Gå til innhold

Tips til bryllup mottas med takk...:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss til sommeren, og jeg trenger tips! Har tenkt å finne fult av barnesitat om kjærlighet og/eller giftemål og evt bruke som pynt på bordet under middagen. Men aner ikke hvordan jeg skal gjøre dette.. Så da trenger jeg tips fra dere!

Tenkte kanskje å skrive det på små hjerter av papp og legge rundt på bordene, men det blir kanskje litt kjedelig... Tenkte også på å bestille små gaveesker å putte et sitat i hver eske + litt godteri evt.. Men eskene er egentlig ganske dyre.. Og de blir sannsynligvis kastet etter middagen uansett, så det er kanskje lite aktuelt.

Har dere tips å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har egentlig ikke noe tips å komme med, vil bare si at det var en kjempe søt ide og synes din ide om hjerter var fantastisk søtt.

Skrevet

Takk for kommentar likevel!:)

Ja, det var kanskje ikke så dumt med de hjertene...hm...

Skrevet

Du kan kjøpe noen sånne kortholdere som du setter kortet fast på så står det på bordet istedenfor å ligge.

Eller du kan lage egne gaveposer å legge et sitat i hver pose sammen med noe sjokolade eller karameller. Kjøp myk tyll og klipp ut passe sirkler som du trer en fin tråd igjennom og snurp sammen. Vips så har du en gavepose til en veldig billig penge

Skrevet

Takk for tips!!:) Det er absolutt en mulighet å lage poser selv ja! Kanskje det finnes oppskrift på fine esker på nettet også? Sånn som man bare kan tegne opp på papp og klippe ut selv...?

Noen som har nettsider med sitater om kjærlighet/bryllup fra barnemunn foresten..?

Skrevet

Dette hørtes ut som en koselig idé. :o)

Jeg har sett at bøker om å lage kort ofte har maler på gaveesker og konvolutter bakerst. De har sikkert slike bøker på biblioteket. Dersom dere lager eskene selv blir de jo ikke dyrere enn papiret dere velger.

Skrevet

Kan du ikke bare google oppskrift på gaveekser og sitater. Jeg ville tro at du finner noe da.

Hvis du lager gaveesker så kan di også fungere som bordkort hvis du skriver navna til gjestene på lokket f.eks.

Vi skal også gifte oss, er faktsik bare en måneds tid igjen, så har vært igjennom ganske mange nettsider, men husker ikke noen av dem nå

Skrevet

Får vel prøve å google litt ja tror jeg..:)

Vi har laget menyer/sanghefter som vi skal bruke som bordkort:) Skriver bare navnet på framsiden og legger heftet på asjetten tenker jeg.. Litt usikker på hvordan det blir seende ut enda, men satser på at det blir bra til slutt!

Bryllupet vårt står i juli, så har noen mnd igjen enda men tiden går fort!! Lykke til med planleggingen du også da!:)

Skrevet

Det blir helt sikkert bra uansett. Husk at det er nesten ingen som husker hvordan bordet så ut før de satt seg, men er jo koselig å ha noen fine bilder av bordet når det står ferdig pyntet så man har et lite minne.

Skrevet

eg ville satet på slike kortholdere du kan plassere rundt på bordet. da blir sitatene mer synlige enn om du putter de i esker/poser.

Skrevet

Å, jeg elsker borddekking! Synes idêen med sitater var kjempe god. Hva med å lage små oasis med blomster (f.eks liten halvkule med oasis og tett i tett med roser) og så skrive sitatet på et hjerte og sette det på en pinne midt i blomsteroppsatsen? Hver oppsats trenger jo ikke være så stor og så kan du ha mange nedover bordet. Alt som gir gjestene noe å prate om er strålende :-) Når det gjelder sitater fant jeg et par linker:

http://www.humorkanari.com/item/8f724d8fe3ab91ee

http://www.fellesforbundet.no/internet/templates/Article.aspx?id=27480

Lykke til!

Skrevet

Ja, jeg tenkte på det også, men kanskje det blir litt rotete med meny/sanghefte, servietter OG kortholder med hjerte forran hver person...? Uff, jeg vet sannelig ikke... Er så vanskelig å se for seg, har liksom ikke pyntet så mange bord i mitt liv...:P

Skrevet

Hvorfor må du ha en forran hver kuvert?

Kan du ikke ha de plassert utover som bordpynt generelt. Ha lav blomsterpynt (f.eks ranker) og disse kortholdene med hjerter mellom?

Vi hadde meny/sanghefte under tallerken, men slik at navnet kom fram utenfor askjetten. Servietten lå oppå askjetten.

Skrevet

Det var jo kjempelurt da!! Men bomstene har vi allerede bestemt og bestilt, så det er dumt å begynne å lage noen nye...:/ Nettsidene var supre! Tusen takk!!:)

Skrevet

Et godt råd - gjør det du kan billig... det blir dyrt nok!

det finnes en del sånne bøker om fra barnemunn osv. Spør på biblioteket, de kan sikkert hjelpe deg

Minner om en viktig ting: husk å korrekturlese alt fra kirkeprogram til innbydelser og bordkort. Få gjerne noen som ikke har sett det før til å gå gjennom det også. Er så kjedelig med trykkfeil på slikt, når de er så lett å unngå

bordplassering - lag "bordet" på et ark. Skriv nanene til alle gjestene på små papirlapper og plasser dem på bordet. Få noen til å lime dem fast på morgnen.... Det er alltid noen som melder avbud og da er det lett å ommøblere for å ikke få "hull" i bordplasseringen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...