Mamma's trolljenter Skrevet 27. april 2010 #1 Skrevet 27. april 2010 Bakte sukkerbrød i langpanne i dag, 8 egg pisket til eggidosis med sukker også siktet jeg melet inn... Men alikevell ble sukkerbrødet bare noen få cm... skulle tro det skulle bli noe høyere i hvertfall...?
Fjerteberte Skrevet 27. april 2010 #2 Skrevet 27. april 2010 Var alt romtemperert? Brukte du potetmel? Det pleier å gjøre susen.... gjerne med en liten dæsj bakepulver =)
Mamma's trolljenter Skrevet 27. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. april 2010 ÅÅ..potetmel?? Nei brukte hvetemel, men smaker ikke potetmel litt rart da? Hehe, jeg er nybegynner som du sikkert forstår Nei, skal det være romtemperert også ja... Hmm... Takk for tipset!
Fjerteberte Skrevet 27. april 2010 #4 Skrevet 27. april 2010 Potetmelet setter ikke smak. Bruk oppskriften som står bak på potetmel-pakka neste gang. Den er ganske god! At alt av mel og sukker er romtemperert gjelder i all baking. Og når du måler opp mel i dl-mål, så ikke slå dl-målet i bordet, da faller melet sammen og det kan lett bli for mye mel- rist heller melet flatt i målet. ( He he, skjønte du den? Ble litt merkelig forklart.)
Fjerteberte Skrevet 27. april 2010 #5 Skrevet 27. april 2010 Og det er ikke bare potetmel....Det er mel og potetmel sammen =)
Mammaen til Isak Skrevet 27. april 2010 #6 Skrevet 27. april 2010 Mel og potetmel, og litt bakepulver ja! Og ikke for høy varme! Ikke åpne døra før det er ferdig og ikke trampe i gulvet hehe....
Mammaen til Isak Skrevet 27. april 2010 #7 Skrevet 27. april 2010 Og pisk eggedosisen leeeenge, minst ti min.
*lindamor* Skrevet 27. april 2010 #8 Skrevet 27. april 2010 Men jeg synes 8 egg hørtes lite ut i en langpanne. Hvis det er en sånn som er like stor som ovnen langpanne? Da må du ha i allefall ha 12 egg...
Mamma's trolljenter Skrevet 28. april 2010 Forfatter #9 Skrevet 28. april 2010 Skal gjøre det neste gang Tusen takk for alle tipsene Det var en liten langpanne...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå