Gå til innhold

Første gang....noen andre?

Anbefalte innlegg

LYKKE TIL IDAG, skal tenke på deg;)

Har det bedre idag, kjenner det er litt ømt men det klarer jeg;). Vi opplever jo det alle litt forskjellig, men håper du får en "fin" opplevelse

De ringer meg i dag mellom 12.30 og 13 for å gi beskjed om de overlevde natten og om de ble befruktet. Da får jeg og vite innsettingsdagen. Så da blir det slik som du sier, 14 nye dager med bekymring..hehe..Håpløse vi jenter;)

Vi får det hvertfall inn med teskje hvordan et barn blir til;)

Kjekt å se deg i den andre "diskusjonen" og. Der er det en del erfarne som kan gi oss nybegynnere litt tips og støtte;)

Solen skinner i byen mellom de 7 fjell, så jeg tenkte å finne meg en benk i parken å nyte livet litt;)

tvi tvi

Fortsetter under...

Da var heldigvis denne dagen overstått.

Var så nervøs at jeg begynte å gråte før selve uttaket begynte.

På den ene siden gikk det bra, og jeg kjennte nesten ingen ting. På den andre siden derimot, var det et rent helvete... Det var så vondt at jeg skrek i smerte... Mannen som satt ute på gangen hadde hørt meg...

Heldigvis var det "godsiden" som ble tatt først.

Deilig at det er overstått. Endelig!

Jeg fikk ut 25 egg( ja, du hørte rett...) Jeg fryktet overstimulering, og dårlig kvalitet. Men de sa at kvaliteten såg veldig bra ut. Venter på positiv telefon i morgen formiddag.

Hvordan gikk det med dine egg da? Ble det befruktning?

oiiii 25 egg, det var bra jobbet!;)

Ble en liten nedtur idag ja, er 2 egg som er befruktet. Men siden de ikke kjenner til mine egg så vet ikke om de er sterke nok til å overleve til imorgen..men får ta det som det kommer. De andre var ikke modne nok, jeg har vel fått for lite hormoner da?eller?

Hei!

Hvordan går det med eggene dine i dag da? Håper de deler seg normalt, og at det blir innsett på deg.

Jeg våknet av telefon fra IVF damene. 15 av eggene var befruktet. Skal på sykehuset i morgen for blodprøve og samtale.

Er livredd for overstimulering, selv om de sa at alt så fint ut...

Det er helt KRISE dersom forsøket blir avbrutt nå...

Annonse

joda, har fått inn begge eggene. Heldigvis overlevde de natten. Det ene var veldig fint, men var bare delt seg i 2 (hadde vært enda bedre om det var delt i 4 sier de), det andre så ikke så fint ut men de satt de no inn, så da er det bare å vente.

Så flott at det ble 15 egg;)

Du produserte så voldsomt du, må de ta blodprøver for å avgjøre om de kan fortsette?

Jeg og synes det hadde vært krise om de hadde avbrutt forsøket, er en bedre følelse å fullføre det etter alle disse hormonene.

Håper virkeligdu for fortsette!!

hvordan går det med magen da?

Så bra at du fikk inn begge eggene:-)

Gratulerer som ruger!

Vet ikke helt hvorfor de skal ta blodprøve i morgen. Hun sa ingen ting om det, og trøtt som jeg var spurte jeg ikke...

Med så mange befruktede egg venter de lengst mulig før de setter tilbake igjen. Kanskje helt til mandag.

Magen er gentlig ganske grei. Er litt stinn og oppblåst. Får plutselig "smerterier" dersom jeg beveger meg litt for fort. Men om det ikke blir værre enn dette, skal jeg nok hode ut.

Huff... nå begynner eg å bli skikkelig bekymret for den blodprøven altså. Men om de var redd for overstimulering hadde de vel sagt det. de sa jo at alt så fint ut. Fikk beskjed om å drikke masse vann, Minst 3 liter. Vet ikke hvorfor dette er så viktig. Vet du?

Så heldig du er som har fått satt inn egg nå:-) Når blir det testdag da?

Det går nok veldig bra!! De må vel bare forsikre seg så de ikke setter deg i fare! Ang det blodprøver så aner jeg ikke, det kan hende det er en vanlig prosedyre.

3 liter vann?kan tenkte meg at de ønsker å gjennomskylle systemet for avfallstoffer;)

Mener det stod 25 mai på rekvisisjonen. Er godt stinn i magen, mageknip smerter.

Det blir enda en held på meg i Tromsø ser det ut som.

Får svar på mandag om det blir innsett på meg. tok blodprøve og UL i dag. De sa at det såg fint ut. men hun sa indirekte at det kunne være fare fremdeles for å bli overstimulert pga så mange egg.

Fikk resepr på blodfortynnende sprøyter. Fy, så vondt det var å sette disse i forhold til de andre sprøytene...

Min kjære reiste nettopp hjem igjen. Klarte ikke å holde tårene tilbake selv om jeg får se han igjen på mandagen. Er så mye innebygget spenning i kroppen som kommer ut. Skikkelig melodramatisk avskjed...

Hehe... sånn er det med en kropp fyllt av hormoner av alle slag.

Håper du får en fin helg. Kos deg videre meg rugingen!

synes synd på deg, og kan føle det på meg. Det var veldig synd at han måtte reise fra deg da. Vi trenger støtte i disse dagene.

Jeg hadde blitt GAL om jeg hadde fått flere sprøyter. Du får nok litt blåmerker på magen av de sprøytene.

Jeg har hvertfall god tro på at det ordner seg til mandag, hvorfor får mann blodfortynnende? Du må uansett huske at de ikke setter deg i fare og av den grunn må du stole på det de sier, selv om vi ønsker et KLART svar!

Annonse

Magen min ser ut som armen til en narkoman... er helt blå, og hullete..Å, ja, jeg holdt på å dø når hun sa at blodfortynnende kom i sprøyteform....

Fikk egentlig ikke noe greit svar på hvorfor jeg fikk blodfortynnende. Hun sa at det var for å være på den sikre siden. Det reduserer faren for blodpropp. Å som en av damene i den andre tråden skrev, skulle det hjelpe blodgjennomstrømning i livmor.Noe som er positivt.

Jeg holder motet oppe. JEG SKAL HA INN ET EGG!!!!!

Nekter å ha gått gjennom alt dett for å reise hjem "tom".

ja, DU SKAL HA INN EGG,det bare å holde motet oppe. Må aldri miste håpet!

Hadde lyst at samboeren min skulle sette sprøyten, men det orket han ikke. Jeg stikker gjerne andre, men hater å stikke meg selv;)

Har du vært vekke fra jobb gjennom hele prosessen?

Jeg jobbet 50% mens jeg gikk på sprayen. Ble så dårlig av den. kvalm og hodepine. Nå er jeg sykemeldt, ja. bor jo så langt fra sykehuset.

Har avtale med jobben om at jeg tidligst er tilbake den 14.5 Da får jeg jo noen dager hjemme etter (forhpentligvis) innsettet.

Er du i jobb under forsøket? Har du fortalt jobben om det?

jeg har fortalt sjefen min, men ingen andre..

Jeg jobber med masse nysgjerrige damer som maser og spørr om alt;)

Jeg er faktisk sykemeldt nå, jeg er aldri syk eller vekke fra jobb så alle lurer på hvorfor jeg er vekke...

Jeg jobber med en del cellegift og det kan en ikke være borti når man er gravid. Så det betyr at alle må vite det, og når det går galt må alle få vite det og..

Så det er min tur å tenke på meg selv og ikke alle andre.:)

Ja, det er viktig å tenke på seg selv disse dagene.

Jeg har fortalt det til sjefen min og mine nærmeste medarbeidere. Jeg er avdelignsleder, så jeg har fortalt det til de under meg. Syns det er greit at de får vite hvorfor jeg er borte så lenge, og hvorfor jeg er litt tullete i hodet for tiden.

Men det gjør jo at "fallhøyden" blir litt større ved et mislykket forsøk...

Da vil jeg må fortelle det til alle som vet hva vi holder på med.

Hei!

Hvordan går det med deg og rugingen?

Du har jo vært ruger over en uke nå, det nærmer seg testdag med stormskritt:-)

Har du merket noe på kroppen, eller er alt som vanlig?

Jeg for min del kjenner ingen ting ennå. Men er jo bare på rugedag 4, så kan vel ikke forvente noe annet...

Bir gånde å kjenne etter symptomer dagen lang. Føles som en evighet til jeg skal teste.

Hei!

Jeg kjenner det litt på kroppen. Har litt mensmurring og er i dårlig humør..hehe..men det er nok denne progesteron gelen jeg bruker.

Av en eller annen grunn føler jeg meg totalt utslitt, men det er vel hele denne prosessen...

Ellers så går dagene veeeldig sent. Er litt usikker på om jeg skal teste før den STORE test dagen slik at jeg ikke faller helt sammen når de ringer resultatet...

Har du tenkt noe på det?

Jeg er også veldig sliten om dagene. Har også konkludert med at det er hele prosessen som gjør det. Hjernen har aldri pause fra alt som skjer. Skulle ønske det fantes en bryter man bare kunne slå av. Spesiellt om kvelden når jeg har lagt meg.

Jeg blir nok å ta en hjemmetest før selve blodprøven, ja. Syns det var lenge å må vente helt til den 27 for å teste. Det er jo faktisk 22 dager etter befruktning. Blir nok å snikteste noen dager før, ja.

Er det Crinone gel du bruker som progesteron-støtte? Den har jeg, og jeg hater den!!!!!! Skal bruke den i 7 dager til, vet ikke om jeg overlever.

Blir skikkelig sår både forran og bak av den. Så klør et konstant.

Har tre sprøyter igjen av fragmin (blodfortynnende) igjen også. Blir en frelse når jeg er ferdig med disse også:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...