen vi har kjøpt og setesyggen kan legges helt ned så barnet kan sove videre i setet etter at bilturen er over (har skjønt/blitt fortalt at babyer ikke bør sove for lenge i bilseter i sittende stilling). Er ellers et litt tungt sete og derfor nok litt upraktisk. Det med å legge ned ryggen ble allikevel avgjørende for oss.

Skrevet

Sikkert dumt spm, men hva er base? Er det noe som skal være i bilen som du skal feste sete på? Jeg er også i tvil hva vi skal ha. Jeg er ikke akkurat den sterkeste dama, så jeg er litt opptatt av vekten, men også muligheten til å legge bak sete slik at barnet kan sove.

Skrevet

Ja du har helt rett med hva base er etter hva jeg har forstått.

Er det noen av dere som vet om det er mye billigere å kjøpe bilstol i Sverige? Skal nemlig dit og kjøpe barnevogn uansett.

Skrevet

Så vidt jeg vet er det bare izi sleep som kan legges ned slik at barnet kan sove. Jeg er heller ikke den sterkeste dama, men får vel trene litt med dette setet før barnet kommer, tenker jeg ;)

Skrevet

Vi valgte å kjøpe Besafe izi sleep, vi har kunn brukt Besafe sine seter til de andre ungene også, og har alltid vært fornøyd med de.

Det at vi kunne legge ned ryggen var helt klart avgjørende for at vi valgte akurat dette Besafe setet, kjekt når man skal ut på lengre bilturer, da kan man bare stoppe litt og la ungen få strekke ut ryggen litt i setet.

Riktignokk er setet tyngre enn de andre du kan bære med deg, men jeg regner med at vi bare blir bæren med oss setet inn de gangene den lille sover + den første tiden.

Jeg kjøpte setet brukt, første gang jeg kjøper noe brukt.

Jeg fikk vite alder på setet, hvor lenge det har vært i bruk, hvor mange ganger trekket var vasket + at jeg fikk med bruksanvisning. Hun forklarte meg også hvordan setet skulle festes uten base.

Setet så nesten ubrukt ut. Jeg er veldig fornøyd med valget.

Skrevet

Er akta graco bilsete for nyfødte bakovervendt?

Noen som vet?

Skrevet

ja, akta graco er bakovervendt, vi kjøpte vår med base i 2008, kjempe fornøyd, litt tungt, men vi bærte ikke mye rundt på det egentlig.

Skrevet

Fant en brukt Besafe izi sleep på nette, som jeg vurderer å kjøpe. Jeg har hørt den er litt tung, men men... Jeg synes det er greit å få strekke ut ryggen til babyen uten å måtte ta han ut av sete og evt vekke han :)

Men er det noen som vet om det er sånn at du bare kan klikke inn i bmw? Husker ikke hva det heter... men er veldig grei. Har akkurat kjøpt stasjonsvogn å den hadde sånn greie til barnesete som jeg ikke husker hva heter :P Sikkert flere biler som har det også, ikke nødvendigvis bare bmw, men har ikke hatt så mange nye biler akkurat :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...