venter nr 2 i november <3 Skrevet 27. april 2010 #1 Skrevet 27. april 2010 hva gjør man da? han vil ikke ha vann,har prøvd i flere måneder. Både lunkent og kaldt... Dytter vekk flaska og blir sint og lei seg! Han får en flaske melk to ganger daglig, så til middag og kveldsgrøt blir det ingen drikke... Han må jo få i seg for lite væske da?? Heldigvis er han ikke forstoppet, men innimellom er avføringen ganske hard, og han presser veldig for å komme på do... Hmmm... Håper noen har noen gode tips!!
abella Skrevet 27. april 2010 #2 Skrevet 27. april 2010 Skrev nylig noen råd i en annen vann-tråd som du kanskje har lest? Prøv å gi kokevannet etter at du har kokt noe som smaker godt feks gulrot (skrellet selvfølgelig). Mulig du allerede har prøvd flere kopper, feks tutekopp, voksenglass el. Kan kanskje funke når de er litt større. La han drikke av glasset ditt feks.
venter nr 2 i november <3 Skrevet 29. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 29. april 2010 nei,har ikke sett noe annet innlegg om vann, men skal lete etter den. ja har prøvd ulike tåteflasker og sånn, men ikke kopp eller glass...
kirsty*2barnsmamma Skrevet 29. april 2010 #4 Skrevet 29. april 2010 Jeg yar gitt i kopp siden hun var 4 mnd, og hun elsker vann. Tror det har med at hun synes det er gøy å drikke av kopp hehe. Hun har også siden hun var 4 mnd fått lov å smake på vårt vann i vårt glass, og da mener jeg vanlige kjøkkenglass. Det er og gøy :-) Kanskje prøve det? Ellers er det viktig å ikke tvinge.Og å tilby ofte slik at det blir normalt for barnet at vann er noe en drikker ofte. Tilby vann flrer ganger for dag, og så la det være helt greit om han ikke vil ha. Og se om han er nysgjerrig å smake med dere når dere drikker ;-) Snuppa mi vil heller ikke ha vann på flaske, der vil hun bare at melkn skal være.
ett til! Skrevet 29. april 2010 #5 Skrevet 29. april 2010 min sønn tok ikke flaske i det hele tatt,så vi begynte å gi fra imsdalflaske med tut,det fungerte til slutt...
Rødhette <309+<312 Skrevet 29. april 2010 #6 Skrevet 29. april 2010 Ser du har fått mange svar allerede og mange gode tips Jeg ville prøvd å ikke stresse med deg, stresser foreldrene med det så blir barnet engestelig. men la han se at dere drikker det, la han smake fra deres glass, har du prøvd forskjellige tutekopper? Imsdalflaske med tut på? Han er så stor nå at han kan få kaldt vann fra springen. La koppen stå fremme hele tiden, og tilby vann ofte, vil han ikke ha, setter du den på bordet og tar den fram etter en liten stund, la han leke med koppen hvis han vil for å bli fortrolig med den Her i huset står koppen på stuebordet hele tiden (fylles med kaldt vann flere ganger for dagen) og mini på 10 mnd forsyner seg når han vil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå