Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 27. april 2010 #1 Skrevet 27. april 2010 Når de har lagt seg for kvelden, får de ha leke i senga og leke før de skal sove? Evt hvor gammel er h*n?
Studine mevik Skrevet 27. april 2010 #4 Skrevet 27. april 2010 Ingen leker i senga. Til nød en bamse, men det vil ikke poden ha. Når han blir større så skal han få lov til å ha en bok som han kan kikke og etterhvert lese i før han sovner, men foreløpig er han bare 10,5mnd så det er litt tidlig ennå
Verdens tøffeste mamma Skrevet 27. april 2010 #5 Skrevet 27. april 2010 Får og får, fru Blom!! Vi har hatt så mye pes med legging at jeg bare er glad lillemor ligger i senga si og ikke står opp i ett sett.. Og da er det kanskje bedre å fikle litt med ei leke før hun sovner.. Men det har hendt at det blir så sent at jeg må inn å ta dem fra henne..
___ Skrevet 27. april 2010 #6 Skrevet 27. april 2010 Ja, det får begge mine. De er 3 og 5. Vi har ikke noe problem med det. De lker sengene sine og er ikke vanskelige å legge. Selv om de får lov til å se i en bok eller leke litt i senga tar det likevel ikke mer enn 10 minutter før de legger det bort og sovner.
Ranveig R Skrevet 27. april 2010 #7 Skrevet 27. april 2010 Lille på 2 1/2 har ein bamse eller to i senga. Viss ho spør får ho ha dokka med seg. Då legg ho dokka på puta ved sida av seg, drar dyna godt over både dokka og seg sjølv, og syng god-natt-songar. Eldste er 4 1/2 og får leike med det han vil i senga. Han har alltid hatt lite søvnbehov, søv som regel 21.30/22 - 06.30. Han legg seg kl 20, og er fornøgd med å få sitte og "lese" bøker og leike. Alternativet hadde vore å ha han oppe ein time eller to til, og det SKJER ikkje! Han sovnar til same tid enten han får leike eller ikkje, så ser ikkje poenget med å nekte han leikar, då vil han berre komme ut utallige gongar og klage på at han kjeder seg/ikkje får sove...
Hikken Skrevet 27. april 2010 #8 Skrevet 27. april 2010 Leah byttet nettopp ut smokken sin med et lite rødt viking-helikopter, o det skal hun få beholde så lenge hun vil ) Diller i to min før hun sovner på kvelden og så tviholder hun i det hele natta.
Joikaboll@ Skrevet 27. april 2010 #10 Skrevet 27. april 2010 Niks, når dem er i seng er det natta. De minste her er 2, 5 og 6 år. Dem legger seg på rekke og rad mellom 18.45 og 19.00
Gjest Skrevet 27. april 2010 #11 Skrevet 27. april 2010 De har hver sin bamse i sengen (de er 1 og 2 1/2). Disse bamsene leker de ikke med, de er bare til kos og er heller ikke med ut av sengen om morgenen.
lille sprelle Skrevet 27. april 2010 #12 Skrevet 27. april 2010 har aldri hatt noe annet enn et par kosedyr i senga i tillegg til vannkopp 2 år
trompetisten Skrevet 27. april 2010 #14 Skrevet 27. april 2010 Nei. Eller jo, på en måte Er ekstremt opptatt av bamsene sine, og har navn på alle sammen. Får lov til å ha max 3 i senga om natta, resten må sitte på hylla. Leker ikke med de, men holder godt rundt de når hun sovner. Er 4,5 år.
Gjest Skrevet 27. april 2010 #16 Skrevet 27. april 2010 Jo da, har ikke akkurat noen regler imot det. Men vi har heller aldri hatt problemer med leggingen da. Hun ber jo nærmest om å legge seg. Jeg gikk inn for å se til henne nå og da var det 2 bamser og 1 dukke og 3 bøker i sengen.
Vilja<3 Skrevet 27. april 2010 #17 Skrevet 27. april 2010 Eldste på 10 får spill litt ds før hun sovner. Minsten på 3 år har alltid med seg et par biler eller tog i sengen. Han leker ikke med dem, de bare ligger ved siden av han, sovner fort.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 27. april 2010 #18 Skrevet 27. april 2010 Jenta vår blir 7 mnd om 1 uke. Hun har 2 bamser som hun har blitt avhengig av å kose med for å få sovne. Jeg syns det er helt greit, for nå slipper vi å bysse og styre på for å få henne til å sove. Jeg kan nærmest bare legge henne rett ned og gå ut av soverommet, så lenge hun får ha bamsene sine. tilslutt ligger hun og sover med bamsen oppå seg. Jeg har av og til gitt henne bitering når hun har lagt seg, når jeg har hatt mistanke om tenner på tur. Jeg syns faktisk at hun roer seg mer ned når hun får en leke å holde på med.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 28. april 2010 Forfatter #19 Skrevet 28. april 2010 Junior her på 3.5 år får ikke lov til å leke i senga etter han har lagt seg.. Vi leser bok og synger før vi slukker lyset, og da skal han sove.. Igår var han så "lur" at han stod opp, lukka døra og tydeligvis fant seg en bil han lekte med.. Hehe.. Mamma syntes jeg var streng som ikke lar han få lov til å leke litt oppi senga før han skal sove, så lurte på hva praksisen var rundt hos folk.. Han får lov til det når han sover hos dem, og det er helt greit..
Emil & Røra Skrevet 28. april 2010 #20 Skrevet 28. april 2010 Nei ikke når de skal legge seg - det er å oppfordre til "trøbbel". Kun bamser er tillatt da. men ellers på dagen får de leke hvor de vil som de vil :-)
Verdens tøffeste mamma Skrevet 28. april 2010 #21 Skrevet 28. april 2010 Så flink jente du har, Helene! Slutte med smokk når hun er 21 mnd.. Det synes jeg var tidlig,,:-)
Gjest Skrevet 28. april 2010 #22 Skrevet 28. april 2010 Gullem mitt legger seg mellom 19.00 og 20.00, kommer an på hva vi driver med på ettermiddagen. Han får ikke ha med leker i senga, fordi han ligger så urolig på natta, og da er det ikke så godt å vokne oppå Lynet eller noen av de andre lekene hans ;o) Men han har vel ca 10 bamser i senga da, det styrer han selv. =)
Hikken Skrevet 28. april 2010 #23 Skrevet 28. april 2010 Hehe, er mektig imponert selv faktisk ) Like etter at hun var ett sluttet hun å ta den annet enn når hun skulle sove, og så hadde hun nylig en periode hvor hun lå med smokken i hånda hele natta, nå er den helt borte. Flinke lillle jenta min )
Tired mama Skrevet 28. april 2010 #24 Skrevet 28. april 2010 Ingen leker, kun masse bamser. Innimellom har han vært veldig glad i diverse leker eller ting og skulle gjerne sove med disse om natten. Han har bl.a. vært glad i et lite hjerte han har perlet, men når han våkner midt på natten fordi han har mistet det og roper på oss for at vi skal lete rundt/under/i senga hans, nei da la vi ned forbud!! Han er nettopp blitt 4. Men han er veldig glad i bamsene sine da. Holder rundt dem, ligger med hodet oppå dem, legger sokker og gensere over dem for at de ikke skal bli kalde etc. Det går helt fint.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 28. april 2010 #25 Skrevet 28. april 2010 Nei, ingen leker som regel. Unntaket er bamser, og om de nettopp har fått en ny leke, da kan de få lov å ha den liggende i fotenden første 1-3 nettene. Barne er 7,5 og 2,5 år (og 8 mnd, men hun bryr seg jo ikke).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå