Gå til innhold

bake sukkerbrød triks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bakte sukkerbrød i langpanne i dag, 8 egg pisket til eggidosis med sukker også siktet jeg melet inn... Men alikevell ble sukkerbrødet bare noen få cm... skulle tro det skulle bli noe høyere i hvertfall...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var alt romtemperert?

Brukte du potetmel? Det pleier å gjøre susen.... gjerne med en liten dæsj bakepulver =)

Skrevet

ÅÅ..potetmel?? Nei brukte hvetemel, men smaker ikke potetmel litt rart da? Hehe, jeg er nybegynner som du sikkert forstår ;)

Nei, skal det være romtemperert også ja... Hmm... Takk for tipset!

Skrevet

Potetmelet setter ikke smak. Bruk oppskriften som står bak på potetmel-pakka neste gang. Den er ganske god!

At alt av mel og sukker er romtemperert gjelder i all baking.

Og når du måler opp mel i dl-mål, så ikke slå dl-målet i bordet, da faller melet sammen og det kan lett bli for mye mel- rist heller melet flatt i målet. ( He he, skjønte du den? Ble litt merkelig forklart.)

Skrevet

Og det er ikke bare potetmel....Det er mel og potetmel sammen =)

Skrevet

Mel og potetmel, og litt bakepulver ja! Og ikke for høy varme! Ikke åpne døra før det er ferdig og ikke trampe i gulvet hehe....

Skrevet

Og pisk eggedosisen leeeenge, minst ti min.

Skrevet

Men jeg synes 8 egg hørtes lite ut i en langpanne. Hvis det er en sånn som er like stor som ovnen langpanne?

Da må du ha i allefall ha 12 egg...

Skrevet

Skal gjøre det neste gang :) Tusen takk for alle tipsene :D Det var en liten langpanne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...