Gå til innhold

Terminberegning, kan noen hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig usikker på når jeg skal regne med at svanerskapet startet, om noen har kontroll på sånt, så setter jeg kjempe stor pris på hjelp :)

Her er mine "nøkkeldatoer":

* 23. feb. - Blødning i 2 dager

* 8. mar. - Blødning i 2 dager.. igjen

* 27.mar. - Store smerter i magen/svimmel og ømme bryster

* 29.mars - negativ graviditetstest

* 6. april - positiv graviditetstest, clearblue som viste 3+ (at jeg var 5+ uker på vei da)

Jeg har foreløpig regnet fra den andre gangen jeg hadde blødning i to dager, altså 8. mars, men lurer på nå om dette ikke stemmer ettersom jeg merket det så kraftig allerede 27. mars og clearblue ukesindikatoren som viste 3+ uker etter unfangelse..

Litt mye å sette seg inn i, men setter kjempe stor pris på litt hjelp :D

Tusen takk til de som orker ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

man KAN ha mensen selv om man er gravid, i den første perioden. Så det kan være mulig du er lengre på vei enn du tror.

Jeg også klødde meg i hodet ang termin, da jeg ikke ante når siste mens var. Jeg var på UL i går, og fant ut hvor langt jeg er på vei. Så mulig du må slå deg til ro med CA og vente til den tid.

Du kan endten bestille privat UL og betale, Eller du kan høre med legen din om han vil henvise deg til tidlig UL pga terminberegning.

Jeg ble sendt på UL da legen min trodde jeg mistet, (hadde blødninger i går. men UL i dag viste bankende hjerte.)

Skrevet

Så bra at alt var i orden da :) Ja, han undret meg veldig på dette med terminen og hvor langt jeg er på vei, har bestilt meg time med jordmor i på mandagen, mulig hun kan klargjøre dette litt eventuelt be meg pent vente til ul :)

Skrevet

Noen jordmødre kan ta ultralyd også. men kanksje ikke innvendig, som man må så tidlig. er vel bare GU ?

Er irriterende å gå å ikke vite, er jo morro å følge med på utviklingen osv :) Får håpe mysteriet løses snart :D

Skrevet

Kanskje var det festeblødning 8.mars?... at mensdato var 23. feb...??? Ikkje godt å seie, men en mulighet....

Skrevet

legen jeg gikk til regnet ut i fra første dag på siste mens, og det stemte ganske bra:)

Skrevet

Ja, var det jeg tenkte først også, men etter å sittet med en kalender i fanget i noen timer fant jeg ut at det er litt tidlig med festeblødning allerede 2 uker etter mensen, ettersom det er da man tidligst har eggløsning, men man kan jo aldri vite :)

Har ingen kontroll på syklusen heller ettersom jeg har gått på p-piller i 5 år, så den kan jo være alt fra 28 dager til 40 dager :P

Skrevet

jeg vet ikke hvordan det regnes ut, men gjenforteller bare det legen spurte meg om:-)

syklusen min er også en smule koko:) så jeg vet ikke hvor langt jeg er på veg selv.

Lykke til da! og gratulerer med spire;)

Skrevet

Er så kjedelig å ikke vite hvor langt man er, men går nå etter den siste mensen, 8. mars, så sier jeg er 7+1 i dag, så følger jeg bare det inntil jordmor/lege forteller meg noe annet :P

Tenker det er bedre å få beskjed om at jeg er lengre på vei enn at jeg er kortere og må gå ukene "om igjen" :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...