Anne-B. Skrevet 27. april 2010 #1 Skrevet 27. april 2010 Nei kanskje jeg skulle sette i gang med julestria, og være ferdig først som sist? Det er fyr i vedovnen, og ute daler engler og hvite filler ned i skjul. Har tatt vare på en artikkel fra Kreative Kvinner om hvordan man kan lage fine fakler, det bør bli passe stemningsfullt når mørket setter inn sånn i ellevetida i kveld. Juletre hadde vært fint nå. Om jeg leter riktig godt i skapene eller i eskene nede i kjelleren, finner jeg sikkert rosiner, mandler og anna gløggsnadder. Hulk...
Gjest amandine Skrevet 27. april 2010 #2 Skrevet 27. april 2010 Jeg har sendt krokus til luten, kanskje du også vil ha? Her i vest er vakker fuglesang, hvitveis og sol i dag. I morgen skal det regne som bare f, men dog regn og ikke snø. Ønsker deg godt mot og vil bare si at sol og sommer er rett rundt hjørnet!
Gjest sug lut Skrevet 27. april 2010 #3 Skrevet 27. april 2010 Stakkar! Det er ikke sånn det skal være! Vel har jeg også fyrt i vedovnen i dag, men her er det i hvert fall sol vært, og jeg anbefaler å ta imot de magiske krokusene, jeg tror bestemt at alt ble bedre etter de kom hit. Du er velkommen på avlastning når som helst. Ingen skal tenke på fakler og gløgg sent i april!
Anne-B. Skrevet 27. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 27. april 2010 Krokus høres intet mindre enn fantastisk ut, så jeg takker og bukker. Har faktisk sett hestehov i dag, men det var før alle de 5 cm med snø. Fikk også høre at jeg har fått fødefjes, dvs at jeg er hoven rundt munnen, siden sist vedkommende så meg. Så nå kan det vel egentlig bare bli bedre.
Anne-B. Skrevet 27. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 27. april 2010 Om denne avlastingen foregår på PMS-farmen, så er jeg der før du får sagt sjokkis og pottis.
Gjest sug lut Skrevet 27. april 2010 #6 Skrevet 27. april 2010 Aliena har akkurat foreslått en filial for mannevonde gravide, kan det være av interesse eller regner du deg kun som klimaflyktning? I siste tilfelle kan jeg om det er interesse for det eventuelt også stille til disp en egen etasje utenfor selve farmen, med alt, samt fri tilgang til terrasse og tross alt mindre snø enn deg. Det er også ostekake på gang.
Gjest Toxic Skrevet 27. april 2010 #7 Skrevet 27. april 2010 Hagen min som var snøfri på søndag har et tykt, hvitt teppe over seg. Det ser ut som jeg har laget julevindu på alle vinduene i stua. Bikkja krøller seg sammen foran den sprakende vedovnen, vinterdressen til guttungen ble tatt frem fra skapet igjen i dag. Min kjære mor sier det er reinkalvria og at jeg ikke burde være overrasket, det gjentar seg jo hvert år. Hun har sikkert rett, men det er like jævla skuffende hver gang. Fram med pepperkaker og gløgg med rødvinsoverdose.
Gjest sug lut Skrevet 27. april 2010 #8 Skrevet 27. april 2010 Er det ikke utrolig at man har kakelinne når man vil ha snø, og reinkalvria (knallfint ord, forresten, aldri hørt) når man vil ha vår?
Gjest Toxic Skrevet 27. april 2010 #9 Skrevet 27. april 2010 Hahh, kakelinne hadde jeg ikke hørt før, men selvsagt har jo det gjentakende pissregnet i desember også et navn! Så gøy med nye ord I morgen er det fullmåne, og da skal visstnok reinkalvinga starte. I gammel overtro sies det at reinkalvene måtte ha snø over klovene når de reiser seg opp etter fødselen, ellers ville de ikke leve opp. Ser ut til at kalvene ikke har noe å frykte i år.
Gjest sug lut Skrevet 27. april 2010 #10 Skrevet 27. april 2010 Kult, jeg trodde kakelinne var allemannseie, men det er kanskje regionalt. Da er vi begge et ord rikere. Jeg har forøvrig så pms at jeg fikk tårer i øya ved tanken på nyfødte stakkars kalver med snø på.
Anne-B. Skrevet 27. april 2010 Forfatter #11 Skrevet 27. april 2010 Jeg vil påstå at jeg ikke er mannevond, bare litt glefsete inni mellom. Ostekake? Det avgjør saken. Book meg inn!
Gjest Toxic Skrevet 27. april 2010 #12 Skrevet 27. april 2010 Uff, masse sympati herfra, du er herved utnevnt til Dronning av PMS-farmen Det høres jo unektelig kaldt ut for de stakkars små kroppene, men siden de som har vett på det sier det er bra for dem, feier jeg tvilen min under bordet.
Gjest sug lut Skrevet 28. april 2010 #13 Skrevet 28. april 2010 Faan. Her trodde jeg det var over det verste. Så snør det jaggu idag. Det er sikkert min skyld som var så kjepphøy i går.
Gjest amandine Skrevet 28. april 2010 #14 Skrevet 28. april 2010 Det er bare siste sjanse for naturens aprilsnarr, det gir seg snart! Her regner det ordentlig vestlandsregn i dag, men det er faktisk litt godt det også. Har nytt regntøy og deilige gummistøvler, så vi skal mate gakk gakk med naboen i dag. Nå sover Knotten, og jeg hører regn og rødstrupesang om hverandre på babycallen.. Kaffen er varm og huset rotete, jeg har ti tusen ting jeg skulle gjort, men må puste litt først;)
Gjest sug lut Skrevet 28. april 2010 #15 Skrevet 28. april 2010 Jeg som fikk blomst på de to første av mine egen-satte krokuser i går, hulk. Og som tenkte at NÅ, nå var det håp. Greit, jeg kjøper både aprilsnarr og reinkalvria (fortsatt ukas favorittord, takk Toxic), men grmf. Kjenner jeg meg rett må jeg nå trøste meg med å google hammocker og adirondackstoler jeg ikke har råd til og frøposer jeg strengt tatt ikke trenger siden jeg har alt mellom himmel og jord allerede. Det er realt å være ute i været, egentlig, det er kjipere å se ut på det nesten. Hilsen gakkgakkene.
Gjest amandine Skrevet 28. april 2010 #16 Skrevet 28. april 2010 Regn er helt kult så lenge man har bra regntøy. Alle vi i vest er glade for siste tids fashion vedr. regntøy og støvler, det er litt morsommere når man ikke må være oransje oljehyre hver dag.. Har du bestilt løk fra England noen gang, lut? jeg husker for noen år siden jeg siklet på verdens søteste små små iris og ville alpefioler, men det var før jeg hadde stor vill hage å sette dem i.. Skal gjøre et forsøk neste år, tror jeg.
Anne-B. Skrevet 28. april 2010 Forfatter #17 Skrevet 28. april 2010 Jeg er bare litt bekymret for at rhododendronen skal begynne å blomstre inne, for så å miste all pryd når den kommer ut i temperaturer som ikke er tilnærmet lik stuetemp. Jeg skal sette forskellige løkblomster til høsten. Gleder meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå