Lykkelig smil Skrevet 27. april 2010 #1 Skrevet 27. april 2010 Flere? Kommer med en gang jeg stresser litt, eller går litt for fort. Utrolig plagsomt
1+1+1+spire Skrevet 28. april 2010 #2 Skrevet 28. april 2010 her også ! er nå i uke 24, men kynnerne begynte i uke 20.Utrolig ubehagelig med steinhard, vond mage (ofte og hyppig når det kommer) og engstelsen som følger med. Utløses av stress hos meg, uavhengig av fysisk aktivitet. Likevel er det eneste som hjelper å legge seg ned i ti, femten min. Var så masse kynnere i uke 21 at jeg tok ut tre dagers egenmelding, pluss helg (fraskrev meg ansvaret for "hjemmet"), og holdt meg på sofaen, tok også kontakt med f.lege og hadde (tilfeldigvis) kontroll hos gyn. den uka. Fikk beskjed av begge legene at det ikke er farlig, at jeg kan jobbe som normalt, men må passe på å slappe av og legge meg når de kommer. Det har fungert ! De tre dagene var gull verdt. Har nå ett par-tre "episoder"/dvs. en times tid pr dag med en rekke kynnere, men synes det går fint nå som jeg vet at jeg må trekke pusten dypt, roe ned og evt legge meg litt ned hvis de ikke gir seg. Jobber 100 % og det fungerer selv om jeg blir sliten og stressa (vanlige leksa med jobb, barn og mann som kommer sent hjem )....ligger dog utslitt og rett ut på sofaen når det er stille i huset kl. ni, men men....... - Sjekk ut om det endrer seg hvis du hviler, legger deg ned. Ta det opp med lege ved neste kontroll, eller få deg en tid nå hvis du bekymrer deg mye. Ofte godt å konferere med lege for å berolige seg selv. Lykke til videre !
Hegeveronica Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 joa har plagdes med de de siste på svangerskapene, var på ekstra oppfølging men alt var bra, bare litt ekstra ubehag for mor dette
Lykkelig smil Skrevet 29. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 29. april 2010 Jeg må ligge leeenge i ro for at det skal roe seg, men starter så fort igjen. Er ikke så lett å få ligge i ro her, med to små som klatrer over og oppå med en gang jeg legger meg nedpå, eller de prøver gjøre noe ugang så jeg må reise meg opp igjen. Hadde kynnere de to forrige sv.skapene også, men ikke så kraftig som nå. Legen sykemeldte meg 100% i lang tid framover, men i tillegg til kynnerne gjorde han det nok muligens fordi jeg har hatt to litt kompliserte svangerskap tidligere, med èn for tidlig fødsel. Kynnerne denne gangen gir seg liksom ikke, kan ikke stå og brette klær en gang. Blir jo helt handikappa:( Er jo ikke så lett for gubben og forstå hvor ille plagene er heller.
Efua Menu♥ Gutetvillingar Skrevet 29. april 2010 #5 Skrevet 29. april 2010 Har hatt kynnare fraa veke 7, men legen trudde ikkje paa meg. Veldig plagsomt ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå