håper78 Skrevet 27. april 2010 #1 Skrevet 27. april 2010 Hei! Noen som vet hvor lang ventetid det er på ivf ved Haukeland for tiden? søknad sendt fra sykehuset av gynekolog idag. Har gått gjennom alt av utredning nå, endelig. Holdt i utgangspunktet til på Medicus, men vi går over til offentlig, og prøver der først, etter gode anbefalinger.Kjempefornøyd med medicus, men det er tross alt en del dyrere, og fortsetter der om ikke det klaffer på Haukeland. Erfaringer fra Haukeland mottas med stor takk!!
Solformørkelse Skrevet 28. april 2010 #2 Skrevet 28. april 2010 hei! Tror det varier litt og nå nærmer vel sommeren seg. Men når søknaden var sendt så fikk vi vel komme til samtale etter ca 3mnd og så gikk det enda 3 mnd før vi var i gang med forsøk. Så nå er vi i gang og det er en spennende tid;) har ikke hatt så mye med de å gjøre ennå, men jeg er fornøyd så langt;)
Meg1972 Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 Me har hatt eit ferskforsøk og eit fryseforsøk på Haukeland - og har berre positivt å seia om måten me er blitt møtt på. Koselege folk som jobbar der. Det tok tid frå søknaden vart sendt til me kom til forsamtale - for vår del vart søknaden sendt i slutten av mai i 2009 og forsamtalen var i oktober... Tok jo ekstra lang tid pga sommarferien. Men etter forsamtalen syns eg ting har gått raskt. Kom i gong så raskt som praktisk mogeleg då (men kolliderte sjølvsagt med jula). Hadde ferskforsøk i januar og fryseforsøk i mars. Nytt fryseforsøk er planlagt i mai. Ikkje positivt resultat her enno, med andre ord. Lukke til - håpar du kjem i gong så raskt som mogeleg og får vellukka resultat! Mi erfaring med ventetida er jo frå 2009 - håpar du slepp venta så lenge!
håper78 Skrevet 28. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 28. april 2010 Hei! Takk så masse for svar begge to! ja, håper vi kommer til forsamtale iallefall før fellesferien, det hadde jo vært fint, og evt klar til forsøk da etterpå. Huff, ja en kjempespennende tid fremover, venting og mye tenking:) Synd det ikke har klaffet enda for dere "Meg1972", men forhåpentligvis så vil det skje en dag:.), det krever mye tålmodighet slikt..) Hva er årsaken til at dere må ha ivf da, om jeg kan spørre? Masse lykke til iallefall, jeg følger med dere her inne, spennende å se hvordan det går fremover:) Til deg"spennende sommer i vente",spennende tid for dere ja, igang med forsøk, er det første dere holder på med nå, hvor er dere i forløpet nå da? Hva er deres "problem" om en kan kalle det det:) for vår del, er vi uforklarlig barnløse, jeg har en fra før, men vi har ingen barn sammen, han har ingen fra før. Alle prøver, undersøkelser er helt normale og fine, syklus regelmessig, eggløsning og alt er slik det skal, frustrerende, har prøvd i snart 4 år. Håper virkelig at vi får et lykkelig utfall til slutt.) Lykke til ti dere begge, og takk igjen for info, seter utrolig stor pris på all info og historiene folk deler med hverandre her inne.
håper78 Skrevet 28. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 28. april 2010 Og forresten, hva skjer på forsamtalen egentlig?
Solformørkelse Skrevet 28. april 2010 #6 Skrevet 28. april 2010 Imorgen er vi kommet til dag nr 9 som er andre UL undersøkelse, så da får vi forhåpentligvis vite når de skal ta ut egg. Dette er vårt første forsøk så alt er nytt for meg. Når det gjelder "problem" så stiller vi vel på samme bane som dere. Har ikke funnet noe "feil", Unders forsamtalen snakket vi først med legen som fortalte hvordan vår befrukting skulle foregå, hvilken protokoll hun mente vi passet i, komplikasjoner litt små plukk, UL og blodprøver., Etterpå fikk vi prate med en sykepleier som fortalte i korte trekk alt vi skulle igjennom. "stimuleringsplan som følger hver enkelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå