Lykkelig smil Skrevet 27. april 2010 #1 Skrevet 27. april 2010 Noen som har erfaring med å føde vaginalt etter å ha hatt to keisersnitt. Jeg har hatt et planlagt pga seteleie/trangt bekken og et hastesnitt i narkose pga placenta previa. Var på sykehuset nå, legen fortalte meg at jeg kunne godt prøve å føde vaginalt, men de anbefalte det ikke siden livmoren kan revne. Siden arrene mine så fine ut hadde ikke han hatt noe imot at jeg prøvde vaginal fødsel om jeg ønsket det og heller hadde keisersnitt i beredskap. Jeg har nok bestemt meg for keisersnitt, men lurer på om noen har erfaring fra dette? I utgangspunktet trodde jeg at man ikke hadde noe valg etter 2 keisersnitt, så ble litt overrakset da jeg i teorien faktisk kunne velge.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #2 Skrevet 27. april 2010 Hei,ser du har svaret på det eg har lurt på lenge. eg har 2 keisersnitt,og har blitt fortalt at ved neste blir det ks igjen.og at det kun er anbefalt med 3 snitt. eg har så inderleg lyst til å føde normalt og kunne få fleire barn. kas sjukhus var dette på ? beklager at eg ikkje kan svare på det du lurte på eg tenker det at så lenge du har fått muleg heten til å føde vaginalt så kan ikkje sjansen for at liv moren skal rakne ken vere så veldig stor.legene ville vell ikkje latt deg prøve vist det er farligt? håper noken svarer at dei har født normalt etter 2 snitt og at det gjikk fint:)
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 Jeg har ikke erfaring fra vaginal fødsel etter to ks, men er i litt samme situasjon som deg. Min jordmor sa at man "ikke hadde noe valg" etter 2 ks, da ble det ks også tredje gang. Men da jeg var på ks-samtale på sykhuset (hvor forøvrig samme jordmor jobber), sa legen jeg snakket med at jeg godt kunne prøve å føde vaginalt. Det er en liten risiko for komplikasjoner, men man blir jo fulgt opp ekstra tett. Jeg har fått min første forferdelige fødsel litt på avstand nå, og har hatt et fantastisk planlagt snitt etterpå og kunne vel i utgangspunktet tenkt meg å prøve vaginal fødsel. Men fornuften sier at det kanskje ikke er så lurt tross alt. Så jeg har valgt ks også denne gangen. Må si jeg gruer meg mer denne gangen enn forrige, ikke til selve inngrepet, men til hjelpesløsheten rett etterpå. Skulle gjerne født vaginalt og kunnet hoppet ut av senga rett etterpå -men siden min første fødsel gikk som den gjorde, har jeg ingen garanti for hvordan denne vil ende, derfor ønsker jeg ks for å ha det meste under mest mulige kontrollerte rammer. Liker å vite hva jeg går til... Lykke til!
Lykkelig smil Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 3. mai 2010 Jeg har også i utgangspunktet ønsket å føde vaginalt, men føler liksom det er så dumt å utsette meg selv for enda mer komplikasjoner enn det jeg har hatt tidligere bare for å tilfredsstille meg selv med at jeg også har klart en vaginal fødsel. Og kanskje det ikke går likevel, og det ender opp med keisersnitt en tredje gang likevel. Jeg spurte legen hva han ville valgt og han ville gått for keisersnitt slik jeg forstod det. Dette var å Ahus. De har 2 som føder vaginalt etter sitt 2.keisersnitt i året sa legen, og det pleide gå bra .Det skal sies at Ahus har vel rundt 4800 fødsler i året. Men til deg som har fått beskjed om at man ikke kan ha flere enn tre keisersnitt, så hadde legen min erfart både 4 og 5 keisersnitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå