Gå til innhold

tuppa, gulljenten og...??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du, jeg ble overrasket med en slimhinne på 10 mm og allerede innsett på torsdag kontra fredag. Dette går unna :)

Nå håper jeg bare de to på frys overlever og kan komme inn i en varm og trygg livmor.

Hvordan står det til med deg nå da? Hvor lenge siden er det du gikk gravid nå og har du hatt forsøk imellom som gikk galt?

Dette er mitt andre forsøk på frys og har en tulle på 14 mnd etter icsi.

så spennende da.. :) Jeg er på rugedag 2, og er kjempe spent.. det stikker i høyre side, og det gjor det forrige gang også.. :)

Jeg var på første innsetting september i fjor (fersk forsøk) og jeg ble gravid på første forsøk.. Jeg skulle egenlig ha termin nå 12 juni, men vårt lille gull ble født 02.02.10- 4 mnd før termin pga GBS. Det var for tidlig til at han skulle klare å overleve en fødsel.

Vi ønsket å sette igang så fort som mulig igjen, men min første fødte vil aldri bli glemt..

skal du sette inn begge eggene hvis de overlever opptining?? Jeg spurte om jeg fikk satt inn 2 egg, men legen sa at pga min helsesituasjon (??) så ville han ikke det..

Oj, nå ble jeg litt satt ut. Kan ikke forestille meg hvordan det må være å føde en engel som en ikke får bli kjent med. Håper du er ved friskt mot og holder de gode stundene du fikk tett til brystet.

Du har jo alle grunner til å tro at det skal gå bra denne gang, god oppfølging og forståelse fra helsevesenet generelt håper jeg. Krysser fingrene for deg :)

Ja, setter begge inn om de overlever. Er såpass "gammel" at jeg tar tvillinger om det skjer med et smil. Tror nemelig ikke det blir et tredje svangerskap (om det blir det andre i det hele tatt).

Gleder meg nå til å bli ruger igjen også, så kos deg nå og kom med oppdatering :)

Selv om jeg har født en liten engle gutt så har jeg ikke blitt skremt fra det å føde iallefall.. Vi hadde en fin fødsel ( etter omstendighetene iallefall). HJ kom til verden nesten 6 timer etter vannavgang.. Jeg føder gjerne igjen.. flere ganger.. men da skal det være fullbårn og alt skal gå bra..

Ved et evt svangerskap så får vi tettere oppfølginger og masse prøver skal bli tatt ofte.. Vi møtte en sykehuslege som hadde vært borti gruppe b-streptokokker flere ganger før.. så vi skal gå mest til han.. men også vanlig til jordmor og fastlege..

Jeg hadde også tatt imot tvillinger med et stor smil.. :) :) men som legen min sa: man trenger ikke å sette inn 2 for at det skal bli tvillinger.. Det er måten de gjør ting på som kan gjøre at det blir tvillinger.. :) :) Det svaret likte jeg.: :)

Eneste jeg er i tvil på nå er om egget utviklet seg som det skulle.. Pga de tok opp 3 stk på fredag, ringte meg lørdag og sa at kun 1 hadde overlevd og utviklet seg bra. Men da oss kom på st.olav søndag så sa de at ingen av de 3 hadde overlevd helga.. så de hadde tatt opp 2 nye søndag som såg bra ut og de satte inn det ene.. men hvordan kan de gjøre det uten å vite om det har utviklet seg normalt eller ikke.. jeg fikk ikke noe svar om det.. men de vet vel hva de gjør.. :) :)

du må ha masse lykke til på innsettingen.. spennede.. da får du testdag 13 mai?? :) :)

Så godt å høre at du er så positiv, det er mange som sliter veldig etter en slik opplevelse. Det høres også ut til at du har mange på frys som er en fordel.

Vi har bare de stakkars to og funker ikke det er det ny runde med ferskforsøk, håper selvfølgelig jeg slipper.

Testdag.....oj oj. Det har jeg ikke tenkt på. 12 dager etter innsett står det i mine papirer og det betyr vel 11 mai. Når tester du og får du tatt blodprøve? Vet på Ullevål må de selv ta graviditetstest mens RH gir blodprøve. Pussig at det er så stor forskjell på hva som gjøres.

Kos deg med fortsatt ruging :)

Annonse

Ved egguthenting så hadde jeg 22 egg, 12 ble befruktet, 1 satt inn og 11 fryst ned. Da de brukte 5 stk i helga så har oss at 6 stk på frys. men som jeg da fant ut i helga så spiller det nok ikke så stor rolle om man har 2 på frys el 11.. man kan ha flaks å ha gulleggene da man har 2.. eller man kan ha uflaks som meg og ikke ha så mange som utvikler seg i riktig retning.. Jeg tror du har gullegg på frys.. :)

Jeg hører til på St.Olav så da et det 14 dager etter innsetting man skal testes. Og her gjør man det på den gamle måten.. :) har ikke hørt noe om at man kan ta blodprøver for å finne det ut.. eller jeg har jo hørt om det, men ikke at vi kunne gjøre det så tidlig.. så nå har jeg bestilt test på nettet.. Den som sier GRAVID eller IKKE GRAVID.. den er nok litt brutal hvis den viser IKKE GRAVID..

men da har du test dag bare 2 dager etter meg..:) :) spennende.. :)

Jeg har rugedag nr 3 i dag.. kjenner noe stikking på høyre side og litt ising (??)..

• 2 uker senere...

Hei. Ser du allerede har testet pos :) GRATULERER!!!!

Jeg tror jeg kjører en test i morgen, klarer ikke vente til blodprøven på tirsdag.

Har hatt bekkenvondt siden onsdag og det er jo dag 8 siden befrukting. Festeprosesen skal jo da ha kommet godt i gang og kroppen oppfatter allerede da at noe er i gjære har jeg fått høre og håper selvfølgelig at det er positivt. Har ikke hørt at Progestan eller Progynova skal slå ut slik. Ellers er det litt stikkinger i eggstokkene, men ikke mer enn det.

Åhhh...jeg er så utålmodig. Dag 10 i dag og sikkert altfor tidlig å teste nå.

takk så masse for gratulasjonen..!! det har ikke helt gått opp for oss ennå.. blir nok bedre etter å ha vært på ul om 3-4 uker.. :) Jeg var litt usikker på om jeg skulle teste en dag før.. var redd jeg skulle våkne opp og fått igjen mens el no slik.. men etter hva jeg har hørt så får man vel ikke mens før man slutter på medisinene??

Jeg og sliter litt med bekkenet til tider, men det er nok mest pga at jeg hadde bekkenløsning fra uke 8 sistgang og etter at jeg fødte i februar så ble det bare verre.. også begynte jeg å jobbe igjen for tidlig så jeg fikk også betennelse i bekkenet.. men det har vært bra ei stund at nå.. :) :)

Legen fortalte meg at progynova kunne gi litt smerter i bekkenet, men det var mest før innsetting enn etter.. Så det at du har bekkenvondt nå har nok ikke noe med medisinene å gjøre.. og stikkingene er jo bare positivt.. :) Jeg hadde kun noen stikkinger en gang i blant.. sist gang så stakk det hele tiden.

jeg skjønner godt at du er utålmodig.. det var jeg faktisk ikke denne gangen, men jeg var også helt sikker på at testen skulle være negativ..

Jeg våknet av en drøm jeg virkelig likte.. Jeg hadde testet meg og at det stod gravid 1-2 uker på testen.. Og det var først da at jeg faktisk trodde at det kunne slå ut positiv på testen.. Og det gjor det, og det stod gravid 1-2 uker.. :) :)

Skal dere fortelle det til noen hvis det er positiv test?? er det mange som visste at dere har satt inn?? :) :)

Masse lykke til.. jeg håper inderlig at testen blir positiv. jeg har en god magefølelse på det.. :) :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...