Gå til innhold

Råd please?!?? :)

Anbefalte innlegg

Skal i bryllup om to uker.. Være forlover så å gå fra ol er UAKTUELT :) SNuppa skal sove hos mormor og besten. Hadde egentlig sett for meg at ammingen var over da men ser ikke sånn ut siden hun dagavvente seg selv i en alder av ca 7 mndt. Morgen, kveld og innimellom natt henger fortsatt igjen. Har prøvd å pumpe meg men har så lite melk at det er bare vondt og lite som kommer ut av det. Hva gjør jeg da?

Tilvenner jeg med mme? Hvor mye skal hun ha til hvert måltid i tilfellet?

Noen med erfaringer og råd?

Tenkte vi skulle prøve-sove hos mormor noen ganger innen hun skal dit alene så det blir trygt og godt :)

Blir glad for alle innlegg og svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141780980-r%C3%A5d-please/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har vi også morgen- kveld og av og til en liten dag-pupp. Ingen nattpupp lenger.

Det du kan gjøre er å nattavvenne henne. Hun er jo stor nok til det nå. Dersom du nattavvenner henne tror jeg hun lettere kan finne seg i å ikke få pupp morgen og kveld også. Det vil jo også være så mye annet nytt at det er ikke sikkert hun vil savne det.

Vi nattavvente lillebror nylig og det gikk strålende. Det har også vært helt greit at pappan legger han hvis jeg er borte på kvelden. Tror ikke han savner puppen da... (Men han koser seg desto mer om morgenen med den)

Kan vel være lurt å prøvesove hos mormor først. Sikkert lurt at du er der dersom det skulle være noe. Og har du mulighet til å prøve flere ganger, så kan du jo ta det gradvis. Gi henne kveldspupp og legg henne, ingen natt og morgenpupp. Neste gang la mormor legge, ingen nattpupp, men morgenpupp. Er vel morgensupen de vil ha lettest for å klare seg uten vil jeg tro. Da kan de avledes på annet vis.

Det blir spennende da! Oppdater oss gjerne :o) Og lykke til som forlover.

Ingen erfaring med akkurat dette.

Men syntes du kan prøve å venne henne til mme. Du skal vel snart på jobb, så da må hun jo ha noe annet?! , er ikke meningen at du skal få vondt av å pumpe deg.

Start med litt mme etter feks frokost. Så øker du bare litt rolig.

Tror nok selv overnattingen ikke blir noe problem, går som regel mye bedre enn vi foreldre tror!

Lykketil med avvenning og forloveroppgaven!

Takk takk for lykkeønksninger ;) Dette blir veldig spennende på flere måter!!

På dagen får hun jo kun fast føde, så derfor blir ikke det aktuelt å gi mme da mens jeg er på jobb... Er bare kveld evt natt og morgen hun vil ha mm. Jeg prøvde i natt å ikke gi henne pupp, etter 1,5 time (uten skriking, bare litt sutring og mye kaving) gav jeg opp. Hun fikk pupp, spiste MYE og sovnet :) Prøvde å ikke gi henne pupp i morges, det gikk veldig bra. Virket ikke som om hun reagerte i det heletatt..

Ila helgen skal hun på eget rom, håper det gjør at hun sover lettere natten gjennom. For hun KAN hvis hun vil.. Natt til i går gjorde hun det sist feks.

Synes dette er litt vanskelig,men har tatt med meg rådene deres. Tusen takk!!!

• 3 uker senere...

Det ble nattavvenning på oss, litt spontant og plutselig men gikk veldig bra.. to netter som skulle til, ingen grining bare rat og våkne uten å få sovne til puppen igjen..

Det gikk veldig greit på første overnatting, leggingen hadde ikke vært så lett så hun havnet i vognen til slutt. :) Sov fra 21-07.30 så det var jo godkjent! Vi hentet henne i to tiden, da virket det som om hun var litt lei av besteforeldrene sine (ble vi informert om) og ble kjempekjempe glad for å se mamma og pappa igjen.. og det var selvfølgelig gjensidig!

Bryllup og forlover greiene var også helt fantastisk så alt i alt var dette en flitt helg for oss alle ;)

Igjen takk for innspill :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...