Lykkemamma Skrevet 14. mai 2010 #51 Skrevet 14. mai 2010 Så koselig å se flere nybegynnere her:-) Jeg har som smått begynt å komme tilbake til hverdagen igjen, men er vanskelig å tenke på noe annet. Leter konstant etter symptomer. Heldige mannen som slipper å kjenne dette på kroppen på samme måte som meg:-) Hvor i landet hører dere til da? Du trenger ikke være redd for selve innsettet. Jeg kjennte ingen verdens ting. Plutselig sa legen at nå var vi ferdige. Uttaket derimot var ikke helt smertefritt... Dere får ha MASSE lykke til i morgen. Krysser fingrene på at vi alle skal klare det på første forsøk! XXXXX
Gjest Skrevet 15. mai 2010 #52 Skrevet 15. mai 2010 Takk for lykkeønskningen. Innsettingen i dag gikk helt fint, over på under 10 minutter. Så nå er det bare å krysse alt for at det gir ett positivt resultat. Hadde grudd meg veldig til uttaket men det gikk overraskende bra så jeg skal ikke klage. Vi hører til Tromsø. Så bra att du begynner å komme til hektene - det er litt av en påkjenning både fysisk og psykisk. Menn slipper billigere unna men må nok gjennomgå litt med oss vandrende rundt tidvis som tikkende bomber, hehehehe. Go helg!
Lykkemamma Skrevet 16. mai 2010 #53 Skrevet 16. mai 2010 Gratulerer som ruger! Nå er det bare den hersens ventingen igjen... Jeg er selv på rugedag 6 nå, og om man legger godvilja til har jeg litt murringer i magen. Åsså har jeg null energi... Men det kan nok være medisinen som fororsaker begge delene. Jeg var ogå i Tromsø. Hvordan opplevelse har du av dem? Fornøyd? Fikk du satt inn blastocyst? Syns det var så enormt lang tid mellom uttak til jeg fikk beskjed om å teste. (22 dager) Normalt slår jo en test ut etter 14 dager, så jeg kommer nok til å snikteste i slutten av neste uke. Når skal du teste?
Solformørkelse Skrevet 16. mai 2010 Forfatter #54 Skrevet 16. mai 2010 Hei! Kjekt at det er flere som melder seg inn her... Jeg melder med nok ut, tante rød meldte nok sin ankomst idag. Utrolig skuffet, men det var no første gang... Lykke til til dere, jeg skal komme inn å snike litt på hvordan det går med dere!
Lykkemamma Skrevet 16. mai 2010 #55 Skrevet 16. mai 2010 Neeeei!!!!! Så urolig trist, spennende sommer i vente. Jeg hadde virkelig håpet at alle vi nye skulle lykkes på første forsøk. Nå ble jeg utrolig lei meg.... Snufs... Håper du fatter mot, og klarer å innstille deg på en ny runde etter sommeren. Stor trøsteklem fra meg! Jeg har begynt å få litt mens-murringer, som ikke er helt mens-murringer. Får håpe det er positivt, men tørr aldri være 100% positiv. Har bestillt masse tester i fag, som kommer over helgen. Da kan jeg begynne snik-testingen.
Solformørkelse Skrevet 17. mai 2010 Forfatter #56 Skrevet 17. mai 2010 Man får litt mensmurring av crionen har jeg hørt, så det kan være positivt. Har stoor tro på at det går bra med deg.. Håper du holde meg oppdatert.
Lykkemamma Skrevet 17. mai 2010 #57 Skrevet 17. mai 2010 Takk for at du har troen på meg:-) Klart jeg skal oppdatere deg på hvordan det går! Er så mange som har testet negativt, eller fått mens nå, at det er litt vanskelig å holde motet oppe. Skulle bare ønske dagene gikk litt fortere...
Solformørkelse Skrevet 17. mai 2010 Forfatter #58 Skrevet 17. mai 2010 ja, dagene går veldig sent og det fortsetter de nok å gjøre for min del..Utolig kjedelig at jeg ikke har noen egg på frys!! Når det har vært så mye negativt så er det jo på tide at en er positiv;)
Lykkemamma Skrevet 17. mai 2010 #59 Skrevet 17. mai 2010 Huff... føler med deg. Men du får bare prøve å nyte sommeren, og lade batteriene til en ny runde. Kose deg med alle tingene man ikke kan gjøre når man er gravid. Lettere sagt enn gjort, selvfølgelig.... Jeg aner nok at jeg kommer til å få en skikkelig knekk dersom vi ikke lykkes. Blir mest sannsynlig tante til en liten jente denne uken. Og jeg tror ikke jeg blir å klare å glede meg over det ved en negativ test. Jeg sier det igjen, livet er urettferdig.....
Solformørkelse Skrevet 17. mai 2010 Forfatter #60 Skrevet 17. mai 2010 huff, ja livet er uretterdig. Har en liten niese som jeg er tante til. Merker at jeg ikke helt klarte å engasjere meg så veldig idag. Men jeg synes alikevel det er kjekt og. Hun gir mye glede.. Håper du får litt glede av din lille niese;) Føler meg veldig egoistisk på en måte. Jeg klarer ikke å glede meg over andre som blir gravid, sliter nesten med å gratulere. Ønsker bare at de skal slutte å snakke om det. Jeg blir veldig falsk.
Gjest Skrevet 18. mai 2010 #61 Skrevet 18. mai 2010 Det var trist å høre at du har fått tante rød på besøk. Fatt mot - det kommer flere muligheter. Jeg er fornøyd med UNN Tromsø. Noen blir man kanskje aldri fornøyd med men sånn er det. Skulle ønske at mannen også kunne vært mer inkl i dette da mtp at de kunne fått erklæring på at vi trenger "følge". Noen føler kanskje at man går gjennom det alene når man er på undersøkelser, samtaler m.m. Men det er det nok ikke sykehuset som bestemmer. Er glad min kar har kunnet vært med meg hele veien ) Hvordan opplever du Tromsø? 22 dager før du får teste?? Hmmm, jeg fikk 15 dager. Blir vel å snik teste før den tid, visst vi tørr. Hehehe. Formen min er ok, er usikker på det er infuensa som banker på døren eller om man bare er helt utladdet. Dagene etter innsettingen hadde jeg veldig tyngdefornemmelse i mageområdet men det har gitt seg litt.
Solformørkelse Skrevet 18. mai 2010 Forfatter #62 Skrevet 18. mai 2010 jeg har fått nytt håp nå. Vi har pratet oss gjennom disse dagene og er klar for nytt forsøk etter sommeren. Tenkte å prøve akupunktur denne gangen, ingenting skall være uprøvd. Jeg hadde vondt i magen i neste en uke, men det viste seg at det kanskje var litt stopp i andre systemer i magen og. Du vil nok kjenne tyngde i magen, eggstokkene dine er mye større en vanlig. Jeg var helt utslitt, våknet trøtt. Følte jeg var låst i en hormonboble, glemte ting jeg skulle gjøre..hehe..håpløst. Hadde litt feber en dag, vet ikke om det var en reaksjon fra at kroppen var sliten eller hva.. Det er ingen tvil på at dette er tøft for kropp og sinn, det er viktig å stå sammen med sin kjære hvertfall. Jeg synes jo at de har det litt lettvint, men men. De er lite medregnet i hele prosessen. Det er ikke en selvfølge at mannen skal være med på noe synes jeg. Bortsett fra når han skal levere sine varer. Lykke til;)
Gjest Skrevet 18. mai 2010 #63 Skrevet 18. mai 2010 Så bra at dere er klar for nytt forsøk igjen. Heier på dere! Hva er fordelene med å prøve akupunktur? Vet ikke om vi forsto hverandre men jeg syntes mannen skal være mer med i prosessen. Hver gang jeg har vært til undersøkelser så har det blitt en kort samtale med personalet rundt temaet og da har vi fått kunne stille de spm vi satt inne med. Han har og hadde mange spm som jeg ikke kan svare på. Kjente i allefall etter innsettingen at jeg var glad han var der - husket faktisk ingenting av det vi var blitt informert om, hehehe... Enig om at de har det lettvint for det er jo våre underliv det hele dreier seg om så fokuset ligger naturlig der. Godt å høre at det er flere som føler seg utslitt og redusert. Kanskje ikke så rart etter de heste-hormon-kurene vi har gjennomgått. Tuuudeluuuu
Solformørkelse Skrevet 18. mai 2010 Forfatter #64 Skrevet 18. mai 2010 jeg vil at mannen skal være med og jeg forstod det slik at du og ville det. Synes bare det ikke alltid er tilrettelagt slik at mannen skal være med;) Er litt usikker på hva som er bra med akupunktrur(hehe). men tror en ting er økt blodgjennomstrøm i livmor. Jeg får høre hva de har å si;)
Lykkemamma Skrevet 18. mai 2010 #65 Skrevet 18. mai 2010 Hei, jenter.... Nå kommer jeg med nyheter til dere. Det ser faktisk ut som jeg er gravid... Tørr ikke juble ennå, har ikke helt gått opp for meg. Testet når jeg kom hjem fra jobb, ikke morgenurin. Etter et par minutter kom det opp en svak strek, men sterkere enn en skyggestrek. Skal selvsagt kontrollteste i morgentidlig. I dag er jeg på rugedag 8, men egget var jo 5 dager ved innsett. Håper dere kommer etter i kjempefart!!!!! En strek er vel en strek, er det ikke?
tofni Skrevet 18. mai 2010 #66 Skrevet 18. mai 2010 Hei jenter! Enda en fersking her, men jeg ligger litt etter dere. Veldig synd at ikke alt strevet gå frukter til spennende sommer i møtet. Godt at dere fortsetter med friskt mot, jeg krysser fingrene Gratulerer så mye med positiv test lever i håpet! Så deilig, allerede på første forsøk Lykkerus! Jeg skal på uttak torsdag og gruer meg skikkelig!! Hjalp litt å lese at noen av dere ikke hadde så mye ubehag. Men jeg har skikkelig angst for alt som har med gynekologi + sprøyter å gjøre.. dårlig kombinasjon.. Mannen min har satt alle sprøytene og det har fungert fint, for han var veldig bestemt, burde ha blitt lege eller sykepleier hehe. Satt EL sprøyten i kveld. På siste UL så de kun sett 5 egg, og kun 2 i normal størrelse, så jeg er veldig spent på hva det kommer ut av dette! Krysser fingrene for deg Atinas
Gjest Skrevet 18. mai 2010 #67 Skrevet 18. mai 2010 Gratulerer lever i håpet!! tofni - syntes ikke du skal grue det til uttaket. Jo mer avslappet man klarer å være jo bedre, men det er kanskje lettere sagt enn gjort. Min mann har også satt sprøytene på meg ikke fordi jeg ikke torde men fordi han hadde lyst å ta del i det ) Krysser fingrene for dere at du får ut noen gode egg. Lykke til!
Solformørkelse Skrevet 18. mai 2010 Forfatter #68 Skrevet 18. mai 2010 Så kjekt lever i håpet, jeg hadde tro på deg;) Velkommen til deg tofni, kjekt at det er flere nye. Jeg synes min tid gikk litt fort over. fikk liksom aldri den kjempe spenningen rundt testdagen. men men. Jeg HATET de sprøytene,men jeg satt de selv. Så det kvir jeg meg til igjen, kunne ønske det var en litt kortere og enklere prosess. Vi får være aktive i sommer kanskje..hehe;) På uttaket fikk jeg alt av medisiner i pilleform så der var ingen stikk (tror det variere litt) eller det de driver med inni magen ser du ikke, det er bare veldig ubehagelig i grunn. Men vi opplever jo alle det forskjellig. Lykke til;)
tofni Skrevet 19. mai 2010 #69 Skrevet 19. mai 2010 Takk for lykkeønskninger atinas og spennende sommer i vente Uttak i mrg allerede, regner med at dagene etter innsett går mye saktere enn selve behandlingen. Men jeg har holdt på i snart 5 uker nå, og det skal bli godt å bli ferdig med den biten også. Har heldigvis godt greit for min del, med få bivirkninger. Lettere plaget med hodepine på slutten av sprayperioden og noen dager med lett for å gråte, men i sprøyteperioden har jeg ikke hatt noen plager. Kanskje har det sammenheng med få egg også.. Ikke merket noe særlig etter EL sprøyten i går heller. Har dere også totalforbud mot trening under sprøyteperioden? Føler meg i så god form, synes akkurat den biten er litt kjedelig.. Men vil jo ikke miste noen egg, hvis det kan være konsekvensen.. Det blir kanskje litt enklere med 2. forsøk, spennende sommer i vente. Da vet du litt mer hva du går til, men det hadde så klart vært aller best om spiren satt på første! Jeg krysser fingrene for at enten så skjer det noe spennende i sommer, eller så får dere full klaff på forsøk nr. 2 Du får oppdatere hvordan ventetiden går atinas, ikke lenge til testdag nå tvi, tvi
Solformørkelse Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #70 Skrevet 19. mai 2010 Jeg hadde ikke så mange bivirkninger jeg heller i grunn. Hadde litt smerter i magen og noen dager var ikke gråten så lang unna. Når det gjelder det å trene så forstod jeg det slik at eggstokkene dine er såpass stor at de kan snu seg rundt sin egen akse og bli ødelagt om du driver med "hoppe" aktiviteter. Vet ikke om det var så vanlig, men det kan skje. Men fikk lov å gå turer. Jeg har fått ny tid til uttak i uke 37 så nå må jeg smøre meg med enda mer tålmodighet, og det eier jeg ikke;) God sommer alle sammen og lykke til;)
Gjest Skrevet 19. mai 2010 #71 Skrevet 19. mai 2010 Jeg hørte ingenting om treningsforbud så jeg trente lett noen dager da jeg følte meg i dårlig form. Formen er fortsatt ganske bra men tør nesten ikke ha for store forventninger. Kommer ikke til å teste før godt ute i neste uke, skal prøve å vente til dag 10 -12 og har jeg bestemt meg for noe så klarer jeg som regel å gjennomføre det. Sta som en skorpion, hehehe..... Lykke til med uttaket i morgen tofni c",)
tofni Skrevet 20. mai 2010 #72 Skrevet 20. mai 2010 Hei jenter! Vel overstått egguttak i dag. Var utrolig nervøs og spent. Gikk ok på den ene siden, men den andre var forferdelig vond! Fikk kun ut 3 egg, men jeg håper de er gode. Legen hadde problemer med å få ut eggene og skylte igjennom mange ganger, brukte 30 min tilsammen på hele uttaket.. er dette normalt? Han sa det ikke var vanlig at de var så vanskelige å få ut.. Også måtte de sette inn kateter og tømme blæren fordi den ble så full siden jeg var nervøs.. au. Men alt i alt gikk det jo bra, og jeg er glad det er overstått. Er nå bare så spent på morgendagen, for å høre om befruktningen har gått som ønsket
Lykkemamma Skrevet 20. mai 2010 #73 Skrevet 20. mai 2010 Au, Tofni... Det hørtes ikke ut som et godt uttak... Jeg hadde også en god og en dårlig side. Den dårlige sida var skikkelig smertefull, men jeg overlevde... Tror uttaket mitt var gjort på rundt 20 minutter. Men de hade ikke problemer med å få ut egg. Hadde jo 25 stykker... Tusen takk, Spennende Sommer i vente for at du hadde trua på meg:-) Jeg håper bare det klarer å klore seg fast i 9 mnd. Har jo vært gravid en gang tidligere for 3 år siden. Endte i SA i uke 6. Tørr ikke helt slippe jubelen løs før de første ukene er gjennomført. Jeg skal følge med dere her, jenter. Håper dere forter dere over til 1.trimester. Jeg venter på dere der:-) Lykke til videre!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå