Gå til innhold

Svart utflod? (ekkelt innlegg varsel)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk satt inn hormonspiral høsten 2009. Hadde normal mens frem til rundt jul. Siden har jeg ikke sett noe til den. Mye plaget med menssmerter, men ingen blødning. Tatt grav.test med jevne mellomrom for å være på den sikkre siden.(senest for et par uker siden)

Men, så i går begynte det plutselig å komme helt svart utflod. Den er tjukk, seig, og minner egentlig litt om sånn barnebek.

Har også veldig vondt i magen (altså som i mensvondt)

Er dette normalt skal tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ikke helt vanlig ut, så jeg ville bestilt meg en legetime. Nå har jeg ikke erfaring med spiral, men det høres ut som gammel blod.

Skrevet

Det hørtes ut som gammelt blod ja, og etter som du forklarer den så kan det høres ut som den har ligget der en stund siden den har levret seg og blitt seig inne i kroppen..

Ville ha sjekket det hos legen...

Skrevet

har du fått klamydia?

Skrevet

Jeg har google og googla og googla, men finner ingenting som kan stemme. Altså brun utflod har jeg hatt før, type de siste dagene av mens og sånn. Men ikke svart sånn som dette.

Jeg tror ikke jeg har fått klamydia nei, heh, da har i så fall mannen min kost seg litt uten meg:p

Er svart utflod tegn på klamydia?

Det kommer stort sett seigt slim, avbrutt av store (type druestore klumper)

Dere sier at det ikke høres normalt ut. Man aner dere hva det ect. kan være (sann at jeg kan google litt mer)

Jeg har veldig.lite.lyst til å dra til legen. Det siste halvåret har det vært så sykt mye (både med meg og ungen) at jeg snart må få klippekort der nede. Kommer jeg en gang til er jeg redd legen min vil begynne å le:p

takk for svar

hi

Skrevet

Hvorfor skulle legen le av deg? Er man syk, så er man syk. Jeg syns det høres ut som at noe stenger for den normale blødningen, og at, som en annen skrev lenger opp, blodet har ligger der inne og levret seg. I verste fall kan dette føre til en betennelse som vil gjøre deg ganske dårlig. Så ta underlivet ditt på alvor og kom deg til lege. Skjønner at du vil høre at det sikkert ikke er noe, men du kan ikke stole på at man her inne har så god medisinsk erfaring at du kan slå deg til ro med det.

Har aldri hørt at seig svart blødning er tegn på klamydia, men man vet aldri.

Skrevet

høres VELDIG ut som klamydia, desverre..:-(

Skrevet

Seriøst? Jeg har googla klamydia nå, men finner ingenting om svart utflod i forhold til det. Har du noen lik, eller en side jeg kan lese om det?

Huff, nå ble jeg jo urolig.

Skrevet

På alle sider jeg finner om klamydia står det at det kan føre til økt utflod. Og at denne er hvit/gul....?

hi

Skrevet

Rart at det skulle være så vanskelig å finne noe info om det på den store vide vebben syns jeg. Har googla i alle kombinasjoner jeg har kommet på nå, men uten hell.

Jeg finner bare en masse treff fra "bli gravid" forumet her, hehe.

Jeg har skrevet et innlegg på helsenett da, så får se om noen vet noe der:)

hi

Skrevet

sort utflod er det IKKE, dette er KOAGULERT blod! Det er danger sign UTEN LIKE! av en eller annen grunn har du enten ikke klart å kvitte deg med mensblodet, og dette har ligget og råtnet inne i livmoren din, eller så har du en blødning et sted i livmor/eggstokk/eggleder som ikke kommer seg ut.

DU MÅ TIL LEGEN!!!! Dette kan være svært alvorlig! Du kan få sepsis (forgiftning i blodbanen) eller en alvorlig infeksjon som kan gjøre deg STERIL! Jo lenger du venter, jo større fare setter du deg i!

Skrevet

Hmmm. Kan det være at spiral stenger da?

hi

Skrevet

det kan være hva som helst, uansett grunn, så MÅ DU TIL LEGEN!!! Dette er FARLIG jente! DU KAN DØ av dette hvis det ikke blir sett på!

Det finnes ikke svart utflod, for utflod er slim, BLOD blir svart når det er råtnet/koalugert..

Kjære deg, ring legevakta NÅ og forhør deg! Og send svar hit ASAP, så vi vet at du faktisk har ringt!!

Skrevet

21:54 - huff, det hørtes ikke bra ut.

legen da altså. *sukk*

Jeg har vært på GU hos fastlegen 5 ganger det siste halve året

Først på 6 ukerskontroll etter fødsel

Så for å sette inn spiral- som legen mistet i gulvet

Så forsøk nr. 2 for å sette inn spiral, da tok han også em celleprøve, siden jeg allikevel var der. Celleprøven var ikke bra nok

Så jeg måtte tilbake for å ta prøven på nytt, den var heller ikke bra nok, så jeg måtte inn en tredje gang. Og den var pinaø ikke bra nok den heller. Så da ble jeg henvist til gyn for å ta en celleprøve nr. 4! (som heldigvis var bra nok)

I tillegg har jeg vært der for en lungebetennelse.

To ganger for brystbetennelse

Så har jeg brekt halebeinet.

Så har jeg vært inne fire ganger med ungen...

14 ganger hos legen på et halvt år med andre ord...

Skjønner dere at jeg syns jeg har overgått min besøkstid eller?

Skrevet

Legevakta? Er ikke det litt ekstremt? Litt pinlig hvis det bare er en merkelig mens liksom:p

hi

Skrevet

tull! Legen for betalt for å gjøre dette, legen får ikke gjort jobben sin uten pasienter!

Ring LEGEVAKTA så du får forhørt deg hva du bør gjøre! Jeg ville tatt en UL av livmor og test av blodet og evnt fått en utskrapning så du får fjernet blodet!

Husker du når du hadde renselsen? Tenk deg samme scenario, men at blodet ikke kommer noe vei... Ville du hatt det i kroppen din over lengre tid??

Skrevet

Hvis det var råttent blod, ville det ikke ha luktet da? Det er luktfritt dette som kommer ut av meg.

hi

Skrevet

Tror nok kroppen din reagerer på at den er blitt "hindret" i å menstruere som vanlig. Det finnes noe som kalles gjennombruddsblødninger, du er regulert på et slikt vis at du nesten ikke blør til vanlig. Men av og til kan kroppen melde fra om at den ønsker å oppnå tilnærmet normal oppførsel. Og da kan det komme en slik blødning. Ikke farlig, bare kroppen din som strever med å skjønne at hormonspiralen gjør at du ikke har vanlige mensblødninger. Ville tatt det helt med ro en stund framover, og sett hvordan det går. Blir du fortsatt plaget av slike blødninger kan det være f. eks helt normalt ved denne type prevensjon. Da kan man avvente og se om det stabiliserer seg, eller om det fortsetter kan man kan spørre lege om det kan gjøres noe, evt skifte prevensjon. Ikke alle har tilfredsstillende effekt/føler seg komfortabel med hormonspiral. Prøv litt til (i samråd med legen din), hormonspiral kan føre til det du beskriver. Blødningsfravær er helt vanlig ved denne type prevensjon. Men det kan da tid å få regulert systemet ditt skikkelig. Lykke til!

Skrevet

Jeg har hatt svart utflod noen ganger jeg også, uten jeg vet hvorfor. Bruker ikke spiral heller, men minipiller og har mens som vanlig. Har reagert litt på den svarte utfloden men så har det gått over og da har jeg ikke tenkt noe mer på det.

Skrevet

hei! jeg tenkte jeg bare skulle si at jeg har kobberspiral og har fått en veldig rar mens siden jeg fikk den inn. for det første så kommer det svart utflod noen dager før mensen setter i gang, og mensen varer deretter ca. i en uke. jeg får alltid denne svarte utfloden/mensen før det setter skikkelig i gang. dessuten har jeg kraftige mensmerter rett før mensen og under. kanskje det er litt på samme måten? det lukter heller ingenting...

Skrevet

Herlighet, IKKE bry deg om at du har vært mye hos legen i det siste. Du har jo tydligvis vært syk og hatt gode grunner for å gå til legen.

I dette tilfelle vil jeg virkelig råde deg til å gå til legen. Det hørtest ikke bra ut slik du beskriver, og det er mye bedre å gå til legen en gang for mye enn en gang for lite.

Jeg følte en gang at jeg var mye hos legen, da var jeg på svangerskapskontroll på mandagen, så tilbake til legen på onsdagen fordi jeg fikk en betennelse. Og legen husket ikke engang at jeg hadde vært der to dager før. Han brydde seg ikke det minste at jeg var der to ganger på tre dager, det trengtes jo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...