Gå til innhold

Dere som har utført FERBER, se hit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal jeg gjøre? Jenta mi på 5 mnd på bysses i søvn, og det vil jeg ha en slutt på nå. Er ikke bare snakk om litt byssing, her er det snakk om risting så jeg merker det en time etterpå... Jeg har prøv midt i mellom, opp/ned, og gradvismetoden, uten resultat. Jeg har sagt tl meg selv hele tiden at jeg ikke skal bruke Ferber for alt i verden, men nå har jeg altså skiftet mening. Jeg klarer ikke mer nå.. Jeg vil at hun skal sovne av seg selv både kveld, natt og dag. Jeg ammer på natta, så når hun våkner, så legger jeg henne bare inntil meg i sengen, og så sovner vi begge to med en gang. Kan jeg fortsette med det? Jeg skal starte kommende mandag, trenger noen dager på å psyke meg opp.

Hun sovner i vognen sin på kvelden, og den triller jeg inn på soverommet når hun er sovnet. Jeg ville samsove fra dag 1, så jeg har ikke seng til henne.. Herregud, hvordan skal jeg gjøre dette? Kan dere være så snill å hjelpe meg? :( Kan dere si veldig detaljert hvordan dere gjorde det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her blir jeg nok snart skutt av dib politiet, men vi hadde samme problemet. Det tok helt av tilslutt, brutke 1-2 timer på leggingen.

Jeg vil ikke si at vi brukte ferber metoden, men hadde en variant utifra råd fra Naphaug, HS og hva vi selv syns funket!

Det viktige er egenlig å få inn en fast rutine på legging. vi begynte med bok, (selv om han bare var 6mnd) skru av lyset. sang 1-2 sanger mens han koste i armene. La han ned, sang en gang til, sa natt natt og gikk ut. Vi gikk inn etter 1-2 minutter, sa natt natt, strøk på hodet og gikk. Fortsatte med veldig korte intervaller, syns feks 10 min er altfor lenge. Men feks 4-5 min syns jeg selv funket etterhvert. Første kvelden var helt forferdelig (mest for meg) Men også fordi lillemann er vandt med å få viljen sin. Tok nok nesten 1 time før han sovnet.

Men fy søren det ble raskt bedre. Merket også at gutten ble mye mer harmonisk. Tror det har med at vi overførte stresset vårt over på han i leggesituasjonen. Er jo ikke bra med all denne styringen heller med risting og gyniging osv.

Ting ble normale etter bare 3-4 dager og leggingen er nå den koseligste delen av dagen.

jeg opplevde selv at vi fikk en roligere og tryggere unge! Men vil nok si at det smarteste er å holde roen og forsøke å overføre dette på barnet. Er du stresset og fortvilet så vil hun nok merke dette og bli urolig selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...