*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 27. april 2010 #1 Skrevet 27. april 2010 Da datteren min var baby var hun solid og godt i stand, men husker hun gikk ned i vekt på en kontroll, rundt 7 mnds alder.. Var på kontroll med lillegutt idag, 6 mnd, og han hadde nå gått ned i vekt, 130 gram.. 1 cm lenger fra sist kontroll.. Har dere opplevd at barna deres gikk ned litt i vekt ved overgang til fast føde, mindre melk osv?
Miss Honey Skrevet 28. april 2010 #2 Skrevet 28. april 2010 Gikk ned en del i 5-6 mnds alder men da hadde hun vært syk ganske lenge og jeg fikk ikke i henne mat uten at hun kastet opp
Neijasså... Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 Jada, tror ikke dette er uvanlig. De to første gikk ikke ned i vekt (såvidt jeg husker...), men de la heller ikke på seg noe i denne perioden. Minstefrøken gikk ned 150 gram fra 6 til 7 mnd, og veide dermed det samme da hun var 7 mnd som da hun var 5 mnd. Hos oss hadde det sammenheng med at hun ikke var interessert i fast føde før hun var 7.5 mnd, og ble fullammet fram til da. Kombinert med at hun ble veldig aktiv i den perioden gikk hun altså ned i vekt. Da hun endelig begynte å spise fast føde gikk hun raskt oppover igjen, og har nå passelig vektoppgang igjen. Så lenge barnet spiser/drikker godt (dvs. at det ikke har skjedd store endringer i det siste) og er blid, frisk og rask så er det ingenting å bekymre seg over. )
Mamma´n til lillemor Skrevet 28. april 2010 #4 Skrevet 28. april 2010 Fra 6 til 7 mnd gikk lillemor opp ca 40 gram i uka. Hun var litt opp og ned på hvor interessert hun var i maten, men jeg ble litt overraska over at det ikke var mer, for hun spiste da ikke så dårlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå