Frøken Lillan Skrevet 27. april 2010 #1 Skrevet 27. april 2010 dette med utregninger. Jeg trodde jeg skjønte dette her, men tydeligvis ikke! Var på UL i dag, Da sa legen at jeg var 9+2 på vei, og at terminen var 1 Desember. Når jeg reiner ut selv på nettsider, 1 Desember, så er jeg jo bare 8+6. Ikke mange dagene forskjell såklart, men da lurer jeg bare litt på hva som er riktig måte å regne ut på, har legen gjort en feil, tross utregnerhjulet hans? Hihi, takk
Gjest Skrevet 27. april 2010 #2 Skrevet 27. april 2010 Hmmm ikke lett det der Jeg går ut fra utregningen min selv her på bim, som sier at jeg nå er 5+5 (tenker jeg riktig nå- altså svangerskapsuke 5, og 5 dager i tillegg?) Kan det være noe ut fra størrelse på fosteret da- når dem regner termin? Når man regner på kalkulator her så går man ut fra at man har eggløsning 14 dager før ikm. Men noen har kanskje andre tidspunkt for eggløsning eller flere eggløsninger i løpet av en måned, sånn at spiren din ble lagd 5 dager før enn da du i teorien skal ha eggløsning? At legen så den var eldre enn det eller noe? Eller kanskje jeg er helt på bærtur her, jeg har egentlig ikke peiling Men synes det var rart at det var nesten en uke forskjell for deg. Og forresten- jeg har bestilt meg time på ul privat i uke 11. Jeg trodde det var vanlig ul sånn som i uke 18-20, men det går tydeligvis ikke utenpå, måtte visst via innvendig. Var sikkert dette du var på også. Var det ubehagelig? Uff gruer meg litt, men veldig spent på å se spiren, hvis alt bare går bra intill da! Tidlig enda...
Frøken Lillan Skrevet 27. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. april 2010 Er ikke godt å vite! Men vet jo sånn ca nå ihvertfall, hadde ikke snøring tidligere, for husker ikke når siste mens var Jeg fikk tidlig UL idag pga jeg fikk blødninger i går der legen min trodde jeg mest sannsynlig hadde mistet, HELDIGVIS så jeg et bankende hjerte Det er ikke ekkelt, men jeg har tatt innvendig UL før pga magesmerter, så er sikkert derfor, det gjør ikke vondt ihvertfall, kjenner det ikke, og blir for opptatt med å se på det lille nurket på skjermen
Frøken Lillan Skrevet 27. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 27. april 2010 Er forresten 3 dager forskjell, tror jeg, ikke en uke.. for er jo Uke+dag (ni uker + to dager).
skautrollet m/surprise Skrevet 27. april 2010 #5 Skrevet 27. april 2010 Hei! Gratulerer med bankende hjerte! Er utrolig godt å få den bekreftelsen... Ikke lett å beregne når man ikke vet når ting har skjedd nei:-) Jeg har termin 2.desember og vet at egget ble befruktet 9.mars da jeg har vært gjennom IVF-behandling. Jeg er da 9+0 i dag, 9+1 om 4 min... :-))) Ville da si at du er 9+1 i dag, tirsdag. Men, ikke godt å si. Kan jo hende du får forandret termin ved neste UL. De vokser i rykk og napp vet du! Uansett er det jo sånn ca og det er nok ikke alltid de kommer på termin heller ;-))) Lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå