Babyønske �� Skrevet 27. april 2010 #1 Skrevet 27. april 2010 Kan trygt si det har vært heftig ja. Særlig nettene. Det begynte noen dager før påske. Plutselig høy feber, mye uro og skriking om nettene, uten at vi helt forstod hvorfor. Hadde en mistanke om tenner, for han hadde ikke fått noen siden begynnelsen av november. Men kunne ikke kjenne eller se noe spesielt. I bilen på vei til påskeferie ser jeg plutselig noe hvitt bak i munnen, og jeg fortstod med en gang at all uroen skyldtes at han (overraskende)holdt på å få en jeksel, jeg hadde ventet på en sidetann jeg. Sjekket andre siden av munnen, og joda, der var en jeksel på vei der også. Et par dager senere kom det opp en sidetann også. Men det var visst ikke over. Det tok ikke lang tid før natteuroen tiltok igjen. Mer feber og forkjølelse fikk han også Nå er vi ikke bortskjemt med at han sover så godt om nettene til vanlig. Men før dette startet kunne han i det minste sove 5 timer i sammenhengende. Den siste mnd har vi vært heldige om han har sovet 2 timer i strekk. Han har vært mye våken, skreket og sutret i 2-3 timer stort sett hver natt. Har gitt paracet innimellom, men kan liksom ikke gi det for ofte heller syns jeg. Nå øyner vi håp om at ting er på bedringens vei. De to siste jekslene brøt igjennom i helga, og de to siste nettene har vært bedre. Bare han blir kvitt siste forkjølelsen og hosten nå så. Og ikke får reaksjon på MMR-vaksina han fikk i forrige uke. Man får virkelig prøvd seg som småbarnsforeldre ja. Jeg må hvertfall stadig gå i meg selv og finne tak i overskudd og energi som jeg ikke trodde jeg hadde. Det er tøft, og jeg er egentlig langt nede for tida, men man kan ikke bare gi opp heller. Akkurat nå er glad for jeg bare har ett barn, og at jeg ikke er i jobb. Det hadde ikke gått.
Lemonia Skrevet 27. april 2010 #2 Skrevet 27. april 2010 Vi har akkurat vært gjennom det samme. Alle fire jekslene pluss to av hjørnetennene framme på en måned. Heldigvis var det verst i begynnelsen, han våknet et par ganger om natten.
Mammasgull 03_,09 og_10 Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 Føler med dere! Samme greia her også i februar.. 4 jeksler og to andre tenner.. Samtidig som omgangssyke og feber.. Vi har heller ikke vært bortskjemte med tanke på nattesøvn siden hun ble født:s Men etter jekslene kom frem, har hun for første gang sovet hele natta mange netter på rad!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #4 Skrevet 29. april 2010 Jepp, vært borti dette....vesla på nå 16 mnd hadde kun to tenner fremme som hun fikk ved 7-8 måneders alder, og de var fremdeles de eneste til hun var 13-14 mnd. Da kom fire tenner oppe, de resterende to fortennene nede, samt alle fire jeksler på en måned. Skikkelig tanneksplosjon! Var kjempesutrete og våknet ofte, men jeg føler det kunne vært verre egentlig. Slapp unna høy feber i det minste. Nå begynner hun å bli grinete igjen, så nå venter vi på hjørnetenner...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå