Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel denne trassen da. Eller ikke vet jeg, men syns det er fryktelig slitsomt når frøkna på snart 2 1/2 aldri klarer å bestemme seg for noe og blir illsint om jeg tar beslutningen for henne. F.eks når hun skal kle på seg, jeg begynner å hjelpe henne, men hun hyler at hun klarer selv, så sier jeg ok, kle på deg selv, og da hyler hun neei, mamma kle på, og viss jeg prøver igjen blir det feil igjen. Og tilsvarende med om hun skal ha det ene eller andre på brødskiva. Tar jeg beslutningen for henne blir det garantert feil, men hun kommer aldri frem til noe selv. Noen ganger sier jeg at hun hadde bestemt seg for banan og da ble det banan. Men syns også det kan vere litt hardt da det ikke virker som hun ser konsekvensen av valgene sine. Hvordan takler dere andre dette?

Skrevet

hei.

Jeg har det samme problemet hjemme. Guttungen på snart 3 ombestemmer seg og hyler ofte.

Det jeg har funnet ut er å begrense hva han kan ta stilling til.

Foreksempel ikke gi mer enn to valg.

Si noe som " nå skal mamma ta på deg alle klærene"

Vil du ha den buksen eller denne buksen?

Og bare holde opp de to plaggene.

Når jeg vet at det er situasjoner der vi har liten tid forbereder jeg han ca 10 min i forveien med " nå skal vi snart gå å ta på oss skoene, og da skal mamma ta de på i dag " i en VELDIG begeistret stemme. Som om det er en bonus at jeg tar på han skoene heheh.

Litt harry og vanskelig å forklare, men det har gitt oss ro i heimen.

Men når han har tatt ett valg må han stå for det. Da endrer jeg ikke på noe. Uansett hvor mye hyling det blir (dette praktiserer jeg som regel hjemme for det kan bli litt i overkant flaut på butikken )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...